A szabályalkotók 2016 közepén döntöttek úgy, hogy az idei esztendőtől kezdve a két kisebb géposztályhoz hasonlóan a MotoGP-ben is betiltják a „szárnyacskák” használatát, elsősorban azok veszélyességére és költségességére hivatkozva. Az új előírások kimondják, hogy a motorokon nem lehetnek „kiálló” aerodinamikai elemek, a burkolat ívének pedig simának, törésmentesnek kell lennie. A gyártóknak a versenygépük kialakítását a Katari Nagydíj előtt homologizáltatniuk kell Danny Aldridge technikai igazgatóval, ezt követően pedig már csak egyszer módosíthatnak ezen a szezon közben.
Mint azonban arra a MotoMatters.com weboldal szakírója rávilágított: ez a megszorítás csupán a motorburkolat külső kialakítását érinti. A MotoGP technikai igazgatója a crash.net szakoldal kérdésére meg is erősítette: a burkolat alatt helyet kapó „szárnyacskák” – eddig ilyeneket láthattunk a Yamahától, a Suzukitól és az Apriliától is – és egyéb aerodinamikai célt szolgáló részek, mint például akár különböző csatornák, szabadon fejleszthetők lesznek az idény során is.
Így tehát egyáltalán nem biztos, hogy az említett három gyártó ugyanazzal a megoldással gurul pályára Katarban, mint amit az eddigi teszteken láthattunk, ráadásul a Ducati, a Honda és a KTM még nem is villantott saját verziót – a szakértők különösen a bolognaiak változatára kíváncsiak, elvégre tavaly is ők fejlesztették a legintenzívebben a szárnyaikat. Érdekesség egyébként, hogy az újonc KTM-re és a továbbra is dobogós helyezések nélkül álló Apriliára a szabályok által megengedett kedvezmények értelmében a burkolat külső fejlesztéseire vonatkozó megszorítás sem érvényes, ők tehát akár azt is többször módosíthatják az évad folyamán.