A hét eleji shakedown után pénteken végre kezdetét vette a sepangi teszt, az első alkalom, amikor a teljes MotoGP-mezőnyt együtt láthattuk 2020-ban. És ezt a teljes mezőnyt most szó szerint kell érteni, ugyanis szerencsére senki sem sérült, így mindenki pályára tudott gurulni – még ha vannak is néhányan, akik korábbi műtétből lábadoznak.
Az időjárással viszont nem volt teljesen szerencséjük a csapatoknak és a versenyzőknek, a délután folyamán ugyanis komoly zápor áztatta el a maláj pályát, így értékes időt veszítettek – jóllehet, az pont nagyjából a szokásos ebédszünettel esett azonos időbe.
Tavaly ilyenkor talán még meglepetést okozott volna, hogy ha az eredménylistára ránézve Fabio Quartararo nevét látjuk az első helyen, de ma már aligha lepődik meg rajta bárki, hogy a Petronas Yamaha SRT franciája volt a leggyorsabb. Ráadásul a csapat rögtön kettős sikernek örülhetett, ugyanis Franco Morbidelli érte el a második legjobb időt: ők ketten tudtak 1:58-as időt motorozni. A helyszíni jelentések szerint mindketten a tavalyi beömlő nyílással felszerelt motorral köröztek, sőt a gyári csapatot erősítő Maverick Vinales is ment azzal néhány kört az új verzió mellett. A spanyol egyébként hatodik, míg Valentino Rossi tizedik lett, azaz mind a négy yamahás befért az első tízbe – pedig Vinales egy bukást is elkönyvelt, míg a hangvillások egyik tesztmotorja (nem Jorge Lorenzo, hanem a japán tesztpilóták használják őket) megállt a pályán délelőtt, piros zászlós megszakítást kiváltva ezzel.
Quartararóékhoz Alex Rins került a legközelebb a Suzukival: a „kékek” sem lehetnek elégedetlenek, hiszen Joan Mir pedig a kilencedik időt motorozta. Rins mögött Cal Crutchlow lett legjobb hondásként a negyedik, Jack Miller pedig legjobb ducatisként az ötödik. Előbbi tény olyan szempontból kevésbé meglepő, hogy a Repsolnál szereplő két Marquez közül Marc még nem teljesen egészséges, éppen ezért az egyik legkevesebb kört teljesítette a mezőnyben, míg öccse, Alex még csak ismerkedik a 2020-as RC213V-vel. Egyikük sem fért be az első tízbe, viszont ugyanez elmondható a két gyári Ducatiról is: Andrea Dovizioso és Danilo Petrucci csupán a 11. és 14. helyeket szerezték meg az első nap végén.
Ott volt viszont a top 10-ben egy-egy Aprilia és KTM is: Aleix és Pol Espargaro nagyságrendileg fél másodperces hátrányban végeztek Quartararóhoz képest. Aleix már a shakedown utolsó napja után is roppant lelkesen nyilatkozott a radikálisan megújított 2020-as Apriliáról, amelyet a doppingvétség miatt eltiltott Andrea Iannone helyén szereplő, jórészt a 2019-es géppel dolgozó Lorenzo Savadori is kipróbálhatott a nap végén (a tesztmotoros Bradley Smith ellenben nem gurult a pályára a noale-i gyártó versenyzői közül). A KTM-nél a tesztversenyző Dani Pedrosa megelőzte a vállsérülés után visszatérő Miguel Oliveirát, a két újonc, Brad Binder és Iker Lecuona pedig még hátrébb végzett. Érdemes még szót ejteni Johann Zarcóról, aki először ülhetett fel az Avintia Racing 2019-es Ducatijára, amellyel most a 19. időt érte el. Folytatás szombaton és vasárnap.
A sepangi teszt első napjának időeredményei:
1. | QUARTARARO, Fabio | Petronas Yamaha SRT | 1:58.945 | 22 / 52 | ||
2. | MORBIDELLI, Franco | Petronas Yamaha SRT | 1:58.996 | 0.051 | 0.051 | 43 / 62 |
3. | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 1:59.195 | 0.250 | 0.199 | 24 / 56 |
4. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda CASTROL | 1:59.234 | 0.289 | 0.039 | 28 / 39 |
5. | MILLER, Jack | Pramac Racing | 1:59.236 | 0.291 | 0.002 | 46 / 47 |
6. | VIÑALES, Maverick | Monster Energy Yamaha MotoGP | 1:59.367 | 0.422 | 0.131 | 33 / 49 |
7. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 1:59.427 | 0.482 | 0.060 | 4 / 43 |
8. | ESPARGARO, Pol | Red Bull KTM Factory Racing | 1:59.536 | 0.591 | 0.109 | 24 / 48 |
9. | MIR, Joan | Team SUZUKI ECSTAR | 1:59.568 | 0.623 | 0.032 | 46 / 51 |
10. | ROSSI, Valentino | Monster Energy Yamaha MotoGP | 1:59.569 | 0.624 | 0.001 | 17 / 48 |
11. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:59.666 | 0.721 | 0.097 | 29 / 35 |
12. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:59.676 | 0.731 | 0.010 | 7 / 37 |
13. | MARQUEZ, Alex | Repsol Honda Team | 1:59.918 | 0.973 | 0.242 | 25 / 38 |
14. | PETRUCCI, Danilo | Ducati Team | 1:59.939 | 0.994 | 0.021 | 23 / 42 |
15. | PEDROSA, Dani | Red Bull KTM Factory Racing | 2:00.017 | 1.072 | 0.078 | 5 / 45 |
16. | OLIVEIRA, Miguel | Red Bull KTM Tech 3 | 2:00.131 | 1.186 | 0.114 | 46 / 49 |
17. | BAGNAIA, Francesco | Pramac Racing | 2:00.136 | 1.191 | 0.005 | 23 / 53 |
18. | GUINTOLI, Sylvain | SUZUKI Test Team | 2:00.371 | 1.426 | 0.235 | 11 / 48 |
19. | ZARCO, Johann | Reale Avintia Racing | 2:00.464 | 1.519 | 0.093 | 50 / 54 |
20. | LECUONA, Iker | Red Bull KTM Tech 3 | 2:00.511 | 1.566 | 0.047 | 23 / 44 |
21. | BINDER, Brad | Red Bull KTM Factory Racing | 2:00.519 | 1.574 | 0.008 | 28 / 58 |
22. | RABAT, Tito | Reale Avintia Racing | 2:00.750 | 1.805 | 0.231 | 26 / 54 |
23. | NAKAGAMI, Takaaki | LCR Honda IDEMITSU | 2:00.815 | 1.870 | 0.065 | 25 / 31 |
24. | TEST 1, Yamaha | Yamaha Test Team | 2:01.080 | 2.135 | 0.265 | 47 / 50 |
25. | TEST 2, Yamaha | Yamaha Test Team | 2:01.744 | 2.799 | 0.664 | 21 / 22 |
26. | SAVADORI, Lorenzo | Aprilia Racing Team Gresini | 2:03.150 | 4.205 | 1.406 | 3 / 31 |