Mint arról mi is beszámoltunk, Jorge Lorenzo csütörtökön megvalósította élete nagy álmát, s kipróbálhatott egy Formula-1-es autót: a spanyol motoros Lewis Hamilton 2014-es világbajnoki győztes Mercedesével tehetett meg néhány kört. Noha ez csupán egy szponzorációs esemény volt a közös támogató, azaz a Monster szervezésében, a mérnökök szerint a regnáló világbajnok nem hazudtolta meg magát: teljes komolysággal vetette bele magát a munkába, s minden felmenetel között áttanulmányozta az adatokat, hogy lássa, hol tudna még időt nyerni.
Lorenzo természetesen nagyon hálás volt a Mercedesnek és a Monsternek is a silverstone-i körözésért, ezen túlmenően pedig beszámolt arról, mik jelentik a fő különbséget az F1-es és MotoGP-s versenytechnikát vezetése között „Elképesztő nap volt. Nagyon elégedett vagyok az utolsó etapomban futott köridőmmel: a mérnökök elmondása szerint igen versenyképes időket teljesítettem” – idézi a Monster közleménye a Yamaha versenyzőjét, aki ezzel épp saját jelenlegi csapattársa, Valentino Rossi nyomdokaiba lépett, aki annak idején hivatalos teszten is szerepelt a Ferrarival.
„Rendkívül simán vezethető volt az autó: nehezebb irányíthatóságra, több rángásra számítottam, de minden rendben volt, kezdve a kormánykeréktől a motorig. Elég könnyű volt vezetni az autót, a kanyarokban pedig elképesztően gyors és hihetetlen mértékű a tapadása. Az első körökben érzed az erejét, de aztán idővel megszokod, és olyan lesz számodra, mint egy MotoGP-gép, a kanyarok viszont egy másik világot jelentenek: a közepükön nagyjából 40 km/h-val gyorsabbak! Az is meglepett, milyen későn lehet vele fékezni, és őrületes, milyen tapadást biztosítást teli gáznál a gyors kanyarokban.”
Fotók: Monster