Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Jorge Lorenzo a 2019-es szezon végén, egy sérülésekkel és gyenge teljesítménnyel tarkított hondás idény után jelentette be, hogy visszavonul a versenyzéstől. A MotoGP-től azonban nem távolodott el, néhány hónappal később már le is igazolta őt tesztmotorosnak a Yamaha. A koronavírus-járvány miatti karanténidőszakban aztán olyan pletykákat lehetett hallani, hogy Lorenzónak megjött az étvágya – sőt, eleve vissza sem akart vonulni, csupán a hondás szerződésből akart így kibújni –, ám mivel a Yamahánál a helyek voltaképpen foglaltak, a Ducatinál kísérelheti meg a visszatérést. Az ötszörös világbajnok 2017-ben és 2018-ban szerepelt vörös színekben, s a kezdeti nehézségek után több futamot is tudott nyerni.
Miközben az eldőlt, hogy a Ducati fellépteti a gyári csapatához Jack Millert, Andrea Dovizioso és Danilo Petrucci pedig távozik – utóbbi a Tech3 KTM-hez, előbbi esetén ez még nincs eldöntve –, ismét felerősödtek a Lorenzóval kapcsolatos pletykák. A bolognaiak azonban nemrég egyértelművé tették, hogy vagy Francesco Bagnaia, vagy Johann Zarco lesz 2021-ben Miller társa, ezáltal a spanyol előtt is bezárult a kapu. Azt viszont a Motorsport.com szaklapnak adott interjúban megerősítette Lorenzo, hogy szó volt a ducatis visszatérésről: „Nagyon is valós lehetőség volt, és majdnem meg is történt” – jelentette ki, azt viszont cáfolta, hogy ő ajánlgatta volna magát a gyártónak:
„A karantén alatt Gigi Dall’Igna felhívott, hogy boldog születésnapot kívánjon. Személyes dolgokról, családról beszélgettünk, a végén pedig kíváncsiságból megkérdeztem, mi a helyzet a csapat jövőjével és a versenyzőkkel. Nem sokkal után Michele Pirro küldött egy üzenetet – félig viccesen, félig komolyan –, hogy vissza akarok-e térni a Ducatihoz. Gigi hívása és Michele üzenet között rájöttem, hogy van bizonyos szintű érdeklődés a Ducati részéről, és elkezdtem gondolkodni azon, hogy újra versenyezhetnék. Talán a több hónapos karantén miatt vagy azért, mert hiányzott a győzelmek érzése, az a telefonhívás elültette bennem a visszatérés gondolatát.”
„Elkezdtük az egyeztetéseket, de minél közelebb kerültünk az aláíráshoz, annál inkább előjöttek azok a tényezők, amelyek miatt visszavonultam. Többnapos mérlegelés után sajnos nemet kellett mondanom Giginek. Nagyon rosszul éreztem magam és sajnálom még most is, mert kellemetlen helyzetbe hoztam a gyárnál, és ezt elkerülhettem volna. Ha az elejétől kezdve biztos lettem volna a dolgomban, nem is kezdünk tárgyalásokba. Mindig is hálás leszek a felém mutatott bizalomért, de pillanatnyilag úgy éreztem, csak magamra kellett gondolnom, és végül arra jutottam, hogy már nem annyira vonzó számomra, hogy motorversenyző legyek.”
Arra a kérdésre, hogy van-e még sansz arra, hogy újra a MotoGP-ben versenyezzen, így felelt Lorenzo: „Ennek az esélye az évek múlásával egyre kisebb. Hogy őszinte legyek, egy ilyen nehéz döntés után mondhatom, hogy a versenyzői pályafutásom véget ért, noha szeretnék érintett maradni valahogy a sportban” – fogalmazott Lorenzo, hozzátéve: továbbra is szeretne a Yamaha tesztmotorosa maradni, ez az elsődleges célja. Azzal kapcsolatban egyébként, hogy eddig miért csak egyetlen teszten vetették be őt a hangvillások, a spanyol úgy fogalmazott, hogy tudomása szerint a koronavírus miatti logisztikai nehézségek állnak a háttérben – igaz, a legfrissebb hírek szerint a portimaói évközi gyakorláson már motorra ülhet majd.
Lorenzo véleményét egyúttal az idei kiszámíthatatlan szezonról is kikérték: „Úgy vélem, a Dorna fantasztikus munkát végzett a szabályokkal az előző években, amelynek köszönhetően kiegyenlítettebbé váltak az erőviszonyok a gyártók között. Ez egyértelműen látszik a köridőkből és a győzelmek eloszlásából. Emellett az is nyilvánvaló, hogy a mezőny legerősebb tagjának hiánya hatással volt a többiek hozzáállására. Marc távollétében több motoros is elkezdett hinni benne, hogy reális esélye van arra, hogy világbajnok legyen.”
Arra a kérdésre, hogy a Honda Marquez nélküli szenvedése rávilágított-e arra, hogy a HRC-nek változtatnia kellene a motorfejlesztési filozófiáján, így felelt az ötszörös világbajnok: „Nem hiszem, hogy akár a leigazolásomkor az lett volna a Honda prioritása, hogy egyszerűbben vezethető motort készítsen, bár ha maradtam volna, biztos vagyok benne, hogy sikerült volna. Az igazság az, hogy Marqueznek van egy utánozhatatlan stílusa, s ahogy telnek az évek, a motor is egyre jobban ehhez idomul, s egyúttal távolabb kerül a többiek stílusától. Az emberek általában csak akkor gondolkodnak drasztikus megoldásokban, ha kritikus a helyzet, és amíg Marc folyamatosan nyeri a címeket a Hondával, nem hiszem, hogy a gyár változtatni fog a hozzáállásán.”