Marc Marquez vállát december elején műtötték, s az átlagos három-négy hónapos rehabilitációs idő okán sejthető volt, hogy a malajziai gyakorláson még nem lesz tökéletes állapotban. Bár a repsolos szerdán az első, csütörtökön pedig a nyolcadik helyen végzett, elmondása szerint valóban nem is érzi megfelelőnek a vállát, hosszabb etapokat nem tud teljesíteni vele. A válla kímélése végett mindkét nap korábban befejezte a munkát, ráadásul elmondása szerint ma még rosszabb is volt a helyzet, mint előzőleg, így bár korábban úgy nyilatkozott, hogy bízik benne, hogy az egy hónap múlva esedékes idénynyitóra teljesen felépül, most már más célokat fogalmazott meg:
„Nem leszek annyira közel a száz százalékhoz, de szerintem Katar nem fog nagy problémát jelenti… remélem!”– idézi Marquezt a Motorsport.com szakportál. „Még van egy hónapom addig, szóval keményen fogok dolgozni. Itt van a holnap, majd a katari teszt, aztán jön a szezonnyitó, három héttel később pedig Argentína. Ez a célom, hogy tökéletes formában érkezzek Argentínába. Türelmesnek kell lennem. Most, ha akarok, tovább tudok motorozni, csak fájdalommal. De ha lenne egy nagy gyulladásom, akkor az egyre rosszabbá válna, és egy teljes hetet elveszítenék a rehabilitációs időből. Szóval követem a testem utasításait: ha a szokásosnál több fájdalmat érzek, megállok.”
A hondás arra is rámutatott, hogy nem csak a pályán töltött időt korlátozza a válla, hanem azt is, hogy mit tesztelnek, az apróbb részletekbe ugyanis nem tudnak belemenni: „Nagyobb dolgokat próbálgatunk most, például egy teljesen eltérő motorkarakterisztikát. Nem megyünk bele a részletekbe, csak nagyobb dolgokkal kísérletezünk, és gyűjtjük az információkat. Holnap is így folytatjuk, és most a legfontosabb a motorblokk, hiszen Katartól nem változtathatunk rajta az idény végéig. Az, hogy finomabban kell motoroznom, nagyon furcsa: ellentétes az ösztöneimmel, nem ilyen a stílusom. Éppen ezért pár dolgot, amit ki kellene próbálnunk, nem fogunk kipróbálni, mert nem úgy motorozok, ahogy szeretnék. Módosítottunk a terven, mert az apró részletekhez úgy kell motoroznod, ahogy akarsz. Nem tudok profitálni az új gumikból, mert akkor agresszívebbé válik a motor, és jobban terheli a vállamat. Friss gumikkal lassabb vagyok, aztán a használton kezdhetem el nyomni.”