A sachsenringi aszfaltcsík jellegzetessége, hogy a rendkívül rövid vonalvezetés egyenlőtlen arányban tartalmaz bal- és jobbkanyarokat, hiszen utóbbiból mindössze három található a pályán. A Német Nagydíjnak otthont adó helyszín nehézségét éppen ez adja, hiszen a rengeteg balosban a gumik jobb széle hajlamos túlságosan visszahűlni: az elmúlt években nem egy balesetet éppen ez okozott a 11-es, „Vízesés” névre is hallgató legendás jobbkanyarban.
A MotoGP hivatalos gumiszállítói szerepkörét utoljára 2015-ben betöltő Bridgestone (jövőre a Michelin váltja a japán céget) éppen ezért idén először a csapatok rendelkezésére bocsátja az aszimmetrikus első abroncsát, amelyet a tavalyi Phillip Island-i és valenciai futamokon láthattunk először élesben. A speciális gumi közepe és többet használt bal széle a közepes, a kisebb igénybevételnek kitett jobb széle ellenben a lágy keveréket tartalmazza: utóbbi gyorsabban felmelegszik, és jobb tapadást is biztosít többek között a már említett „Vízesés” kanyarban is.
Az előttünk álló hétvége folyamán egy világoskék csík fogja jelezni a gumin, ha az adott versenyző az aszimmetrikus első slicket rakta fel a motorjára. Emellett egyébként a szimmetrikus lágy és közepes keveréket választhatják a motorosok, míg hátulra a gyári specifikációjú Yamahák és Hondák a közepes és kemény, a mezőny többi része pedig – az Open kategóriára és a kedvezményezett gyártókra vonatkozó szabályok értelmében – a lágy és a közepes keveréket tehetik majd fel.