Az Ausztrál Nagydíjnak otthont adó Phillip Island-i pályán mindig is eltérő igénybevételnek voltak kitéve az abroncsok a versenynaptárban szereplő többi helyszínhez képest, s ez még inkább igaz lett az aszfalt 2012 végi felújítását követően. A Superbike világbajnokságon is számos hatalmas bukást láthattunk az előző időszakban itt, míg a gyorsasági motoros világbajnokságot illetően aligha van olyan, aki ne emlékezne a tavalyi káoszra, amikor a Moto2-ben a gumik veszélyessége miatt le kellett rövidíteni a versenytávot, a MotoGP-ben pedig emellett még egy kötelező motorcserét is beiktattak a szabályhozók, miután egy szett gumival nem lehetett volna biztonságosan teljesíteni a teljes futamot.
A Bridgestone természetesen nem akarta, hogy a 2013-as fiaskó megismétlődjön, így az azóta eltelt időszakban számos alkalommal tesztelt a pályán: márciusban például a gyári istállók vettek részt egy speciális gumiteszten, amely egyesek szerint akár még előnyt is jelenthet számukra a hétvégén sorra kerülő viadalon. A lényeg persze nem ez, hanem hogy a japán gumigyártónak elvileg sikerült olyan keverékű abroncsokat kifejleszteni, amelyek megfelelnek az ausztrál versenypálya speciális kihívásainak. Ez egyrészt a hátsó gumikat is érinti, hiszen a gyár közleménye szerint olyan konstrukciókat visznek Phillip Islandre, amelyeket külön erre a fordulóra készítettek, ám ezúttal talán érdemesebb az első abroncsokra kitérni részletesebben. A hivatalos gumibeszállítói jogkört 2015 végéig betöltő Bridgestone (utána a Michelin veszi át a helyét) ugyanis néhány nap múlva élesben is beveti az utóbbi időszakban kifejlesztett aszimmetrikus első abroncsokat.
Ennek lényege, hogy a gumik két oldala eltérő keverékű lesz: erre azért van szükség, mert Phillip Islanden például a balos kanyarok, amelyekből ráadásul szám szerint is több található a pályán, nagyobb igénybevételnek teszik ki az abroncsokat, ennek megfelelően a két oldal nem egyenlő melegszik fel. Ezért ebben az esetben a kevesebb alkalommal használt jobb oldalra lágyabb keveréket készített a Bridgestone, amely könnyebben és gyorsabban felmelegszik, így a jobbos fordulókban is megfelelő tapadást biztosít a pilóták számára. Ezt a megoldást egyébként csak a lágy specifikációjú abroncsoknál láthatjuk a hétvégén, a közepes és a kemény keverékű gumik továbbra is a hagyományos, szimmetrikus konstrukcióval rendelkeznek majd.
A gumigyártó hivatalos közleménye, amelyet a motogp.com is idéz, így fogalmaz az új típusú abronccsal kapcsolatban: „A gumifejlesztés technológiáját érintő legújabb előrelépések lehetővé tették a Bridgestone számára, hogy olyan első abroncsot fejlesszen, amely megtartja a szimmetrikus gumik fékezési stabilitását, de gyorsabban melegszenek fel és jobb a tapadás a szélükön. Az aszimmetrikus első abroncsot két külön keverékből állítottuk össze: Phillip Island esetében ez úgy néz ki, hogy mivel öt jobbos és hét balos kanyar van a pályán, a lágyabb keverék a gumi jobb oldalán lesz található. Ez azt eredményezi, hogy amikor a versenyzők nagyjából 30 fokban bedőlnek a jobbos kanyarokban, akkor már a lágyabb keverékű részét használják a guminak, amely nagyobb biztonságot és teljesítményt nyújt kanyarodás közben” – áll a sajtónak kiküldött anyagban, mi pedig reméljük, hogy idén valóban nem kerül sor a tavaly látott kavarodásra.