DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
Motor

A Yamaha nem aggódik Rossi miatt

Miközben Maverick Vinales a leggyorsabbnak bizonyult Katarban, a „Doktor” egy körön és a hosszabb etapokon is elmaradt a spanyoltól, a Yamaha menedzsere mégis úgy véli, a 40 éves olasz is az élmezőnyben fog küzdeni a hétvégi évadnyitón.

Az elmúlt másfél évhez képest kifejezetten biztató felkészülési időszakon van túl a Yamaha gyári alakulata. Maverick Vinales érte el a legjobb köridőt a katari teszten, ráadásul mind ott, mind az eggyel korábbi sepangi gyakorláson meglehetősen erősnek tűnt a versenytempója is. Mindeközben Valentino Rossi valamelyest haloványabban teljesített: Katarban szűk fél másodperccel lassabb volt spanyol kollégájánál, így ötödikként zárt, s a hosszabb etapokon is elmaradt csapattársától. Massimo Meregalli, a Monster Yamaha csapatmenedzsere azonban úgy véli, a 40. életévét néhány hete betöltő olasz így is az élmezőnyben fog harcolni – minderről így nyilatkozott a Motorsport.com szakoldalnak:

rossi-2019-teszt-katar



„Nem volt annyira gyors és nem futott olyan jó köridőket, de nem aggódom, mert a korábbi tapasztalataink alapján tudjuk, hogy vasárnap, a verseny idején úgyis elöl lesz. Mindenesetre Maverick visszajelzései a motorról megegyeznek Valéival, noha utóbbi panaszkodott a végsebesség hiányára. Ez a motorunk gyenge pontja. A Yamaha mindig próbálja követni a versenyzői instrukcióit. Ha Maverick elégedett ezzel a csomaggal, Valentino viszont más irányba menne, akkor a Yamaha megpróbál megoldást találni arra, hogy Rossi is kényelmesebben érezze magát. Valentino visszajelzései mindig is konstruktívak voltak. Ha ma kellene versenyeznünk, arra fogadnék, hogy ott lenne az elejében.”

A hangvillások amúgy vezetés szintjén is komoly átalakításon estek át a holtszezon során, hiszen Takahiro Sumi személyében új vezetője van a MotoGP-s projektnek, ráadásul köszönhetően a Jonas Folger vezette tesztcsapatnak, az európai központra is nagyobb hangsúly helyeződött az M1 fejlesztését illetően. Meregalli csak pozitívan tudott nyilatkozni a változásokról:

„Amikor hallottunk az új projektvezetőről, azt gondoltuk, semmi sem fog változni a munkamódszereket illetően. Ehelyett viszont Sumi egy új munkamódszert vezetett be a csapatnál és Japánban is. Amióta megérkezett, jobb lett a kommunikáció a versenyzőkkel és a szerelőkkel egyaránt. Azzal, hogy beazonosította és felismerte a motor gyenge pontjait és elemezte az információkat, arra a következtetésre jutott, hogy nem kell új motort építenünk, csak javítanunk a kritikus területeken ahhoz, hogy kihozzuk az M1-ben rejlő potenciál maximumát. Minden, amit a versenyzőknek javasolt, jó fogadtatásban részesült: javulni akarunk a kanyarokban, hogy hamarabb tudjanak kigyorsítani – ez az irány.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: