Azzal, hogy a távozó Bridgestone-t az idei szezonra felváltotta a Michelin a királykategória hivatalos gumiszállítói posztján, nem csak az abroncsok karakterisztikája változott meg teljesen, hanem egy régi-új típus is feltűnt a kínálatban. Az intermediate gumikat hagyományosan akkor használják a pilóták, amikor a slickekhez túl nedves, a teljesen esős abroncsokhoz pedig túl száraz az aszfalt.
Ez lehetett a helyzet a bő egy héttel ezelőtti Német Nagydíj bizonyos szakaszában is, néhány motorra ezek is kerültek fel a csere után, ám egyelőre nem mindenkinek a tetszését nyerte el ez a típus. A sachsenringi győztes Marc Marquez, akinek csapata a korai kiállás ellenére is már a száraz pályás abroncsok mellett tette le a voksát, például így fogalmazott:
„Mindig úgy álltunk ehhez a csapaton belül, mintha az intermediate gumik nem is léteznének: a vizes abroncsról azonnal slickre váltunk” – nyilatkozta a világbajnoki éllovas a MotorCycleNews.com szakportálnak. Persze a repsolos spanyol meg is magyarázta a döntésüket:
„Az is hozzátartozik ehhez, hogy nem teszteltük eleget az intermediate gumikat ahhoz, hogy tudjuk, hol vannak a határaik. Nincs elég információnk róluk. Azonnal slicket tettünk fel inkább, amiben komoly kockázat volt, hiszen elég szűk volt a száraz ív, de amikor megláttam a köridőmet, tudtam, hogy már csak kezelnem kell a helyzetet.”