Miközben a Formula-1 többé-kevésbé kitart a koronavírus-járvány közepette is (eddig csak Kínát halasztották el, Bahreint pedig zárt kapussá tették), a gyorsaságimotoros-világbajnokság szezonjára már jóval inkább rányomja a bélyegét az egyre terjedő fertőzés. Az évadnyitó Katari Nagydíjon csak a Moto2-esek és a Moto3-asok versenyeztek, míg a thaiföldi fordulót teljes egészében őszre halasztották. Carmelo Ezpeleta, a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna elnöke úgy fogalmazott, hogy a céljuk, hogy a hátralévő 19 versenyt megrendezzék, de várható volt, hogy ez további akadályokba fog ütközni.
Kezdjük ott, hogy az elvileg soron következő – és a MotoGP-sek számára szezonnyitónak szánt – Amerikai Nagydíj is veszélyben volt, mivel Austin még a hétvégén külön engedélyhez kötötte a 2500 főnél nagyobb létszámú közönségre számot tartó rendezvények megtartását. Jorge Viegas, a Nemzetközi Motoros Szövetség elnöke a minap a Catalunya Radiónak adott nyilatkozatában meg is erősítette, hogy „nagyon kicsi az esélye” annak, hogy az április 5-i időpontba a Circuit of the Americason versenyezhet a mezőny, így már keresik az alternatív időpontokat.
Nos, végül a sajtóhíreknek megfelelően kedden be is jelentették, hogy Austint kénytelenek elhalasztani. Viszont már be is jelentették az új időpontot: november 15-re, a távol-keleti túra utánra kerül át az Amerikai Nagydíj. Azon a hétvégén került volna sor az évadzáró Valenciai Nagydíjra, az a futam viszont így egy héttel későbbre, november 22-re került át. Jelen állás szerint tehát az április 19-i Argentin Nagydíjon csaphatnak össze először a királykategória szereplői Termas de Rio Hondóban.
Persze további versenyek is veszélyben vannak: mindenekelőtt az olaszországi karantén okoz komoly bonyodalmakat, hiszen számos csapat és versenyző is olasz szék- vagy lakhellyel rendelkezik. Éppen ezért könnyen lehet, hogy még további futamokat kell törölni vagy halasztani, Ezpeletáéknak és Viegaséknak pedig további forgatókönyvvel kellhet készülniük. A FIM-elnök szerint pedig nyugodtan engedjünk el a fantáziánkat ezzel kapcsolatban: nem kizárt, hogy akár januárig is eltarthat az évad a folyamatos pótlások miatt, de vannak más alternatívák is.
Az egyik ilyen lehetőség, hogy bizonyos helyszíneken nem egy, hanem két futamot rendeznének egy hétvégén belül, így a fordulók száma csökkenne, a versenyeké viszont végső soron nem. A duplafutamos állomások mellett pedig az is felmerült, hogy olyan pályák kerülhetnek be a naptárba, amelyek pillanatnyilag nem szerepelnek benne, de az adott országban egyelőre nincsenek korlátozások. Mindenekelőtt Portugália került szóba: Viegas szerint Estoril és Portimao is „tartalék” szerepkörben van.