Aligha gondolták sokan, hogy a tavalyi izgalmakat és a futamok kiszámíthatatlanságát felül lehet majd múlni, azonban a félévhez érve még kiegyenlítettebb a gyártók közötti küzdelem. Mindösszesen hat pont választja el egymástól a top3-at és öt különböző motoros léphetett fel a dobogó legfelső fokára. Herve Poncharal szerint – az egyetlen szatellit csapat főnöke, melynél mindkét versenyző, Johann Zarco és Jonas Folger is dobogóra állhatott – a jelenlegi technikai szabályok azt eredményezik, hogy a vezető gyártók közötti küzdelem szorosabb, mint valaha, míg a tavaly remeklő Suzuki hanyatlása egy nagy kérdőjel:
„Idén három gyártó áll közel egyforma szinten: a Yamaha, Honda és a Ducati” – nyilatkozta a francia a crash.net szakoldalnak. „Tavaly a Ducati még lemaradásban volt, ugyan két futamot nyertek, de egyet egy speciális pályán (Ausztria), a másikat pedig esőben (Sepang). A Yamaha esetében a tavalyi és idei motor között nincsen jelentős különbség a motorfejlesztések fagyasztásnak, az egységes ECU-nak és az erősen korlátozott aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően.”
„Másik érdekesség a Suzuki gyenge teljesítménye. Vajon mi állhat a rossz eredmények mögött? Rosszabb motort építettek, mint a tavalyi, vagy az új versenyzők nem mennek megfelelően a motorral? Inkább nem mondom, melyik, mert a végén még valaki megöl!” – fogalmazott óvatosan a csapatfőnök. „Nem hiszem, hogy a Suzuki kevésbé lenne versenyképes, mint tavaly. Úgy vélem, hogy Vinales egy kiemelkedő versenyző. Néhányan szintén nem értették meg, hogy milyen magas szinten ment Aleix Espargaro a GSX-RR-rel, azonban idén is láthatjuk a remek teljesítményét az Apriliával.”
Bár eddig az összes futamot gyári versenyző nyerte, négy különböző szatellit motoros ért el dobogós helyezést és stabilan komoly kihívói a topcsapatoknak. Az izgalmasabb és szorosabb küzdelmet az egyenelektronikának tulajdonítja: „A show szempontjából minél szorosabb mezőnyre van szükségünk. Az azonos gumi, a motorfejlesztések befagyasztása és a korlátozott számú erőforrások mind-mind segítik a kisebb csapatokat. Hihetetlen érzés a gyári versenyzők ellen küzdeni. Nyilván Rossi és Vinales előttünk fog végezni a pontversenyben, de úgy vélem, hogy mindenki számára érdekes, ahogy képesek vagyunk megszorongatni őket. Remélem, a jövőben egyre több szatellit győztest láthatunk!”