Rendkívül hullámzó idényt teljesített a Yamaha gyári alakulata 2017-ben: az első néhány futamon még brillíroztak, aztán viszont gyakran beleszürkültek a középmezőnybe. Valentino Rossiék rendre arról beszéltek, hogy vélhetően az új vázzal kapcsolatosak a problémák, a szezon közben mégsem tértek vissza a sokkal vezethetőbb 2016-os verzióhoz. A valenciai szezonzárót követő kollektív teszten, majd a héten sorra került sepangi privát gyakorláson azonban rengeteg összehasonlítást végeztek, amely után Rossi szerint végül arra jutottak, hogy a 2018-as motor alapja a tavalyi változat lesz.
Erről a 38 éves versenyző az olasz Radio DeeJay adásában beszélt a minap: „Jól ment a teszt, kipróbáltuk a motort a 2016-os vázzal, és mindannyian egyetértettünk abban, hogy az idei verzió rosszabb volt. Még várnunk kell rá, hogy meglássuk, milyen lesz az új motor. Érdekes lesz, de a kiindulási alap egyértelműen a 2016-os változat lesz. Kulcsfontosságú a mostani időszak, februárig nagyot kell ugrania előre a Yamahának” – fogalmazott Rossi, aki arra is kitért, hogy miért is gondolták eleinte azt, hogy működni fog a 2017-es váz:
„A probléma az volt, hogy amikor megérkezett Vinales, azonnal gyors volt a motorral. Kipróbáltam én is, nem éreztem jól magam rajta, de azt gondoltam, hogy csak a szezon vége miatt nem vagyok formában, ezért tovább haladtunk ebbe az irányba, de ez hiba volt. Hogy mi nem működött? Rengeteg vizsgálatot lefolytattunk, és szerintem akkor nem ment jól a motor, ha rossz volt a tapadás vagy nagyon meleg volt. Az első három, Európán kívüli verseny helyszínén kiváló volt a tapadás, Katarban ráadásul este volt a futam. A problémák Jerezben kezdődtek” – magyarázta a kilencszeres világbajnok.