Steward
Vaszilykó Péter
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. november 30. hétfő
Motor

Marquez és Rossi kilapítaná a mugellói célegyenes végét

A MotoGP élmenői szerint módosítani kell az Olasz Nagydíjnak otthont adó pálya első kanyarja előtti részt, ha a jövőben még tovább fognak gyorsulni a versenygépek.

A mugellói pálya célegyenese a teljes MotoGP-versenynaptár leggyorsabb szakasza, nem véletlen, hogy a legtöbb végsebességrekordot itt állítják fel: Cal Crutchlow szerint például nem kizárt, hogy az előttünk álló hétvégén valaki át fogja lépni a 360 km/h-s értéket. A pálya ezen pontja ugyanakkor roppant veszélyes is: egyfelől az egyenes mellett meglehetősen közel van a fal – elég csak Marc Marquez néhány évvel ezelőtti ijesztő esésére gondolnunk –, másfelől viszont van egy jelentősebb emelkedő is az egyenesben, ami szintén problémákat okozhat a motoroknak. Tavaly Michele Pirro például nagyjából azon a ponton bukott óriásit, így az élversenyzők egyetértenek abban, hogy változtatni kellene a San Donato-kanyar előtti szekción:

„Már beszéltünk erről a Biztonsági Bizottságban” – mondta el a csütörtöki sajtótájékoztatón a világbajnoki összetettet vezető Marc Marquez, akinek szavait a Motorsport.com szakoldal idézi. „A pálya egyetlen kritikus pontja a célegyenes vége. Beszéltünk róla, hogy kicsit változtatni kellene az emelkedős részen. Van egy emelkedő, aztán egy lejtő pont ott, ahol fékezni szoktunk. Tudjuk, hogy a motorok évről évre gyorsabbak, és szerintem a jövőben tennünk kell valamit, hogy laposabb legyen az a rész. Laposabb és biztonságosabb, de a show szempontjából ugyanolyan maradna.”

A tabellán második helyet elfoglaló Andrea Dovizioso szerint is határeset a mostani helyzet: „Szerintem még rendben van a pálya, de a határon vagyunk. A szabályoktól függ a dolog. A szárnyak sokat változtattak például azon, hogyan reagál ott a motor. Ha a motorok tovább fejlődnek és még gyorsabbak lesznek, akkor nagyon a határon lehetünk” – mondta el a ducatis, míg a hozzá hasonlóan hazai versenyére készülő Valentino Rossi így látja a problémát: „Ez egy régi stílusú pálya, amely így néhány helyen veszélyes is. Nagyon gyorsan megyünk ott, és nincs túl sok hely a pálya mellett. Ha 350 km/h-val érkezel meg az első kanyar féktávjára, akkor kezd veszélyes lenni az az „ugrató”. Talán módosítanunk kell kicsit rajta, de ez nem könnyű. Vagy megpróbálunk kicsit lassabban megérkezni oda, vagy megpróbáljuk laposabbá tenni az emelkedőt, ha ez lehetséges.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?