Most már túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a Michelin visszatérése korántsem nevezhető zökkenőmentesnek a MotoGP-be. A francia cég a Bridgestone kivonulása után döntött úgy, hogy ismét szerepet vállal a gyorsasági motoros vb királykategóriájában, amelynek az idei évtől az egyedüli hivatalos gumibeszállítója. Az abroncsok azonban már a tavalyi teszteken is több, főként az első gumit érintő balesetet okoztak, a februári kollektív teszten pedig Loris Baz szenvedett ijesztő bukást a sepangi célegyenesben.
Az Argentin Nagydíj szombati negyedik szabadedzésén aztán ismét a Michelin került a figyelem középpontjába Scott Redding esetét követően: a felvételek alapján a brit motorján gyakorlatilag felrobbant a hátsó gumi, s a pramacos csak a szerencsének köszönhette, hogy megúszta bukás nélkül a történteket. A tréninget meg is állították az aszfalton maradt törmelékek miatt, ám nem sokkal később újraindították, s csak a leintés előtt néhány perccel szakították ismét félbe, „biztonsági okokra” hivatkozva, hogy megvizsgálhassák Redding gépét.
Természetesen a gumigyártó is nyomozásba kezdett, s végül a csapatfőnökökkel és a versenyirányítással való egyeztetést követően úgy döntött, hogy mindkét keverékű hátsó abroncsát – tehát a közepest és a keményet is – visszavonja a használatból a vasárnapi bemelegítésre és futamra. Helyette egy új, erősebb szerkezetű közepes keverékű hátsó gumit tesznek elérhetővé az argentin hétvége utolsó napjára, amelyet magától értetődő módon minden pilótának használnia kell majd – igaz, az előrejelzések szerint elképzelhető, hogy erre nem kerül sor, mivel esni fog az eső Termasban. A versenyzők az új gumit az egyórásra nyújtott (más források szerint csupán haminc perccel megtoldott) warm up keretein belül próbálhajták ki.