Az utolsó, versenynek is beillő hajrá után ismét Dani Pedrosa nyerte a tréninget Jorge Lorenzo és Marc Marquez előtt.
A legkisebbek harmadik edzése után magyar idő szerint szombat hajnali 3:55-kor következett a MotoGP tréningje, amely azonban egyáltalán nem volt tét nélküli – különösen annak fényében, hogy a pénteki második gyakorlást elmosta az eső, így a pilóták legjobb idői, amelyek arról hivatottak dönteni, ki jut automatikusan a Q2-be, kivétel nélkül délelőttről származtak. Így az összesített eredménylistán Dani Pedrosa vezetett Aleix Espargaro és Jorge Lorenzo előtt, de ahogy arra számítani lehetett, már szinte az első körökben megjavították ezeket a köröket: egy rövid ideig Marc Marquez vezetett, aztán csapattársa hamar visszaállt az élre. Az edzés korai szakaszának krónikájához tartozik még Pol Espargaro esése is: a spanyol alól az egyik féktávon csúszott ki a Yamaha.
A háromnegyed óra felénél Pedrosa, Lorenzo, Bradl, Marquez, Aleix Espargaro volt a sorrend az élmezőnyben, míg a nagyobb nevek közül a top10-en kívül tartózkodott Smith, Bautista és Iannone – utóbbi tegnap Marquezzel koccanva esett, és nyilatkozata alapján még az is benne volt a pakliban, hogy megdagadt tricepsze és válla miatt ki se tud gurulni ma a pályára. A live timing szerint egy installációs kört teljesített a Pramac Ducatival, ám gyorskörre egyelőre nem futotta az erejéből – reméljük, a hétvége későbbi részében is láthatjuk majd akcióban az olaszt. Michael Laverty-t láthattuk, hiszen képernyőre került: a brit tíz perccel a vége előtt repült le a motorjáról.
A fináléra újra megélénkült a pálya, a pilóták egymás után javították meg egyéni legjobbjaikat. Az utolsó percek főszereplőjévé azonban Pol Espargaro vált: Redding jelezte neki, hogy füstöl a motorja, ám ezt a spanyol nem vette észre, így kint maradt, az egyes kanyarban pedig óriási high-side bukást mutatott be, amelyet követően ki is gyulladt a versenygép. Azonnal előkerültek a piros zászlók, de a versenyigazgatóság úgy döntött, a pálya letakarítása után annak ellenére is újraindítják a tréninget, hogy már csak 2 perc és 26 másodperc volt hátra a leintésig. Szinte mindenki élt is a lehetőséggel: hasonló jeleneteknek lehetünk szemtanúi a bokszutca végén, mint néhány hónapja a sachsenringi félig esős, félig száraz rajt esetén, hiszen Lorenzót és Iannonét leszámítva mindenki kigurult a pályára.
Így viszont a versenyzők egy kupacban, kis túlzással egymással versenyezve kezdték meg utolsó köreiket, hiszen előbb még időben fel is kellett érni a célegyenesbe a kockás zászló belengetése előtt. Ennek az lett a vége, hogy az egyetlen igazán jelentős javítást az élen haladó Andrea Dovizioso tudta bemutatni a Ducatival, míg például a gyorskörén előzni is próbáló Hernandez hiába gyorsult szintén, nem tudott előremozdulni a 11. helyről. Az edzést így Pedrosa nyerte Lorenzo és Marquez előtt, Dovizioso mögött pedig Bradl, Crutchlow, Rossi, Aleix Espargaro (ő nem tudott javítani pénteki idején), Smith és Pol Espargaro volt a legjobb tíz sorrendje az összesített listán, ők jutottak tehát egyenes ágon az időmérő második szakaszába. Folytatás 7:30-kor a negyedik, tét nélküli edzéssel, amelyet azonnal követ majd a kvalifikáció.
Nem sokkal a leintés után kiderült, hogy sajnos Pol Espargaro bal lába eltört a balesetben.
A 3. szabadedzés végeredménye:
1. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 2'00.454 | |
2. | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 2'00.619 | 0.165 / 0.165 |
3. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 2'00.663 | 0.209 / 0.044 |
4. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 2'00.770 | 0.316 / 0.107 |
5. | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 2'00.866 | 0.412 / 0.096 |
6. | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati Team | Ducati | 2'00.870 | 0.416 / 0.004 |
7. | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 2'00.901 | 0.447 / 0.031 |
8. | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 2'01.426 | 0.972 / 0.525 |
9. | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 2'01.498 | 1.044 / 0.072 |
10. | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 2'01.885 | 1.431 / 0.387 |
11. | Yonny HERNANDEZ | COL | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 2'02.013 | 1.559 / 0.128 |
12. | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 2'02.105 | 1.651 / 0.092 |
13. | Hiroshi AOYAMA | JPN | Drive M7 Aspar | Honda | 2'02.360 | 1.906 / 0.255 |
14. | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Honda | 2'02.581 | 2.127 / 0.221 |
15. | Nicky HAYDEN | USA | Drive M7 Aspar | Honda | 2'03.476 | 3.022 / 0.895 |
16. | Scott REDDING | GBR | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 2'03.598 | 3.144 / 0.122 |
17. | Alex DE ANGELIS | RSM | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 2'03.654 | 3.200 / 0.056 |
18. | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 2'03.725 | 3.271 / 0.071 |
19. | Danilo PETRUCCI | ITA | Octo IodaRacing Team | ART | 2'03.964 | 3.510 / 0.239 |
20. | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 2'04.086 | 3.632 / 0.122 |
21. | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Avintia | 2'04.323 | 3.869 / 0.237 |
22. | Broc PARKES | AUS | Paul Bird Motorsport | PBM | 2'05.896 | 5.442 / 1.573 |
23. | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 2'06.627 | 6.173 / 0.731 |
A három szabadedzés összesített eredményei alapján:
Automatikusan bejutott a Q2-be: Pedrosa, Lorenzo, Marquez, Dovizioso, Bradl, Crutchlow, Rossi, A. Espargaro, Smith, P. Espargaro
A Q1-ben küzd a fennmaradó két továbbjutó helyért: Hernandez, Bautista, Aoyama, Abraham, Iannone, Redding, Barbera, Hayden, De Angelis, Petrucci, Laverty, Di Meglio, Parkes