DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
Motor

Gyutai Adrián: Az alapokat letettük, jöhet a finomhangolás

A tavaly az olasz bajnokság National Trophy 600 kategóriájában versenyző és a gyorsaságimotoros-világbajnokságon is debütáló Gyutai Adrián már új csapatában, a Korda Racing színeiben gurult pályára az elmúlt hétvégén.

A 25 éves paksi motoros az olasz bajnokság (CIV) National Trophy 600 hivatalos misanói tesztjével hivatalosan is megkezdte immár második szezonját a világ egyik legerősebb bajnokságában. Adrián hamar megtalálta az összhangot új motorjával és csapatával, és elégedett volt az elvégzett munkával.

2016-Gyutai Adrián-Misano-teszt5



Eddigi pályafutása legnehezebb szezonját hagyta maga mögött Gyutai Adrián. A 25 éves paksi versenyző egyrészt sikeresen bemutatkozhatott a gyorsaságimotoros-világbajnokság Moto3-as mezőnyében – 2015. szeptember 13-án, Misanóban - illetve teljesítette első teljes olasz bajnoki szezonját, és National Trophy 600 negyven fős mezőnyében végül a 13. helyen végzett. Adrián ebben az évben is ugyanebben a sorozatban áll rajthoz – az előzetes nevezések alapján 43 fős mezőny indul ebben a kategóriában –, és az elmúlt hétvégén már a Korda Racing pilótájaként vett részt az olasz bajnokság (CIV) hivatalos tesztjén Misanóban, ahol végre-valahára kipróbálhatta az idei versenygépét, egy tökéletesen felkészített Honda CBR 600-at.

A három napos gyakorláson összesen tíz alkalommal gurult pályára, megtett majdnem száz kört, ám ami a legfontosabb, mind köridőben, mind pedig végsebességben ott volt a legjobb tíz pilóta között. Ráadásul mind a motorjával, mind pedig a szerelőivel a teszt végéig megtalálta a közös hangot, és vasárnap estére sikerült a Honda alapbeállításait is megtalálniuk.

„Rendkívül elégedett vagyok a hétvégi teszttel, nagyon jó volt végre ennyi időt motorozni a hosszú téli szünet után. Új motorral és új csapattal vágok neki a szezonnak, de már most nagyon pozitív a hangulatom. Idén is Hondával állok rajthoz, de ez nagyon sok mindenben különbözik az eddigi motorjaimtól, a legnagyobb különbség a futóműben, a fékekben és a motorblokk karakterisztikájában van. A szerelőcsapattal már most nagyon jól kijövök, és a három nap alatt az új motorommal is jó irányba haladtunk, de még rengeteg munka vár ránk. A legnagyobb hangsúly a Dunlop gumikhoz való alapbeállítás eltalálásán volt a téli szünet utáni visszarázódás mellett. Az alapok tehát megvannak, jöhet az úgynevezett finomhangolás. Éppen ennek érdekében a májusi idénynyitó futam előtt még lesz két tesztem, amiből az egyik igazi éles gyakorlás lesz, hiszen április végén rajthoz állok a Copa Italia vallelungai futamán. Mindezek a lehető legfontosabbak a számomra, hiszen a lehető legjobban fel kell készülnöm a szezonra, mivel eltökélt célom, hogy megnyerem a National Trophy 600 bajnoki címét idén. A mezőny nagyon nagy és rendkívül erős, nehéz dolgom lesz, de a motorom és a csapat alkalmas a nagy eredményekre, a többi rajtam múlik” – fogalmazott Gyutai Adrián.

A Korda Racing versenyzőjének egyébként idén az a Carlo Corradini lesz a főmérnöke, aki a Superbike világbajnokság királykategóriájában BMW-vel szereplő Jordi Torres – jelenleg 33 ponttal a 7. helyen áll összetettben – egyik főszerelője is egyben.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: