Bár Marc Marquez 2017-ben és 2018-ban is világbajnok lett, mindkét évben ő gyűjtötte be a legtöbb esést a királykategóriában: két éve 27, tavaly 23 alkalommal bukott. Ezzel szemben idén az évad feléhez közelítve mindössze hat esés szerepel a neve mellett, melyek közül csupán egyet mutatott be futamon, amikor az Amerikai Nagydíjon magabiztos vezetés birtokában csúszott el az élről. A spanyol szerint a 2019-es Honda karakterisztikája segít neki abban, hogy a motoron maradjon, mivel a nagyobb motorerő miatt kevesebbet kell kockáztatnia a féktávokon:
„Úgy tűnik, idén a váz tekintetében bizonyos pontokon veszítettünk, de cserébe máshol előnyre tettünk szert. A számomra kritikus ponton léptünk előre. Úgy látszik, nagyobb motorerővel rendelkezünk, ez pedig lehetővé teszi, hogy kicsit biztonságosabban menjünk a féktávokon” – magyarázta a Motorsport.com hasábjain Marquez, aki szerintem azonban nemcsak ez, hanem az eddiginél is nagyobb koncentrációja is jelentős szerepet játszik a jobb mutatókban:
„Ha nagyon koncentrálunk, több bukást tudunk megmenteni a motoron. Idén kevesebbszer esem el, de ha megszámoljuk a mentéseimet… ezért bukom kevesebbet, de mentek többször. Rendkívül koncentráltnak kell lennünk. Ott van például a montmelói teszt, ahol nem voltak százszázalékosan fókuszált, s emiatt el is ment a motor eleje és elestem. Így kell vezetni ezt a Hondát, megtalálni a határokat és a leggyorsabbnak lenni.”
Arra a kérdésre, hogy minek köszönhető 2019-ben ez a még nagyobb koncentráció, így felelt az összetettet 58 pontos előnnyel vezető repsolos: „A tapasztalat, a csapaton belüli hangulat mind segít. Ez nem azt jelenti, hogy tavaly vagy két éve nem koncentráltam eléggé, de ha már rutinosabb vagy és rájössz, hogy nem feltétlenül szükséges minden edzés minden körében maximumon menni, az rengeteget segít.”