Utóbbi kapcsán annyi biztosnak tűnik, hogy a bolognaiak egyik jelenlegi versenyzőjüket fogják megtartani, ám azt még nem tudni, hogy Andrea Doviziosóra vagy Andrea Iannonére esik majd a választásuk. A legtöbb forrás inkább utóbbit tartja esélyesnek, részben a fiatalabb kora miatt is, de persze az sem kizárható – de persze az sem kizárható, hogy harmadik megoldást választ a Ducati, például Scott Redding személyében, aki saját bevallása szerint szeretne a gyári istállónál kikötni.
Mindesetre már a két Andrea közül sem tud könnyen választani a gyár, köszönhetően számos hibájuknak. Iannone például már a katari nyitányon elesett, majd Argentínában következett a mélypont, amikor az utolsó előtti kanyarban a saját csapattársát is elsodorva bukott. Dovizioso aztán Austinban sem ért célba – ott Dani Pedrosa elcsúszó motorja ütötte ki –, míg legutóbb, Le Mans-ban mindketten nulláztak: Iannone Lorenzót üldözve esett el, kollégája pedig Marc Marquezzel mutatott be páros gyakorlatot nem sokkal később. A célba éréseik alkalmával egyszer-egyszer állhattak dobogóra: Dovizioso Losailban lett második, míg Iannone Austinban végzett a harmadik pozícióban.
A Ducati vélhetően részben arra is vár, hogy Maverick Vinales végre eldöntse, marad-e a Suzukinál vagy megy a Yamahához, ám az olaszokhoz közeli forrás úgy nyilatkozott a Motorsport.com szaklapnak, hogy mindenképp csak a mugellói hétvége után választják ki Lorenzo társát. „Nem akarnak semmiféle problémát Olaszországban: az a verseny nagyon fontos a Ducatinak, és szeretnék, hogy maximálisan arra koncentráljanak, hogy a lehető legjobb eredményt érhessék el. Ha már Mugello előtt elmondanák nekik, melyikük maradhat, talán mindketten idegesek lennének. Az egyikük azért, mert új csapatot kell keresnie, a másikuk pedig azért, mert alacsony lenne a hosszabbítási ajánlat” – tette hozzá a meg nem nevezett forrás. Dovizioso egyébként jelenleg nagyjából 3 millió eurót keres, míg Iannone 1,5 milliót – kérdés, hogy aki maradhat, mennyivel kapna ennél jobb ajánlatot.