Casey Stoner 2012-es, meglehetősen korai visszavonulása után sem távolodott el a motorsporttól, hiszen több alkalommal is tesztelt a Honda számára. 2015-ben ráadásul a legendás suzukai 8 órás viadalon is rajthoz állt a japán gyártó színeiben, ahol a biztató tempó ellenére végül egy óriási bukás jelentette számára a verseny végét. A szezon végén aztán elhagyta a HRC-t, hogy visszatérjen korábbi sikerei helyszínére, a Ducatihoz, ahol szintén tesztpilótai szerepkört fog betölteni, emellett a bolognai márka nagykövete is lesz. Amikor a Motosprint lap arról kérdezte az ausztrált, hogy hasonlítsa össze a két gyártónál végzett munkáját, a kétszeres világbajnok meglepő kijelentéseket tett:
„Nem ugyanolyan. A Hondánál csak alkalmi tesztpilóta voltam, más szerepem nem is volt náluk, és ha őszinte akarok lenni, sosem használták ki teljesen a bennem rejlő lehetőségeket” – fogalmazott Stoner. „Úgy vélem, Marquez és a társai fenyegetve érezték magukat miattam. Nem tudom, miért gondolták ezt, de ez volt az érzésem. Azért voltam a Hondánál, hogy részt vegyek néhány teszten, hogy kipróbáljak néhány új dolgot, amelyet aztán a gyári versenyzők is megkapnak, vagyis azért voltam ott, hogy segítsem Marcot. De az is igaz, hogy az elsőszámú pilótát kell mindenkinek követnie. Nem haragszom a Hondára, és nagyon tisztelem Nakamotót is. Biztos vagyok benne, hogy ez nem rontja el a kapcsolatunkat, és ezután is jól ki fogunk jönni egymással.”
Hasonló elméletek már akkor is megfogalmazódtak a rajongók körében, amikor 2015 elején Dani Pedrosa alkarműtét miatt kénytelen volt kihagyni néhány nagydíjat, s annak ellenére, hogy Stoner szívesen helyettesítette volna a spanyolt, a Honda végül Hiroshi Aoyama mellett döntött. Sokak szerint részben ez is vezetett ahhoz, hogy a 30 éves pilóta elhagyta őket, s most az ausztrál is elárulta, hogy nem értette a HRC döntését:
„Akkor egy kicsit összezavarodtam, hiszen azt gondoltam, hogy értékes vagyok a Hondának, és ezt már bizonyítottam is. Amikor 2011-ben megérkeztem hozzájuk, azonnal megnyertem a vb-címet, pedig néhány éve már nem a Honda volt a legjobb. Készen álltam Austinra. Nakamoto azt mondta, sajnálja, de vállalja a felelősséget, hogy másképp döntöttek. Úgy gondolom, ekkor valaki más nyomást gyakorolt rá, hogy ne álljak rajthoz. Valaki nem akarta, hogy versenyezzek” – vélekedett Stoner, aki szerint gond nélkül be tudott volna ugrani a repsolos helyére:
„Tudtam, hogy megvan a sebességem ahhoz, hogy megfelelő módon helyettesítsem Pedrosát” – mondta az ausztrál. „A februári sepangi teszt során nagyon hasonló tempót futottam, mint a többiek a versenyen. Úgy értem, elég jót ahhoz, hogy az éllovasokkal maradjak. Daniéhoz hasonló volt az én sebességem is, aki aztán meg is nyerte a futamot 2015-ben.”