Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 23. hétfő
Motor

Politikai, nem sportszakmai okból óvtak a Ducati ellen

A bolognaiak sportigazgatója, Paolo Ciabatti meg van győződve róla, hogy teljes mértékben megfelel a szabályoknak a riválisok által kifogásolt elem – egyébként sem először fordul elő, hogy be akarnak tiltatni egy ducatis újítást.

Nem ért véget a leintéssel vasárnap a MotoGP Katari Nagydíja, hiszen négy rivális csapat – konkrétan a Honda, a Suzuki, a KTM és az Aprilia gyári alakulata – óvást nyújtott be a Ducatik hátsó kereke előtt megjelent aerodinamikai újítás miatt. Miután az elemet a lengőkarhoz rögzítették, azaz nem a burkolat része, Danny Aldridge technikai igazgató már a korábbi teszten legálisnak minősítette, s végül a felügyelők is elutasították az ellenfelek kérelmét – igaz, azért a Fellebbviteli Bíróságnak továbbküldték az ügyet.

30796_w666px_31d5a382dcca28ce274d8609f5f40428

Paolo Ciabatti, a Ducati sportigazgatója a korábbi információk alapján nem aggódik egy esetleges kizárás miatt: „Nyugodtak vagyunk, mert tudjuk, hogy betartottuk a szabályokat” – nyilatkozta még vasárnap a Motorsport.com szakoldalnak. „Március 2-án kiküldtek egy körlevelet a csapatoknak, miképp lehet használni az ilyen elemeket a motor hátuljánál. Ha ezzel a megoldással büntetést kockáztattunk volna, nem használtuk volna. De nem ez a helyzet. A Yamaha már használt egy hasonlót tavaly Valenciában, hogy elvesse a vizet a keréktől. Mindenesetre a végleges döntésig nem hivatalos az eredmény.”

Aldridge az idézett szaklapnak elárulta: számítottak rá, hogy egyes csapatok elégedetlenkedni fognak a bolognaiak újítása miatt, ám addig nem vizsgálódtak, amíg hivatalosan óvást nem nyújtottak be ellene. Fabio Sterlacchini, a Ducati technikai koordinátora viszont sikeresen érvelt a felügyelők előtt, így bár a fellebbezési folyamat még zajlik, az elemet csak vasárnap használó Andrea Dovizioso egyelőre megtarthatta a győzelmét, ahogy Danilo Petrucci is a hatodik helyét (Jack Miller ellen is óvtak, de ő kiesett).

Nem ez az első alkalom amúgy, hogy a Ducati egyes aero-újításai kivágják a biztosítékot a többi istállónál. A szárnyacskák is náluk jelentek meg először, amelyeket aztán a 2017-es idény előtt be is tiltottak – jóllehet, hamar megtalálták a csapatok a kiskaput az új szabályozásban a különböző idomok révén. Petrucci nem véletlenül fogalmazott úgy a futam után, hogy egy-egy újításnál mindig előbb megy a panaszkodás, aztán megpróbálják azt lemásolni, majd ha ez nem sikerül, betiltatni. Ciabatti is hasonlóan látja a helyzetet:

„Úgy vélem, ez sokkal inkább politikai kérdés, semmint sportszakmai. Láthattuk korábban is, egyesek hogyan próbálták meg betiltani azokat az aerodinamikai újításokat, amelyeket a Ducati vezetett be a bajnokságban. És ahogy azt már sokszor elmondtuk, véleményük szerint ez egyáltalán nem tesz jót a szériának” – fogalmazott az olaszok sportigazgatója. Azt egyébként nem tudni, pontosan milyen célt szolgál a szóban forgó elem: Petrucci csak annyit árult el, hogy a legfőbb gyanúval ellentétben nem a gumi hűtését segíti – bár maga Ciabatti pont ezt említette, szóval a két nyilatkozat között ellentmondás van –, ugyanakkor szakértők azt is megfigyelték, hogy csak az első keréknél megjelent borítóelemmel együtt használták a ducatisok a hétvégén, azaz a két elem együttesen érheti el a hatását.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?