Nagyjából egy hónappal ezelőtt tette közzé a koronavírus-járvány miatt átalakított versenynaptár-tervezetének nagy részét a gyorsaságimotoros-világbajnokság, amelyben összesen 13 európai forduló kapott helyet. Ugyanakkor november második és december első felét fenntartották az esetleges tengerentúli futamok számára, amelyek közül négy maradt „versenyben” a korábbi törlések után: az Amerikai Nagydíj, az Argentin Nagydíj, a Thaiföldi Nagydíj és a Malajziai Nagydíj.
Nos, az elsőről kiderült, hogy biztosan nem rendezik meg 2020-ban: a viadalnak otthont adó Circuit of the Americas Twitteren jelentette be, hogy elmarad az idei versenyük, 2021-ben viszont április közepén várják a MotoGP-t (érdekesség, hogy ez a tweet azóta eltűnt, vélhetően a Dorna és a FIM akarta bejelenteni a törlés tényét). Ezzel Marc Marquez újabb erős pályája esik ki a körforgásból: a Sachsenringet, ahol 2010 óta veretlen, már korábban törölték, de Austinban is csak a tavalyi bukása alkalmával nem győzött.
A COTA rövid közleményében amúgy november 13-15-i dátum szerepelt a 2020-as versenynek, de hozzá kell tenni, hogy ez a járvány kitörése utáni első variálás eredménye volt: eleinte áprilisban utazott volna a mezőny Austinba, onnan tolták el november közepére a futamot, amely időpont viszont már az említett átalakított naptár miatt biztosan nem játszott, hiszen annak a helyére került a jelen állás szerinti évadzáró Valenciai Nagydíj (ahogy az egyébként még a legeredetibb menetrendben is volt).
Az Amerikai Nagydíj törlése várható volt, hiszen az USA-ban továbbra is tombol a járvány. Jó esély van arra, hogy a MotoGP-hez hasonlóan emiatt az F1 sem fog ellátogatni Austinba, de a motorosoknál maradva ez valószínűsíthetően azt is jelenti, hogy Argentin Nagydíj sem lesz idén, mivel egyetlen futamért nem érné meg az amerikai kontinensre utazni a mezőnynek. Így maradt Buriram és Sepang: előbbi épp a minap jelezte, hogy szeretné november végén megtartani a márciusról elhalasztott eseményét, utóbbi kapcsán ugyanakkor egyelőre szigorú beutazási tilalmak vannak érvényben. Éppen ezért arról pletykálnak – ahogy azt Simon Patterson MotoGP-szakíró is említi –, hogy idén egyáltalán nem lesznek Európán kívüli versenyek; erről legkésőbb július végéig fognak dönteni az illetékesek.