DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Motor

Lorenzo: Győzhettem volna, de a csapat hibázott

Jorge Lorenzo szerint Brnóban megszerezhette volna első ducatis győzelmét, ám csapata nagyot hibázott, mivel úgy hívták be motorcserére, hogy a gép még nem állt készen és utána sem működött jól.

A Cseh Nagydíj nedves körülmények között kezdődött, de már elkezdett felszáradni a pálya. Voltak egészen bátor versenyzők is, mint a későbbi győztes Marc Marquez, akik már a második kör végén bejöttek száraz abroncsokkal szerelt motorjukra váltani. Ez akkor vakmerőnek tűnt, de már egy körrel később látszott, hogy a spanyolok világbajnoki címvédő motorosa sokkal gyorsabb slick gumikon.

A Ducati megpróbált reagálni Marquez stratégiájára, két körrel később behívták Lorenzót is (aki egyébként nem sokkal korábban még vezette is a versenyt a 6. kockából indulva), de meglepetésre másik motorja még nem állt készen a kifutásra, így Jorgénak várnia kellett hosszú, értékes másodperceket. Végül a 19. pozícióba zuhant vissza (pedig Pedrosa előtt gurult ki a motorcserére), ahonnan egyetlen pontocskát tudott menteni végül, a 15. helyezést csípte meg a leintéskor.

„A gondunk az volt, hogy túl későn hoztuk meg a döntést, hogy a másik motort teljesen szárazra állítjuk át. Ez a késedelem volt a problémánk, Marquezék már korábban átállították a cseremotort szárazra, már a start előtt. Aztán a negyedik körben mindössze három kanyarral a bokszutca előtt kaptam a jelzést, hogy menjek cserélni. A csapat látta, hogy Marc máris annyival gyorsabb a száraz gumikon, hogy vállalták a kockázatot és a késedelmet, mert úgy vélték, még így is jobban jövök ki, mintha még egy kört kint maradok a pályán a lassú gumikkal” – elemezte Lorenzo a motorcsere körüli kalamajkát. Marquez ugyanis tíz másodpercnél is többet vert körönként az esőgumin kint maradókra.

Lorenzo a verseny elején vezetett is, bár a motorcserekor Rossi már előtte volt


„Amikor beértem, láttam, hogy a szerelők még nagyban dolgoznak a motoron, a felfüggesztésen és a többi beállításon változtattak. Nagyon furcsán mozgott a motor, a csapat mondta, hogy most éppen félig száraz, félig esős beállításokig jutottak, ezért nem tudtam gyorsabban menni” – panaszkodott a háromszoros királykategóriás világbajnok.

A másik gyári Ducati versenyző, Andrea Dovizioso motorja sem állt készen még, őt azonban kint tartották további két körön át, sok időt veszítve, de a cserénél legalább az ideális beállításokkal térhetett vissza úgy, hogy azonnal átülhetett a másik motorra, nem kellett várnia. Lorenzo úgy érzi, hogy annak ellenére, hogy a korábbi években általában szenvedett esős körülmények között, most szinte biztosan megnyerte volna a versenyt.

„Nagyon magabiztos voltam a motoron, bármennyi eső is volt a pályán, nagyon gyors voltam. Kár, hogy negyedórával a start előtt elkezdett felszáradni. Most esőben tökéletes lett volna minden, megnyerhettem volna első versenyemet a Ducatival” – tette hozzá Jorge Lorenzo, aki komoly ponthátrányban van már az összetettben (88 ponttal marad le Marquez mögött), így reális esélye az idei vb-címre már nem nagyon maradt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: