Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. január 27. szerda
Motor

Szakít az Apriliával a Gresini Racing

Ahogy arra korábbi pletykák alapján számítani lehetett, 2022-től már nem a noalei márka gyári csapataként indul a MotoGP-ben Fausto Gresini alakulata, hanem újra teljesen független istállóként.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Az Aprilia 2015-ben – az idén vb-címet nyerő Suzukival egy időben – csatlakozott a MotoGP mezőnyéhez, méghozzá az addig privát Hondákat indító Gresini Racinggel együttműködve. Fausto Gresini csapata ennek ellenére az elmúlt években is élvezte a független istállóknak járó anyagi előnyöket, miközben az olasz márka gyári alakulataként szerepeltek a gyorsaságimotoros-világbajnokság legnagyobb géposztályában.

gresini-aprilia-dppi



Ám ahogy arra a pletykák alapján számítani lehetett, ez az együttműködés 2021 végén véget ér, a Gresini Racing ugyanis bejelentette, hogy 2022-től kezdődően immár nem az Aprilia gyári csapataként fognak működni, hanem a gyökerekhez visszatérve újra teljesen független alakulat lesznek. A hír annak fényében nem meglepő, hogy már eddig is hallani lehetett róla, hogy a noalei márka saját gyári csapattal vehet részt a királykategóriában a jövőben, s így ez meg is valósulhat.

A Gresini ezzel az első privát gárda lett, amely hivatalosan is elkötelezte magát a MotoGP mellett és aláírt az IRTA-val a 2022-től kezdődő következő ötéves ciklusra (a gyártók közül egyébként csak a KTM tette meg ugyanezt egyelőre, de a többiek is maradási szándékukat fejezték ki már korábban). Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy a Gresini melyik gyártó motorjaival indulhat 2022-ben (ad absurdum még az is lehetséges, hogy Apriliával, hiszen csak annyit jelentettek be, hogy nem ők lesznek a gyári csapatuk, de ez azért eléggé valószínűtlen), de szóba jöhet például az egyelőre szatellit csapat nélkül álló Suzuki.

Valószínűsíthető, hogy nem ez lesz azonban az egyetlen átrendeződés a MotoGP mezőnyét illetően 2022-ben. Gyakorlatilag borítékolható, hogy a Sky VR46 teljesen átveszi az Avintia/Esponsorama Racing helyét (amelyben már jövőre is érintettek lesznek Luca Marini támogatása révén), s elképzelhető, hogy ők nem Ducatival, hanem a pletykák alapján Yamahával vagy Suzukival folytatják. Utóbbi márkának nincs szatellit alakulata jelenleg, ha viszont előbbire voksolnak, úgy a Petronas SRT nézhet márkaváltás elé, s akkor számukra lehet opció a Suzuki. Mindenesetre a Gresini és a gyári Aprilia különválásával elméletileg meg is telhet a pillanatnyilag hiányos, 24 indulóban maximalizált létszám.

A Gresini Aprilia egyébként roppant nehéz éven van túl, hiszen egészen november közepéig elhúzódott Andrea Iannone négyéves eltiltással záruló doppingügye. Emiatt 2021-es versenyzőt sem tudtak elkezdeni időben keresni, ráadásul a fiatal jelöltjeik – Marco Bezzecchi és Joe Roberts például – egyaránt visszautasították őket, így Aleix Espargaro mellett jövőre is vagy Bradley Smith, vagy Lorenzo Savadori fog versenyezni: az csak a télen dől el, hogy melyikük lesz állandó versenyző és melyikük tesztmotoros.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?