Rekordot jelentő 92 ezer néző előtt rajtolt el délután 14 órakor a MotoGP San Marinói Nagydíja. A legtöbben persze a világbajnokságot vezető Valentino Rossiért szorítottak, aki a pole pozíciós Jorge Lorenzo és a másodikként kvalifikáló Marc Marquez mellől a harmadik helyről kezdhette meg a 28 körös viadalt. Egy másik olasz, a szabadkártyás Michele Pirro számára már a felvezető kör előtti pillanatok is katasztrofálisan alakultak: az egész hétvégén remeklő ducatist műszaki hiba miatt le kellett tolni a rajtrácsról, így csak a bokszutcából vágott neki a versenynek.
A start után hiába lőtt ki jól Rossi, végül maradt harmadik két spanyol ellenfele mögött, ám ezzel egyidejűleg néhány enyhén elkezdett szemerkélni az eső – ezt a fehér zászló is megerősítette, amely azt jelzi, hogy a pilóták kiállhatnak a bokszba motort cserélni, ha úgy érzik, hogy már elég vizes az aszfalt. A csapatok is elkezdték felkészíteni a második gépeket, ám a pilóták egyelőre kint maradtak. Lorenzo őrizte minimális előnyét Marquezzel szemben, s egyelőre úgy tűnt, többé-kevésbé Rossi is tartani tudta a tempójukat, míg mögötte Pedrosa és Iannone harcolt keményen egymással.
Hat kör elteltével aztán felerősödött az eső, ám az éllovasok még kint maradtak, miközben nagyjából a nyolcadik helytől lefelé szinte mindenki bejött a bokszba motort cserélni! Egy körrel később aztán Lorenzóék is váltottak, s a yamahás kis híján össze is ütközött Marquezzel a bokszból kijövet. Ekkor Dovizioso állt az élen Smith és Crutchlow előtt, ám ennél sokkal fontosabb volt, hogy a repsolos világbajnok néhány kanyaron belül megelőzte Lorenzót, így amikor az előtte haladók is kiálltak, ő került az élre, míg Rossi megőrizte harmadik helyét.
A 10. körben jártunk, amikor Marquez túl szélesen vett egy kanyart, így Lorenzo visszavette tőle a vezetést. Hátrébb is láthattunk izgalmakat: Hernandez esett el, s ezzel De Angelist is kiütötte a versenyből. Persze az élmezőny csatája sem volt unalmas: Marquez hamar utolérte Lorenzót, miközben mögöttük Rossi még nagyobb tempóban közeledett rájuk! A Brit Nagydíj hőse, Danilo Petrucci is újfent remekelt: az éllovas trió mögött ugyanis ő haladt a negyedik helyen!
Az eső közben elállni látszott, egy száraz ív is kezdett megjelenni a pályán, ám mindez nem akadályozta meg abban az éllovasokat, hogy egymásnak essenek: Marquez próbálkozott Lorenzo mellett, ám végül Rossi előzte meg a regnáló világbajnokot. Két körrel később aztán csapattársát is maga mögé utasította, s ezzel az élre állt hazai közönsége előtt! A mezőny azonban közben megkezdték az újabb cseréket: az élmenők közül Marquez váltott vissza először slick gumikra, s mire Lorenzo is követte a példáját két körrel később, már nem csak a hondás, hanem Smith és a remek ütemben cserélő Baz is elé került!
Ám az igazi dráma csak ezután következett számára: Lorenzo a pálya utolsó szakaszán kicsúszott – először nullázott idén a spanyol –, ezzel óriási esélyt adott Rossinak arra, hogy ellépjen tőle a pontversenyben! Persze a „Doktor” cseréje is kései volt, s csupán az ötödik helyre tért vissza Marquez, Smith, Baz és Redding mögé. A parádésan teljesítő, Open kategóriás franciát persze hamar utolérte a brit, s az erőbeli fölényt kihasználva könnyedén át is vette tőle a harmadik helyet.
Más változás azonban már nem történt, így Marc Marquez megszerezte idei negyedik győzelmét, mögötte pedig az idei első dobogóját szerző Bradley Smith, valamint a királykategóriás karrierje során először a legjobb háromban végző Scott Redding ért célba. Bazt a szenzációs negyedik helyen intették le, Rossinak pedig – a rendkívül rossz ütemben végrehajtott motorcsere miatt – meg kellett elégednie az ötödik hellyel. Az olaszt az vigasztalhatta, hogy ezzel is 11 ponttal növelte előnyét az összetettben, azaz immár 23 egység az előnye Lorenzóval szemben. A „Doktor” mögött Petrucci lett a hatodik, majd jött a két gyári Ducati Iannone, Dovizioso sorrendben, a top10-et pedig Pedrosa és Aleix Espargaro tette teljessé.
A világbajnokság két hét múlva a harmadik spanyolországi helyszínen, Aragónban folytatódik.
1. |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
48'23.819 |
2. |
Bradley SMITH |
GBR |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+7.288 |
3. |
Scott REDDING |
GBR |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
+18.793 |
4. |
Loris BAZ |
FRA |
Forward Racing |
Yamaha Forward |
+26.427 |
5. |
Valentino ROSSI |
ITA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
+33.196 |
6. |
Danilo PETRUCCI |
ITA |
Octo Pramac Racing |
Ducati |
+35.087 |
7. |
Andrea IANNONE |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
+36.527 |
8. |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
+37.434 |
9. |
Dani PEDROSA |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
+39.516 |
10. |
Aleix ESPARGARO |
SPA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
+39.692 |
11. |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
LCR Honda |
Honda |
+41.995 |
12. |
Jack MILLER |
AUS |
LCR Honda |
Honda |
+46.075 |
13. |
Mike DI MEGLIO |
FRA |
Avintia Racing |
Ducati |
+48.381 |
14. |
Maverick VIÑALES |
SPA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
+52.325 |
15. |
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
+53.348 |
16. |
Stefan BRADL |
GER |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
+58.828 |
17. |
Nicky HAYDEN |
USA |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
+1'02.649 |
18. |
Hector BARBERA |
SPA |
Avintia Racing |
Ducati |
+1'04.768 |
19. |
Eugene LAVERTY |
IRL |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
+1'05.677 |
20. |
Claudio CORTI |
ITA |
Forward Racing |
Yamaha Forward |
+1 kör |
21. |
Karel ABRAHAM |
CZE |
AB Motoracing |
Honda |
+1 kör |
Nem ért célba: |
|
|
|
|
|
|
Pol ESPARGARO |
SPA |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
|
|
Jorge LORENZO |
SPA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
|
|
Yonny HERNANDEZ |
COL |
Octo Pramac Racing |
Ducati |
|
|
Alex DE ANGELIS |
RSM |
E-Motion IodaRacing Team |
ART |
|
|
Michele PIRRO |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
|