DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
Motor

Rossi több probléma miatt is aggódik

A 41 éves olasz szerint hasonló problémákkal kell megküzdenie, mint amelyek a 2019-es idényére is rányomták a bélyegüket.

Miközben a márkatársak egy körön és a hosszabb etapokon is erős formát mutattak a katari teszten, Valentino Rossi nem fért be az első tízbe az utolsó nap során. Szombatot követően úgy fogalmazott, hogy „két-három tizedet” kellene találnia körönként, hogy harcba szállhasson a győzelmekért, s a hétfői zárás után is úgy érzi, hogy még nem oldották meg a hátsó gumikopási nehézségeiket, s ezáltal a futamok második fele továbbra is küszködős lehet. Az olaszt a Motorsport.com szakoldal idézi:

„Az első gumiszetten erős voltam, aztán sajnos buktam a másodikkal. Ezért lettem csak 12., de sokkal jobban aggódunk a tempónk miatt, mert akárcsak tavaly, szenvedünk a gumikkal a versenytáv második felében, főleg a hátsóval, és így sajnos nem tudom tartani a tempót. Tegnap és az első napon is próbálkoztunk hosszú etappal, ma kétszer is. Gyűjtöttünk néhány adatot, és megpróbáljuk kideríteni a probléma okát és megoldani azt. Összességében nem érzem rosszul magam a motoron, mert hétfőn megoldottunk néhány beállítási dolgot. Az első körökben mindig elég gyors volt, de ez a gumikopás nagy probléma számunkra, és nagyon hasonló a tavalyi nehézségeinkhez. Szóval aggódunk.”

Rossi elmondta: Sepangban még úgy érezte, történt előrelépés a fentiek terén, de Katarban most ismét jobban küszködtek. Emellett a Yamaha talán leggyengébb pontja, a végsebesség terén is visszafogottan értékelt a kilencszeres világbajnok, aki szerint még mindig túl nagy a lemaradásuk például a Ducatikhoz képest. Ami pedig a fentebb is szóba hozott és videó formájában a cikkbe is beágyazott hétfői bukását illeti, arról így nyilatkozott az olasz: „Az első szett gumin elég jó időt futottam, és csak próbáltam megnyomni a második gumis körömet, mert általában javítani tudunk vele. Sajnos szerintem kissé túlságosan jobb oldalon érkeztem meg a 2-es kanyarba, pedig az első körben mindig oda kell figyelni abban a kanyarban, és elment a motor eleje. De rendben vagyok.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: