DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 9. csütörtök
Motor

Marquez aggódik a Honda katari formája miatt

A regnáló világbajnok szerint komoly problémáik vannak a szezonnyitó helyszínén, és bár tudják, hol a gond, egyelőre nem tudják azt megoldani. Beszélt vasárnapi eséséről is a spanyol.

Sepangban még az élmezőny környékén tanyáztak a Hondák a teszten, Katarban viszont egyelőre eltűntek a középmezőnyben, főleg a 2020-as RC213V-t használók: jól mutatja a nehézségeket, hogy vasárnap a tavalyi modellt használó Takaaki Nakagami volt közülük a leggyorsabb, egyedül ő fért be az első tízbe. Cal Crutchlow mindkét katari napon pocsék helyet foglalt el a tabellán eddig, ráadásul elmondása szerint „amatőr módjára” kell vezetni a gépet, annyira lassan kell menni vele, ha nyeregben akar maradni. Még Marc Marquez is elismerte, hogy gondjaik vannak – legalábbis Katarban:

„Természetesen aggódom, mert minden pályán, minden egyes körben nagyon gyors szeretnék lenni, de tény, hogy ezen a helyszínen van okunk az aggodalomra” – idézi a repsolost a Motorsport.com. „Van néhány problémánk, igyekszünk kielemezni, mi az okuk, mert az összes hondás – főleg az új motort használók – ugyanazon a ponton szenvedünk. Ott van például Crutchlow, aki gyors szokott lenni itt, mégis nagyon küszködik, és ő is bukott. Nyomjuk tovább, de egyszerűen csak próbálja kielemezni a helyzetet, mert tudjuk, hol a gond, csak egyelőre nem tudjuk megoldani. De lépésről lépésre próbálkozni fogunk vele.”

marquez-aggodik-2020



„Másrészt viszont Malajziában elég gyorsak és kiegyensúlyozottak voltunk és jól tudtunk motorozni. Szóval ég és föld a különbség, de ami biztató, hogy ez a pálya a legegyedibb a naptárban” – tette hozzá Marquez, aki hangsúlyozta: az évadnyitón a korábbi években is rendre küszködni szoktak – igaz, ez 2018-ban és 2019-ben egy szoros második helyben nyilvánult meg nála, miközben Crutchlow tavaly pedig dobogós lett. A címvédő egyébként még Sepangban mondta el brit márkatársával egyetértésben, hogy a 2020-as Honda sem jelent egyelőre megoldást az eddigi motor eleji stabilitást érintő gondjaikra.

Marquez egyébként vasárnap egy bukást is begyűjtött, méghozzá a helyszíni jelentések szerint elég nagyot, amelyet alaposan megsínylett a motorja. Maga a spanyol megúszta sérülés nélkül, viszont elmondása szerint az esésében szerepet játszott az is, hogy még mindig nincs tökéletes állapotban a decemberben műtött válla: „Azon a ponton másképp váltottam irányt, és főleg amikor fáradt vagyok, lábból próbálom megoldani a dolgokat, mert vállal most nem tudom. Igen, túlerőltettem, elment a motor eleje, és nem tudtam vállal visszahozni. Ezt leszámítva viszont szerencsénk van, hogy rendben vagyunk.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: