Az előttünk álló hétvégén, június 27-28-án az ostffyasszonyfai Pannónia-Ringen rendezik a 2015-ös oldalkocsis motorkerékpáros világbajnokság negyedik fordulóját. Az április közepén, Doningtonban kezdődő szezon során a mezőny Angliából előbb Le Mans-ba, majd az elmúlt hétvégén a horvátországi Grobnikba látogatott, s a magyar futammal érkezik el az idény feléhez, ezt követően Brands Hatch, Assen, Oschersleben és a Paul Ricard látja még vendégül az 1949-ben útjára indult szériát.
A program szombaton délelőtt az első időmérő edzéssel kezdődik, melyet 8 óra 20 perctől rendeznek, majd 12:45-től következik a második félórás kvalifikáció. A tízkörös sprintversenyre este 18:10-kor kerül sor, ezzel zárul az aznapi program. A pilóták másnap is korán kezdenek, hiszen 8:30-tól rendezik majd a bemelegítő edzést, ezt követi 12:45-től az úgynevezett Gold Race, azaz a tulajdonképpeni főverseny, melynek távja 15 kör avagy 71,1 kilométer.
A belépés ingyenes!
Az oldalkocsis világbajnokságban használt technika az 1970-es évektől kezdett megváltozni, egyre jobban és jobban eltérni a közismert „közúti” oldalkocsiktól: ma már gyakorlatilag semennyire sem hasonlítanak ezek a kétszemélyes járművek azokra az oldalkocsis motorokra, melyek annak idején megszokott látványnak számítottak az utakon. E járművek vezetése alapvetően eltér a kétkerekű motorokétól, már csak a pozíciót illetően is: a pilóta térdelő helyzetben irányítja a járművet egy csutkakormánnyal, míg az „utas” úgy mozog a helyén, hogy segítse a megfelelő tapadás kialakítását.
A sorozat valaha volt legsikeresebb versenyzője az a Steven Webster, aki 1983 és 2005 közt szerepelt a világbajnokságon, s összesen tíz bajnoki címet szerzett, az elsőt 27, az utolsót 44 esztendősen. A legeredményesebb gyártó a svájci LCR (nem keverendő össze a gyorsasági világbajnokságban érdekelt Team LCR-rel): az 1979 és 2014 közti 36 idényből 31-szer a korábban formulaautók építésével is foglalkozó cég motorjaival nyerték meg a bajnoki címet.
A világbajnokságot sokáig elkerülték a tragédiák, az elmúlt két esztendőben viszont sajnálatos módon halálos balesetet szenvedett egy-egy résztvevő, mindkét esetben az utasok vesztették életüket. A 2013-as asseni futamon a német Sandor Pohl esett az útra, miután társával elvesztették az irányítást a motor felett, s egy érkező riválisa már nem tudta elkerülni, a tavalyi sachsenringi versenyen pedig a szintén német Enrico Becker hunyt el, miután motorja nagy sebességgel a korlátnak ütközött.
A hétvége betétsorozata az osztrák központú, Pascha Cup nevű motoros széria lesz, mely a Slovakia Ring és Brno után harmadik idei hétvégéjét rendezi Magyarországon. E sorozatban mindkét nap rendeznek két edzést, valamint három futamot: egy „újonc-”, egy Supersport-, valamint egy Superbike-versenyt.
A Pannónia-Ringet Sárváron keresztül lehet a legegyszerűbben megközelíteni: a városba központjától egy rövid erdős szakaszon át körülbelül negyed óra alatt elérhető a pálya.