Marco Simoncelli 2011-es tragédiája óta Salom halálos balesete volt az első, mely MotoGP-hétvégén történt, a Nemzetközi Automobil Szövetség és Nemzetközi Motoros Szövetség együttműködésének köszönhetően pedig sikerült elérni, hogy módosítsák a barcelonai pálya azon részét, pontosabban a 12-es kanyart, ahol az ifjú spanyol kicsúszott, és életét vesztette. A baleset után a MotoGP-versenyzők többsége változásokat követelt, melyet a szabályozó testület meghallgatott, és életbe is fog léptetni 2017-től.
Charlie Whiting az FIA, Franco Uncini pedig a FIM részéről hónapok óta egyeztetett a lehetséges módosításokról, melyek egyfelől a motorosok biztonságát szolgálják majd, de a tervezésnél figyelembe kellett venni a Forma-1 által fontosnak vélt szempontokat is. A MotoGP mezőnye a 12-es kanyart mindig az eredeti nyomvonalon vette be, míg az F1-esek 2007 óta egy sikán közbeiktatásával haladhattak tovább a célegyenes felé.
2017-től kezdve a motorosok is hasonló vonalvezetést fognak követni, noha a sikánt néhány méterrel előrébb hozták, amellett, hogy nagyobb bukótér fogja várni a versenyzőket a 12-es kanyarban. Mindemellett a MotoGP ugyanazt a lassabb, de rövidebb ívet fogja használni a következő szezontól a tízes kanyarban, mint amelyet az F1-esek 2004 óta. A június 11-ére tervezett Katalán Nagydíj helyszíne a változtatásoknak köszönhetően 75 méterrel rövidül majd – a munkálatokat pedig januárban fogják végrehajtani, amikor nem rendeznek eseményt a pályán.