Az előző két nappal ellentétben ezúttal nem kellett arra várniuk a versenyzőknek, hogy a korábbi esőzések után felszáradjon az aszfalt Malajziában, így egyből kihajthattak a pályára. A kiváló körülmények a rekkenő hőség ellenére a köridőkben is megmutatkoztak: előbb Dani Pedrosa futott egy 1:59,0-s időt, amely a teszt addigi legjobbja volt, dél előtt nem sokkal aztán Jorge Lorenzo robbantott, s a spanyol 1:58,830-nál állította meg a stoppert, amely a valaha volt legjobb eredmény, amelyet motoron elértek a maláj pályán – Marc Marquez 2015-ös nem hivatalos csúcsát adta át ezzel a múltnak.
A Ducati kiválóan muzsikált a forróságban, hiszen Lorenzo csapattársa, Andrea Dovizioso pedig a negyedik helyen végzett – ráadásul Davide Tardozzi csapatmenedzser szerint mindketten belehibáztak a leggyorsabb körükbe, így akár 1:58,5-re is képes lehetett volna a Desmosedici GP18. Lorenzo emellett egy kisebb esést is begyűjtött az utolsó kanyarban, nem sokkal a gyorskörét megelőzően. A korábbi verziójú Ducatik is elég jól mentek kedden, különösen a Pramac új igazolása, Jack Miller, aki ötödik helyével ismét megmutatta, hogy gyorsan ráérzett a számára ismeretlen versenygépre.
Persze nemcsak a bolognai márkánál van ok az örömre, hanem például a Hondánál is: a vasárnapot behúzó Pedrosa második, az LCR színeit képviselő Cal Crutchlow pedig a harmadik legjobb idővel zárt. Mindeközben úgy tűnik, Marc Marquez megkedvelte a hetedik pozíciót, hiszen az első két napot követően ma ismét ezt a helyezést mondhatta magáénak. A két repsolos egyébként nem feltétlenül a köridők hajszolását tűzte ki célul maga elé erre a napra, ugyanis mind Pedrosa, mind Marquez ment egy-egy 17 körös hosszabb etapot – mások is próbálkoztak versenyszimulációval, de a hondások kiemelkedtek a körszámot illetően.
A hétfőn kettős sikert ünneplő Yamahák ezúttal nem villogtak – olyannyira nem, hogy csak a negyedik legjobb gyártó lettek, köszönhetően Alex Rins és a Suzuki előkelő hatodik helyezésének. Valentino Rossi és Maverick Vinales szinte végig a top10-en kívül tartózkodott, a „Doktor” végül az utolsó percekben előretört a nyolcadik helyre, így a legjobb yamahásként zárta a keddet, megelőzve a 2017-es géppel köröző Johann Zarcót, míg spanyol kollégáját csupán a 18. helyen intették le. Az első tízbe egyébként még a Pramac Ducatival szintén a fináléban javító Danilo Petrucci verekedte be magát.
A többiek közül ki kell emelni Tito Rabat teljesítményét is: a 11. helyen végző spanyol szemlátomást jobban érzi magát az Avintia Ducatin, mint korábban a Hondán. Őt Andrea Iannone követte a sorban, majd jött az Aprilia húzóembere, Aleix Espargaro. A KTM ezúttal utolsó lett a gyártók rangsorában, ám ebben az is szerepet játszhatott, hogy nélkülözniük kellett a hétfőn hatalmas bukást elszenvedő Pol Espargarót: a spanyol saját bevallása szerint 250 km/h-s tempónál találta el a falat a hátsó egyenesben, s bár nem tört el semmije, fájdalmai így is voltak, így ma nem ült motorra.
Ami az újoncokat illeti: Takaaki Nakagami vitte a prímet a 14. hellyel, míg a regnáló Moto2-es világbajnok Franco Morbidelli a 17. lett. Xavier Simeon a 20. helyen zárt, a néhány napja debütáló Thomas Lüthi pedig első MotoGP-s esését is begyűjtve a 24. pozíciót foglalta el – a Yamaha tesztversenyzőit leszámítva csak a Tech3-nél Jonas Folgert helyettesítő Yonny Hernandez végzett mögötte. A sepangi gyakorlás ezzel véget ért, folytatás bő két hét múlva a mindenki számára ismeretlen thaiföldi pályán.
A sepangi teszt harmadik napjának végeredménye:
1. |
LORENZO, Jorge |
Ducati Team |
1:58.830 |
|
|
21 / 48 |
2. |
PEDROSA, Dani |
Repsol Honda Team |
1:59.009 |
0.179 |
0.179 |
9 / 58 |
3. |
CRUTCHLOW, Cal |
LCR Honda CASTROL |
1:59.052 |
0.222 |
0.043 |
18 / 65 |
4. |
DOVIZIOSO, Andrea |
Ducati Team |
1:59.169 |
0.339 |
0.117 |
16 / 51 |
5. |
MILLER, Jack |
Alma Pramac Racing |
1:59.346 |
0.516 |
0.177 |
11 / 36 |
6. |
RINS, Alex |
Team SUZUKI ECSTAR |
1:59.348 |
0.518 |
0.002 |
14 / 52 |
7. |
MARQUEZ, Marc |
Repsol Honda Team |
1:59.382 |
0.552 |
0.034 |
9 / 75 |
8. |
ROSSI, Valentino |
Movistar Yamaha MotoGP |
1:59.449 |
0.619 |
0.067 |
52 / 54 |
9. |
ZARCO, Johann |
Monster Yamaha Tech 3 |
1:59.511 |
0.681 |
0.062 |
16 / 55 |
10. |
PETRUCCI, Danilo |
Alma Pramac Racing |
1:59.528 |
0.698 |
0.017 |
49 / 49 |
11. |
RABAT, Tito |
Reale Avintia Racing |
1:59.547 |
0.717 |
0.019 |
14 / 36 |
12. |
IANNONE, Andrea |
Team SUZUKI ECSTAR |
1:59.615 |
0.785 |
0.068 |
15 / 62 |
13. |
ESPARGARO, Aleix |
Aprilia Racing Team Gresini |
1:59.962 |
1.132 |
0.347 |
52 / 52 |
14. |
NAKAGAMI, Takaaki |
LCR Honda IDEMITSU |
2:00.071 |
1.241 |
0.109 |
19 / 54 |
15. |
BAUTISTA, Alvaro |
Ángel Nieto Team |
2:00.205 |
1.375 |
0.134 |
20 / 57 |
16. |
KALLIO, Mika |
KTM Test Team |
2:00.464 |
1.634 |
0.259 |
54 / 64 |
17. |
MORBIDELLI, Franco |
EG 0,0 Marc VDS |
2:00.526 |
1.696 |
0.062 |
14 / 55 |
18. |
VIÑALES, Maverick |
Movistar Yamaha MotoGP |
2:00.547 |
1.717 |
0.021 |
70 / 71 |
19. |
ABRAHAM, Karel |
Ángel Nieto Team |
2:00.574 |
1.744 |
0.027 |
18 / 48 |
20. |
SIMEON, Xavier |
Reale Avintia Racing |
2:00.784 |
1.954 |
0.210 |
15 / 30 |
21. |
REDDING, Scott |
Aprilia Racing Team Gresini |
2:00.812 |
1.982 |
0.028 |
56 / 56 |
22. |
SMITH, Bradley |
Red Bull KTM Factory Racing |
2:00.969 |
2.139 |
0.157 |
71 / 77 |
23. |
GUINTOLI, Sylvain |
Suzuki Test Team |
2:01.120 |
2.290 |
0.151 |
5 / 58 |
24. |
LUTHI, Thomas |
EG 0,0 Marc VDS |
2:01.126 |
2.296 |
0.006 |
8 / 52 |
25. |
HERNANDEZ, Yonny |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:01.223 |
2.393 |
0.097 |
11 / 31 |
26. |
TEST3, Yamaha |
Yamaha Test Team |
2:01.385 |
2.555 |
0.162 |
9 / 17 |
27. |
TEST2, Yamaha |
Yamaha Test Team |
2:01.679 |
2.849 |
0.294 |
24 / 30 |
|
TEST1, Yamaha |
Yamaha Test Team |
|
|
|
|
|
ESPARGARO, Pol |
Red Bull KTM Factory Racing |
|
|
|
|
|
PIRRO, Michele |
Ducati Test Team |
|
|
|
|