DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Motor

Marquez volt a MotoGP bukáskirálya 2018-ban

Bár kevesebbszer esett el, mint 2017-ben, így is listavezető a királykategóriában az immár hétszeres világbajnok – igaz, az abszolút győztestől még így is nyolc bukfenccel elmarad.

A szezon végén a MotoGP illetékesei szokás szerint kiadták az idényre vonatkozó bukási statisztikákat. A legnagyobb géposztályban Marc Marquez a csúcstartó annak ellenére is, hogy tavalyi 27 esésével ellentétben idén csak 23-szor balesetezett – és ebben persze nincsenek benne az őrületes mentései. Őt Alvaro Bautista követi 21-gyel, majd jön az újonc Xavier Simeon 18-cal, míg a két barát, Cal Crutchlow és Jack Miller egyaránt 17-17 bukást könyvelhet el. A teljes szezont futó versenyzők közül Maverick Vinales és Danilo Petrucci áll a legjobban négy-négy eséssel, de Andrea Dovizioso is csak öt buktát jegyez – de érdemes kiemelni, hogy míg Marquez 23 bukásából csak kettő történt futamon, az olasz ducatis esetén az arány ötből négy.

orig_69e7a0d6148bd6f8d1931a5f03d4c833



Ami a három kategória összesített listáját illeti, Marquez még a dobogóra sem fért fel, de némi meglepetésre nem is Sam Lowes zárt az első helyen. Stefano Manzié a „dicsőség”: az olasz összesen 31 alkalommal esett le a motorjáról. Lowes azért az ezüstöt elhozta 27 bukfenccel, míg a bronzérmet Marco Bezzecchi és Jorge Navarro megosztva kaparintotta meg. Az első tizenegybe – merthogy a tizedik helyen is holtverseny van – egyébként három MotoGP-s, öt Moto2-es és három Moto3-as versenyző fért be.

orig_74862a032b29cd2026ada539802b8fda

Ami az egyes géposztályokat illeti: a legnagyobbaknál 303, a középső kategóriában 418, a legkisebbeknél pedig 356 esést jegyezhettek fel a statisztikusok – ez mindhárom esetben csökkenést mutat a 2017-es értékekhez (313, 434 és 379) képest. Összesen tehát 1077 bukás történt a 2018-as évad során, ami a legalacsonyabb érték 2015 óta – és mindezt annak ellenére sikerült elérni, hogy idén 18 helyett 19 fordulóból állt a szezon, igaz Silverstone-ban a futamokat végül nem tudták megrendezni, ezért fogalmazzunk úgy, hogy egy kétharmad hétvégével hosszabb volt az idény.

orig_0aae44b72268e3628c4e8570c147c981

Végezetül pedig nézzük a pályák közötti eloszlást: aligha meglepő, hogy szinte az elejétől végéig esős körülmények között rendezett valenciai hétvége viszi toronymagasan a prímet 155 bukással – különösen a 4-es kanyar volt kritikus, ahol a három nap során összesen 38 esést láthattunk. A szezonzárót a mindig sok bukást hozó Le Mans követi a sorban 109-cel, a dobogóra pedig Barcelona fért még fel 100-zal. A legkevesebb baleset Termas de Rio Hondóban történt: Argentínában csak 20 esést produkáltak a motorosok, míg Silverstone 30-as értéke alighanem csak a versenyek törlése miatt maradt ilyen alacsony.

orig_92ea9a82f5c75e387fcf39fba085d939

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: