A világbajnoki éllovas Marc Marquez kezdhette meg a pole-ból a mindent eldöntő valenciai évadzárót, míg az őt 21 pontos távolságból követő Andrea Dovizioso csak a kilencedik kockából várhatta a piros lámpák kialvását. Marquez a start után is megőrizte a vezetést, mögé csapattársa, Dani Pedrosa zárkózott fel másodiknak, megelőzve Johann Zarcót és Andrea Iannonét, míg Dovizioso Jorge Lorenzo mögött, a hatodik helyen teljesítette az első kört. A verseny elején Zarco volt igazán elemében: előbb Pedrosát, majd a negyedik körben Marquezt is megelőzte, aki egy hátranézés után inkább el is engedte a franciát, aki ezzel átvette a vezetést.
Dovizioso mindeközben az ötödik pozícióban haladt, továbbra is Lorenzo mögött, spanyol társa viszont nem állt félre előle – pedig a ducatis csapattagok arckifejezése alapján ezt várták volna tőle. Lorenzo aztán megkapta a már Sepangban is látott „Suggested Mapping 8” üzenetet a műszerfalára, de még ezután sem engedte el maga mellett olasz kollégáját. Ezt a kódot aztán többször is elküldték a spanyolnak, majd a bokszutca fali táblán is helycserére szólították fel, Lorenzo azonban továbbra is maradt Dovizioso előtt.
GAME OVER! @AndreaDovizioso is down!
— MotoGP™ (@MotoGP) November 12, 2017
The Championship is all but over! #FinalShowdown! pic.twitter.com/eBUBHQEUkU
Mindeközben Marquez nem szakadt le Zarcóról, sőt hét körrel a vége előtt utolérte őt, és meg is előzte. Marquez azonban rontott az egyes kanyarban, lement a sóderágyba, és visszacsúszott egészen az ötödik helyig! Nem sokkal később azonban a Ducati számára is rémálommá vált a verseny: előbb Lorenzo, majd Dovizioso is bukott – utóbbival pedig el is dőlt a világbajnoki cím sorsa, hiába kapott teljesen megérdemelten óriási tapsot az olasz a bokszba visszaérve!
A győzelem sorsa azonban még nyitott volt, Zarcóra ugyanis Pedrosa is megérkezett a fináléban. Az utolsó kör elején aztán meg is előzte a spanyol a franciát, így megszerezte idei második győzelmét, míg az újoncnak most sem jött össze az első. Marquez harmadik hellyel ünnepelte negyedik királykategóriás, összességében pedig hatodik vb-címét – természetesen a valaha volt legfiatalabb versenyző, aki elérte ezt a mérföldkövet. A negyedik helyre Alex Rins jött be a Suzukival, megelőzve Valentino Rossit, aki elvesztette az összetett negyedik helyét Pedrosával szemben. Az első tízbe Iannone, Jack Miller, Cal Crutchlow, Michele Pirro és Tito Rabat fért még be – az évad elején favoritnak tűnő Maverick Vinales 12. hellyel zárta a szezont.
A futam végeredménye:
1. |
Dani PEDROSA |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
46'08.125 |
2. |
Johann ZARCO |
FRA |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+0.337 |
3. |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
+10.861 |
4. |
Alex RINS |
SPA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
+13.567 |
5. |
Valentino ROSSI |
ITA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
+13.817 |
6. |
Andrea IANNONE |
ITA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
+14.516 |
7. |
Jack MILLER |
AUS |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
+17.087 |
8. |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
LCR Honda |
Honda |
+17.230 |
9. |
Michele PIRRO |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
+25.942 |
10. |
Tito RABAT |
SPA |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
+27.020 |
11. |
Bradley SMITH |
GBR |
Red Bull KTM Factory Racing |
KTM |
+30.835 |
12. |
Maverick VIÑALES |
SPA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
+35.012 |
13. |
Danilo PETRUCCI |
ITA |
OCTO Pramac Racing |
Ducati |
+38.076 |
14. |
Karel ABRAHAM |
CZE |
Pull&Bear Aspar Team |
Ducati |
+41.988 |
15. |
Hector BARBERA |
SPA |
Reale Avintia Racing |
Ducati |
+47.703 |
16. |
Loris BAZ |
FRA |
Reale Avintia Racing |
Ducati |
+47.709 |
17. |
Michael VAN DER MARK |
NED |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+52.134 |
Nem ért célba: |
|
|
|
|
|
|
Pol ESPARGARO |
SPA |
Red Bull KTM Factory Racing |
KTM |
|
|
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
|
|
Jorge LORENZO |
SPA |
Ducati Team |
Ducati |
|
|
Sam LOWES |
GBR |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
|
|
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Pull&Bear Aspar Team |
Ducati |
|
|
Scott REDDING |
GBR |
OCTO Pramac Racing |
Ducati |
|
|
Aleix ESPARGARO |
SPA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
|
|
Mika KALLIO |
FIN |
Red Bull KTM Factory Racing |
KTM |
|