Jorge Lorenzo ducatis szerződésével megüresedett egy hely a Movistar Yamaha csapatánál, amelyre a legtöbben Maverick Vinalest tartják a legesélyesebbnek – igaz, a múlt héten felröppent pletykák szerint Dani Pedrosa neve is felmerült már a hangvillásoknál. Vinales egyelőre nem döntött azzal kapcsolatban, hogy marad-e a Suzukinál vagy átigazol a Yamahához – elmondása szerint ezt nem befolyásolja az a tény sem, hogy vasárnap dobogóra állhatott Le Mans-ban –, a „kékek” korábbi klasszisa szerint azonban jobban tenné a spanyol, ha nem váltana csapatot:
„Ha Maverick helyében lennék, és okos döntést szeretnék hozni üzleti szempontból és a pályafutásom alakulása szempontjából is, akkor a Suzukinál maradnék” – nyilatkozta Kevin Schwantz a Motorsport.com szakoldalnak. „Azt gondolnám: „ha csak egy kicsit is jobb helyre kvalifikálnám magam, és jobban rajtolnék, nyerhetnék; minden eddigi versenyen az élmezőnyben harcolhattam volna”. A legegyszerűbb, ha megnézzük, honnan indult és hol végzett a mostani, Le Mans-i futamon. Ha nem hozta volna magát nehéz helyzetbe az elrontott rajt miatt, akkor ugyanazt megtehette volna, mint Rossi: felzárkózhatott volna és csatázhatott volna Dovizioso és Marquez ellen, még mielőtt ők elestek. Maverick tempója a verseny közepén nagyon hasonló volt Rossiéhoz.”
Az 500 köbcentis géposztály 1993-as világbajnoka elárulta: az austini futam előtt hosszasan elbeszélgetett a yamahás szakemberekkel, akik szerint Valentino Rossi elismerően beszélt a Suzuki gépéről. A „Doktor” állítólag úgy fogalmazott nekik, hogy a GSX-RR akár még győztes konstrukció is lehetne, ha olyan motoros ülné meg, aki össze tud rakni egy komplett versenyhétvégét, a kvalifikációtól kezdve a rajton keresztül egészen a versenytempóig, majd maga Schwantz is hozzátette, hogy szerinte Marc Marquez vagy Jorge Lorenzo akár futamot is nyert már volna a Suzukival idén.
Ezt a véleményét többek között arra alapozza, hogy eltűnt a gyártó tavalyi, végsebességbeli hátránya a riválisokhoz képest: „Természetesen továbbra is a Ducatik a legerősebbek, de ha megnézzük az idei katari vagy argentínai versenyeket, akkor láthatjuk, hogy a Suzuki végsebessége majdnem megegyezett a Yamaháéval” – vélekedett Schwantz.
Az amerikai ex-versenyző még egy érvet felhozott a Suzukinál való maradás mellett: „Az a gond a Yamahához való igazolással, hogy Rossi lenne a csapattárs. Ha legyőz téged, az értéked azonnal zuhanni kezd, míg ha a Suzukinál maradsz, nem lesz ilyesfajta nyomás rajtad. Foglalkozhatsz a saját dolgaiddal, fejlődhetsz abban, amire szükséged van, és teljesebb versenyzővé válhatsz” – mondta Schwantz, ismét hozzátéve, hogy a motor elég jó lehet ahhoz, hogy a megfelelő képességekkel rendelkező pilóta felvegye vele a harcot a Yamahák és a Hondák ellen.