DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 5. kedd
Motor

Egyedi vonalvezetéssel készül a magyar MotoGP-pálya

Hamarosan aláírják a Dornával a szerződést, amely alapján 2023-tól hazánkba látogathat a gyorsaságimotoros-vb, ehhez pedig már adott a helyszín és a nyomvonal is – nyilatkozta Palkovics László.

Novemberben jelentették be, hogy a magyar autó- és motorsport fejlesztési stratégiájának részeként rövidesen új versenypálya épül Magyarországon, amellyel az elsődleges célja az lenne a kormánynak, hogy 1992 után ismét hazánkba csábítsák a gyorsasági motorozás csúcssorozatát, a MotoGP-t. Akkor még csak arról volt szó, hogy szándéknyilatkozatot írtak alá a világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dornával a majdani Magyar Nagydíjjal kapcsolatban, az azóta eltelt hónapokban viszont történt néhány fontos fejlemény az ügyben.

motogp-brno-dppi



Palkovics László, az autó-motorsport stratégiáért felelős kormánybiztos a Nemzeti Sportnak minap adott interjújában például elárulta: nagyjából megvan az új pálya helyszíne, amely a korábbi terveknek megfelelően Kelet-Magyarországon lenne. „Többet is megnéztünk, majd gazdasági és technológiai aspektusok alapján úgy döntöttünk, a Nyíregyháza, Debrecen, Miskolc háromszög a legmegfelelőbb: megközelíthető, ráadásul ott találtunk rá a területre, amely nincs túlságosan közel a lakott településekhez, hogy a zaj ne zavarja az ott lakókat, ugyanakkor a fentebb említett három nagyváros közelsége garantálja, hogy a szurkolók szállása, ellátása is megoldott legyen” – mondta el Palkovics.

A kormánybiztos azt is elárulta, hogy nagyon fontos előrelépés, hogy immár megállapodtak a részletekben is a Dornával, akik már el is küldték a szerződéstervezetet, amelyet rövidesen alá is fognak írni. Palkovics hangsúlyozta: minél hamarabb el kell kezdődnie a tervezésnek, mert a céljuk, hogy már 2023-ban megrendezhessék a MotoGP Magyar Nagydíját. Mindenesetre a pálya vonalvezetése kapcsán is különlegességeket ígért:

„A Dorna különleges vonalvezetést szeretett volna: olyat álmodott meg, amihez hasonló nincs a világon, s amelyen izgalmas versenyeket lehet rendezni. Nekünk az is fontos, hogy ennek a pályának az építésében, a részletek kidolgozásában, majd pedig az üzemeltetésben is magyar emberek vesznek részt” – fogalmazott Palkovics. Utóbbi részlet a bő egy évtizede befuccsolt Balatonring-projekttel összehasonlítva jelentős különbség. A kormánybiztos egyébként hosszabb távú célként nevezte meg, hogy a Formula-1-hez hasonlóan a MotoGP-ben is legyen majd újra magyar versenyző.

Az utóbbi években egyébként rengeteg régi-új ország tolong a MotoGP-rendezésért: hivatalosan aláírt szerződése van új helyszínként Indonéziának és Brazíliának is, valamint rebesgetik a Mexikói Nagydíjat is, míg a Portugál GP visszatérésére is igen jó az esély. A Dorna 2022-től 22-ben maximalizálta az egy idényen belüli fordulók számát: az idei évad koronavírus-járvány nélkül 20 állomásból állt volna, ám Carmelo Ezpeleta elnök tervei szerint a négy spanyol helyszín és Portimao ötöséből egy szezonban csak hárman rendeznének futamot, így akár több új ország előtt is megnyílhat az út, bár a verseny így is elég nagy a potenciális rendezők között.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: