Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 7. kedd
Motor

Miller egyre közelebb a gyári Ducatihoz

Most már maga a csapatfőnök is elismerte, hogy egyeztetnek az ausztrállal, de végleges döntés még nem született. Miller előléptetése ráadásul további kérdéseket is felvet a bolognaiaknál.

Múlt héten már beszámoltunk róla, hogy hamarosan a Ducati is elszánhatja magát a 2021-es versenyzői felállásának véglegesítésére. Sajtóhírek szerint arra van a legjobb esély, hogy a tavaly több dobogót is szerző Jack Miller a Pramac Racingtől felléphet a gyári alakulathoz, s most már maga Davide Tardozzi csapatvezető is elismerte, hogy zajlanak az egyeztetések az ausztrállal – igaz, a végső döntést még nem hozták vele kapcsolatban:

„Gondolkodunk Jack előléptetésén a gyári csapathoz” – nyilatkozta Tardozzi a BT Sportsnak. „Kezelnünk kell a helyzetet, mert a gyári csapat versenyzői a már most is ducatis szerződéssel rendelkező öt motoros közül fog kikerülni. Kettő az ötből ott lesz a gyári alakulatnál. Jack nagyon jól teljesített az előző évad végén, szóval úgy gondoljuk, valóban egy lehetőség. Házon belül egyeztetünk erről, magával Jackkel is, de még nem hoztuk meg a döntést. Közel vagyunk a döntéshez Jacket illetően, de még semmi sem végleges.”

miller-ducati-pramac-dppi-teszt



Miller érkezése tehát egyre valószínűbb, így már csak az a kérdés, ki lesz a csapattársa. Bár nemrég még arról szóltak a hírek, hogy elakadtak a tárgyalások Andrea Dovizioso és a Ducati között – elsősorban az anyagiakban nem tudtak megegyezni –, most már azt rebesgetik, hogy mindezek ellenére közel lehet a hosszabbításhoz az előző három évad világbajnoki ezüstérmese.

Így viszont a 2019-ben Mugellóban futamot nyerő, a szezon második felében viszont visszaeső Danilo Petrucci kerülhet nehéz helyzetbe. Az szinte kizárt, hogy visszatérjen a Pramachoz, így más gyártók felé kacsingathat: korábban főként az Aprilia került képbe való kapcsolatban, és Andrea Iannone függőben lévő doppingeltiltása segíthet is az olasznak. Más lapok viszont arról írnak, hogy Petrucci a MotoGP-ből is távozhat, s a Superbike-világbajnokságon folytathatja ducatis színekben Scott Redding oldalán.

Ami Miller pramacos pótlását illeti: Francesco Guidotti csapatmenedzser nemrég beszélt azokról a Moto2-es versenyzőkről, akik a listájukon szerepelnek Francesco Bagnaia lehetséges csapattársaként. Noha Jorge Martint több szaklap is esélyesnek tartotta, Guidotti szerint „csoda” lenne, ha meg tudnák szerezni a 2018-as Moto3-as világbajnokot, akire elmondása szerint a Honda és a KTM is kivetette hálóját. Így pedig Enea Bastianini, Lorenzo Baldassarri és Jorge Navarro lehet a három fő esélyes, miután a tavaly még szintén kiszemelt Alex Marquez már idén bemutatkozik a MotoGP-ben a Repsol Hondánál.

Nem feltétlen a Ducatihoz kapcsolódik, de érdekesség, hogy egy Superbike-világbajnoki menővel kapcsolatban kiderült, hogy volt MotoGP-s érdeklődés az irányába. Nem az ötszörös vb-első Jonathan Rea-ről van szó, hanem az idén a Yamahát erősítő és a Phillip Island-i évadnyitón futamot is nyerő Toprak Razgatliogluról: menedzsere, a Supersport-vb-t ötször megnyerő Kenan Sofuoglu megerősítette, hogy voltak kérői a töröknek, ám egyelőre a WSBK-ra koncentrálnak, s csak akkor váltanak MotoGP-re, ha valóban erős csapattól érkezik ajánlat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?