DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Motor

MotoGP: Maximum 22 futam és spanyol-portugál vetésforgó 2022-től

Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnöke a hétvégi San Marinó-i Nagydíjon beszélt arról, milyen változtatások jöhetnek a MotoGP versenynaptárában a 2022-től 2026-ig tartó időszakban.

A MotoGP néhány hete kiadta az előzetes 2020-as versenynaptárt, amely rekordot jelentő húsz fordulót tartalmaz, ám már akkor is lehetett hallani arról, hogy rövidesen még több futam kerülhet a kalendáriumba. A gyártókkal és a csapatokkal való megállapodás értelmében a 2021-ig tartó időszakban a húsz a maximális létszám, Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök viszont a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén a MotoGP.com weboldalnak nyilatkozva elárulta: megegyeztek a 2022-től kezdődő ötéves időszakra szóló részletekre.

32296_w666px_ea1d7759d3bcf0bb4c8734e6426b4452



Ennek pedig egyik fontos eleme, hogy 2022 és 2026 között 22-ben maximalizálják az egy szezonon belül rendezhető futamok számát. A versenyzők meglehetősen vegyes véleményt fogalmaztak meg ezzel kapcsolatban: Maverick Vinales például kijelentette, hogy ez csak a tesztek számának kurtítása mellett megvalósítható, Fabio Quartararo viszont úgy fogalmazott, hogy neki teljesen mindegy, hány futam lesz, hiszen rettenetesen élvezi a versenymotoron töltött perceket.

Visszatérve a 2022-től kezdődő időszak terveire: Ezpeleta az új helyszínek kapcsán csak Indonézia szereplését tudta megerősíteni, hiszen velük már aláírt szerződésük is van. Van viszont még bőven érdeklődő, többek között a dél-ázsiai régióból is, amely nagyon fontos terület a motorgyártói ipar szempontjából. A jelenlegi nagydíjak kapcsán azt is elmondta a Dorna elnöke, hogy a két olaszországi futam is biztosan megmarad – a négy spanyol verseny sorsával viszont már más a helyzet, ugyanis bejelentkezett Portimao, azaz Portugália is, így Ezpeleta szerint ez az öt helyszín a jövőben vetésforgóban adhat otthont futamoknak:

„Az egyetlen módja, hogy elfogadjuk új országok jelentkezését, ha csökkentjük a versenyek számát azokon a helyeken, ahol több is van. Portugália is szeretne nagydíjat rendezni. Lehet, hogy az egyik spanyolországi helyszín nem akarja majd folytatni, és akkor máris kevesebb a probléma. Beszéltünk Portugáliával, és ők már beleegyeztek, hogy öt év alatt három nagydíjat rendezzenek. Jobban örülnének, ha minden évben rendezhetnének egyet, de ez most a helyzet. Nem koncentrálhatjuk a versenyek majdnem 25 százalékát egyetlen régióra, és ezért a legjobb megoldás a rotáció. Csinálhatnánk úgy is, hogy tendert írunk ki és megnézzük, ki fizeti a legtöbbet, de nem fogjuk ezt tenni. Ha minden így marad, szerintünk a legjobb a rotáció lenne az öt Ibériai-félszigeten rendezett futam között. Minden pálya három versenyt rendezne öt év alatt, ha minden így marad.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: