A Ducati gyári alakulata nyitotta a sort a MotoGP-s bemutatók sorában, méghozzá a Phillip Morris svájci kutatás-fejlesztési központjában. Ennek fényében senkit nem lepett meg, hogy a bolognaiak is csatlakoztak a cég Mission Winnow kampányához, amelynek elsődleges célja egy alternatív füstmentes technológia létrehozása. Természetesen ez a felirat is megjelent az új festésben, de feltűnt az Audi Sport is, amely Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója szerint mostantól még fontosabb támogatóvá lépett elő.
Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse vezérigazgatója az idei fejlesztések kapcsán elmondta: egyfelől további lóerőket találtak az amúgy is a mezőny legerősebbjének tartott Desmosedicijéhez – pletykák szerint már a 300 lóerőt is átléphették –, másfelől a tovább egységesített elektronikai és még szigorúbbá váló aerodinamikai előírásoknak is meg kellett felelniük. Dall’Igna elárulta: a végleges aero-csomagot csak az utolsó katari teszten láthatjuk majd a motorokon.
Természetesen jelen volt a két idei gyári versenyző, a hetedik ducatis idényére készülő Andrea Dovizioso és a Pramac Racingtől előléptetett Danilo Petrucci is. Velük kapcsolatban Dall’Igna érdekesen fogalmazott, némileg odaszúrva a Repsolhoz távozó Jorge Lorenzónak is: „Változtattunk a versenyző stratégiánkon: eddig két olyan motorosunk volt, akik úgy gondolták, egyénileg harcolhatnak a címért, mostantól viszont olyan rendszert alakítunk ki, amely optimalizálja a csapat által elérhető összeredményt. Nem csapatutasításokról beszélek, csupán a motor fejlesztésével és beállításaival kapcsolatos összhangról.”
Az esemény végén aztán végül lehullt a lepel a motorokról – fontos megjegyezni, hogy még nem a GP19-es Ducatit láthattuk a színpadon, csupán átfestettek egy szezon végi GP18-as modellt. Viszont a lényeg eleve a színvilág volt, ugyanis az előző néhány szezonban megszokotthoz képest jóval kevesebb a gépen a szürke és a fehér, és még dominánsabbá vált a vörös.