DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Motor

Marquez nyerte a gumipókert, Rossiék eltaktikázták magukat

Hiába tűnt úgy sokáig, hogy Marc Marquez előnye jelentősen csökkenni fog a Német Nagydíj után, a spanyol a legjobb ütemben cserélt motort és váltott slickekre, így a hondás végül fölényesen húzta be idei harmadik sikerét. Mellé a dobogóra Cal Crutchlow és Andrea Dovizioso állhatott még fel, míg Valentino Rossi mindössze a nyolcadik helyen zárt a száradó pályán.

Bár az eső már egyértelműen elállt a Sachsenringen a MotoGP futama előtt, így is vizes pályán rajtolt el a szezon kilencedik versenye – nem véletlen, hogy az első sorból indulók a Michelin lágyabb esős abroncsait tették fel. Sajnos egy hiányzó volt a mezőnyben: Stefan Bradl agyrázkódást szenvedett a délelőtti bemelegítésen bemutatott bukása során, így a német pilóta kénytelen volt kihagyni hazai futamát. A pole-ból Marc Marquez várhatta a 30 körös viadal rajtját, ám csak néhány kanyarig vezette a versenyt, miután előbb Valentino Rossi, majd Andrea Dovizioso is elment mellette, sőt Danilo Petrucci is támadta a spanyolt. Ők ketten nagyot csatáztak a harmadik helyért, míg mögöttük Hector Barbera és az asseni káoszban diadalmaskodó Jack Miller tűnt fel.

A harmadik körben helycsere történt az élen: Dovizioso előzte meg Rossit, akit aztán Petrucci is lehagyott. A Pramac Racing motorosa ráadásul gyári márkatársát is lehagyta, s ezzel az élre állt! Eggyel hátrébb Miller ment el Marquez mellett, s próbálta üldözőbe venni az előtte haladó három olaszt. A vb-éllovas egyértelműen visszafogottan motorozott, hiszen hamarosan Barbera is megelőzte őt, miközben a körülmények szemlátomást folyamatosan javultak, apránként kezdett felszáradni az aszfalt. Az egész hétvégén szenvedő Jorge Lorenzo vesszőfutása pedig tovább folytatódott: a táv harmadánál már csak az egy pontot jelentő 15. pozícióban haladt.



Tíz kör elteltével jött az első dráma: Petrucci az élről csúszott ki – majd a bokszba visszaérve már a motorja is kigyulladt –, így Dovizioso örökölte meg tőle a vezetést! Pár kanyarral később Marquez is elmért egy kanyart, de ő legalább megúszta bukás nélkül a sóderágyban tett látogatását – igaz, visszacsúszott a kilencedik pozícióba. Épp a hondás mögül állt ki a bokszba Andrea Iannone, aki intermediate gumikkal felszerelt géppel tért vissza a pályára, bár az olasz mintha nem teljesen lett volna elégedett ezzel a választással. Közben csapattársa, Dovizioso folyamatosan lógott el Rossi elől, akit ráadásul Barbera is megelőzött, így a „Doktor” újfent visszacsúszott a harmadik helyre.

Valamivel túl a féltávon, egyre többen álltak ki a bokszba motort cserélni, köztük Marquez is, aki már slick gumikon tért vissza a pályára – hamarosan pedig meg is futotta velük a leggyorsabb kört! Rossiéknak is betáblázták, hogy álljon ki, ám az olasz a többi éllovassal együtt a pályán maradt, ráadásul folyamatosan közeledett Doviziosóra, Marquez azonban óriási tempót diktált a száraz abroncsokon, s már a hatodik helyre zárkózott vissza. Végül hét körrel a leintés előtt szánták rá magukat a cserére, ám ekkor Marquez már simán eléjük került: egyedül Miller maradt még kint vizes gumikon, őt azonban a spanyol már a pályán előzte meg, ezzel a repsolos az élre állt.

Marquez végül húsz másodperces fórral húzta be a győzelmet, ezzel zsinórban hetedik évben tudott nyerni a Sachsenringen. A második helyet nagy felzárkózás után Cal Crutchlow szerezte meg, az utolsó kör elején megelőzve Scott Reddinget, akit ráadásul még Dovizioso is lehagyott, így a gyári ducatisé lett a dobogó alsó foka. Iannone a korai motorcserével ötödik lett, míg mögöttük érkezett a Pedrosa, Miller, Rossi hármas, az interekre váltó yamahás tehát végül csak nyolcadik lett. Lorenzo végül mindössze egy pontot gyűjtött a maga 15. helyével, ezzel Marquez előnye 48 egységre hízott a címvédővel szemben, Rossi lemaradása pedig már 59 pont hondás ellenfele mögött a szezon felénél. Folytatás a nyári szünet után a Red Bull Ringen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: