Valentino Rossi a második helyről vághatott neki a szezon ötödik futamának, és sokáig a harmadik helyen haladt két márkatársa mögött, ám a fináléhoz közeledve előbb Johann Zarcót, majd Maverick Vinalest is megelőzte. Utóbbi azonban nem hagyta magát, ott maradt az olasz nyomában, aki az utolsó körben kétszer is hibázott: előbb csak a spanyol előzte meg, másodjára azonban el is esett. A „Doktor” idei első győzelmét szerezhette volna, ehelyett azonban első kiesését könyvelhette el – a 2001-es mugellói viadal óta először fordult elő vele, hogy az utolsó körben bukott.
„Nagy kár a történtekért, mert ez volt eddig a legjobb hétvégénk a csapatommal: versenyképesebb voltam a korábbiaknál már vizes pályán is, de különösen a versenyen. Egyértelmű, hogy ez lehetett volna a legjobb eredményem ebben a szezonban” – idézi a csalódott motoros nyilatkozatát a Crash.net szakoldal. „Nehéz futamunk volt, mert nagyon komoly volt a tempó, de összességében kényelmesen éreztem magam a motoron, ezért próbáltam támadni.”
„Sajnos az utolsó körben elkövettem egy hibát a 6-os kanyarban, így kissé visszaestem és Maverick meg tudott előzni. Tudtam, hogy lesz még egy esélyem, mert nagyon közel voltunk egymáshoz, a negyedik szektorban meg végig nagyon jó voltam. Ha őszinték akarunk lenni, nem tudjuk, mi történt a bukásnál. Általában inkább a motor elejére kell figyelned, de most a hátulja ment el nekem. De mindegy is, hibáztam, ilyen a versenyzés” – fogalmazott Rossi.
A 38 éves versenyző hibájának köszönhetően a világbajnoki tabellán is visszacsúszott az elsőről a harmadik pozícióba, kétpontos előnye pedig 23 egységnyi hátránnyá változott Vinaleshez képest. Rossi ennek ellenére optimista a jövőt illetően: „Nagyon sajnálom, hogy nulla ponttal távozunk, hiszen egy esetleges győzelmet szalasztottunk el, és elvesztettük a vezetést is a bajnokságban. De még így pozitív hétvége volt ez számomra, hiszen erősek voltunk. Most már a következő helyszínre kell koncentrálnunk, ahol remélem, ugyanúgy tudok majd motorozni, mint itt” – zárta gondolatait a yamahás.