DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
17:18

Vettel szuperlágyakkal hajtott ki, ezzel akár még születhetnek rekordközeli idők, bár 1:19,024-es eddigi etalonját ultralágyakon futotta.

Hát, ez tényleg eléggé antiklimax-befejezés volt, már a kockás zászló meglendülésekor is alig lézengett valaki a pályán. Vettel a teszt eddigi legjobb idejével végzett az élen, mi pedig hamarosan jövünk a nap összefoglalójával és a nyilatkozatokkal. Ne menjetek olyan túlságosan messzire.

Minden jel arra utal, hogy különösebb dráma nélkül ér véget a mai nap. A pályán lévők közül leggyorsabb autóval rendelkező Vettel és Massa ráadásul közepes keveréken hajtottak ki így a végén.

Tíz perc maradt hátra. A korábban megállt Palmer és a problémás autóval rendelkező Vandoorne kivételével mindenki megfordult a pályán az utóbbi időben. Még Ocon is, akinek iménti problémája ezek szerint nem okozott túl nagy fejtörést a mérnököknek.

Vettel újabb mérföldkövet ért el: 150. körének végén hajtott a bokszba legutóbb.

Ezt a képet most csak ide betesszük, mert egy ideje már nem volt, aztán így mégiscsak jobban néz ki a bejegyzésfolyam 

Megfigyelők szerint nem csak a hangja volt furcsa a Force Indiának, hanem az 1-es kanyarban még lassú tempóban le is csúszott az ívről. Mindenesetre eljutott a kör végéig és behajtott a bokszba.

Úgy tűnik, gondok adódtak Ocon autójával.

Aki megfordul a pályán, az mostanság hosszabb menetekben gondolkodik, ezért nem láthatunk egyelőre javulást a köridőkben. Viszont hamarosan a Haas lehet a hetedik csapat 100 kör felett, és akkor már csak a Toro Rosso (most 89 kör), a Renault (53) és a McLaren (48) fog kilógni a sorból. 

Azért a Mercedes sem hagyja tárva a kapuit a riválisok előtt. Amint Bottas legutóbb visszatért a bokszba, azonnal előkerültek az autó eltakarását szolgáló panelek, és még egy esernyő is - hasonló célzattal, és nem pedig azért, mert csapadékosra fordult volna az idő.

Bottas nemrég a közepes keverékeken futott egy hosszabb etapot. 11 köre alatt egy kivételtől eltekintve végig 1:23,5 és 1:24,1 között ért körbe.

Kvjat valóban visszatért, nem lehetett olyan eget rengető probléma azzal a megállt Toro Rossóval.

Ha a csapatok holnap már nem variálnak, akkor ez az utolsó tesztnapja az Ausztrál Nagydíj előtt Vettelnek, Ricciardónak, Kvjatnak, Magnussennek, Oconnak és Vandoorne-nak. Szóval ha még valamit ki akarnak próbálni a pályán, akkor most kell megtenniük.

Az utolsó órába lépve ez a nagy helyzet a tabellán. Egy ideje nem történt rajta mozgolódás, de hátha a nap végeztével még odalépnek a gázra páran.

EasyCapture2_4

A mostanit megelőző piros zászlót okozó Kvjattal még vannak tervei a Toro Rossónak mára, hiszen Twitteren utalást tettek rá, hogy hamarosan visszatér a pályára.

Egyébként ha a napokban olyan szalagcímekbe botlanátok, hogy "Alonso bejelentette visszavonulását", ne hagyjátok magatokat megtéveszteni. A hír ugyan igaz, ám a spanyol labdarúgó Xabi Alonsóról van szó benne. Fernando Alonso viszont - egyelőre még - nem tett ilyen bejelentést.

Eltűnt a Renault az útból, folytatódhat a munka. Már csak alig több, mint egy óra van hátra a tesztnapból, ami egyesek számára már az utolsó a szezonnyitó előtt.

A leállás előtt Ricciardo is átlépte a 100 kört a Red Bull-lal. Ma már hat csapatnak sikerült ez, többnek, mint idén eddig bármelyik napon.

A brit a 10-es kanyarnál parkolt le, a pálya vonalától távol. Ahol a képen áll, az a 2004 óta az F1-ben nem használt régi íve a kanyarnak.

Újabb piros zászló, a mai negyedik. Ezúttal a Renault állt meg Jolyon Palmer alatt, aki mai 52. körében járt.

Vettel befejezte versenyszimulációját, a körhalmozás során pedig a nap eddigi legaktívabb csapatának járó elismerés is átszállt a Ferrarira: 128-nál járnak.

Bejelentés a McLarentől, videós megerősítéssel: elhagyjuk a garázst néhány mért körre.

Az Autosportnál kiszámolták, hogy Vettel legutóbb a lágy gumikon futott hosszú etapja során 17 kör alatt 1:23,9-es átlagot futott, míg Ricciardo a közepeseken 16 kör alatt 1:26,1-et.

Hallatlan, de a Mercedes ma csak az ötödik csapatként jutott el 100 körig a Sauber, a Williams, a Ferrari és a Force India után. Egyre több autó képes megbízhatóan körözni, ráadásul néhány rivális is felismerte, hogy a versenyzők feladatainak megosztása a délelőtti és a délutáni etap során előnyökkel járhat a megtett kilométerek tekintetében. 

Massa javít, de marad a tabella legalján. Egyértelmű, hogy a Williamsnél ma nem az egykörös tempó optimalizálásán van a hangsúly, hiszen délelőtt Stroll is úgy tett meg 85 kört, hogy 1:24,8 volt a legjobbja. 

Közben negyedik csapatként a Force India is eljutott mai 100. köréig. A francia jelenleg a harmadik helyen áll a csapat idei messze legjobb idejével, 1:20,1-gyel.

Vandoorne két kör után a bokszba hajtott. Remélhetőleg nem fognak ismét órák eltelni, mire ismét felbukkan a McLaren, hiszen ma is még csupán 35 körnél járnak.

Visszatért a pályára Vandoorne, mostanra sikerült megjavítani az ebédszünet előtt megkotlott McLarent. Az autót zöld fluoreszkáló festékkel vértezték fel, de alapvetően rossz hír, hogy egy csapat még a tesztek utolsó előtti napján is ilyen kezdeti aero-méréseket kénytelen végezni, amin a riválisok már rég túl vannak.

Vettel következetes köröket fut közepes keverékeken zajló hosszabb etapján, fokozatosan lépdelt le 1:24 elejéről 1:23 végére.

Hatórányi körözés elteltével így fest a helyzet az utolsó előtti tesztnapon.

EasyCapture1_6

Vettel és Magnussen azonnal kihajtottak, hogy folytassák a munkát. A német egyből el is jutott mai 100. köréig, a dán pedig javított 1:20,5-re az ultralágyakon.

Aránytalanul nagy autókonvojt vonzott magához a leállt STR12-es, de persze fő a biztonság!

A Toro Rosso elszállítása rutinmunka volt, folytatódhat a körözés.

Ismerős hátulról? Bizony, ő Nico Hülkenberg, aki - lévén vezetési dolga ma nem akad - kiment a pálya szélére, hogy onnan vegye szemügyre a Renault riválisait.

Vettel és Ricciardo bánhatják leginkább a leállást, akik versenyszimulációjuk kellős közepén jártak.

Ironikus, hogy a faenzai csapat csak pár perccel a leállás előtt posztolta ezt a bokszkiállásról készült lassított felvételt. Ha kamerázták volna a műszaki hibát is, most lenne egy olyan videójuk, amit nem kell mesterségesen lassítani.

 

A Toro Rosso az 5-ös kanyarban állt meg, helyszíni megfigyelők váltóhibára gyanakodnak.

Piros zászló! Úgy tűnik, Kvjat a ludas.

Jelenleg a tabella alsóbb régióiban tanyázóktól érkeznek javítások: Magnussen ultralágyakon ugrott fel az 5. helyre, és folyamatosan gyorsul a munkát csak nemrég kezdő Massa és Bottas is.

Vettel utolérte a pályán Ricciardót. Igen, most még a fotósok számára is érdekes olyan képeket lőni, amelyeken két autó is szerepel, de remélhetőleg az Ausztrál Nagydíjtól kezdve már ez lesz a megszokott látvány.

Kissé szokatlan helyről érkezett a nap első 100 körig jutó csapata a Sauber képében, de a Williams is perceken belül követte őket ebben a stafétát átvevő Massával. Érdekes, hogy a harmadik pilótacserés csapat, a rendre legaktívabb Mercedes ma még csak összeadva 71 körnél jár.

Az ebédszünet óta eltelt egy órában sok érdemi esemény nem történt. Szokásos táblázatunkat azért megmutatjuk – lényegében annyi történt, hogy Bottas, Wehrlein és Massa neve felkerült rá.

Vettel szemlátomást versenyszimulációt kezdett, ám már az elején beragadt Danyiil Kvjat mögé. Hol vannak a kék zászlók?

Művészi kompozíció a Williams jóvoltából.

Jó hír a McLarentől, hogy ezúttal nem lesz szükség motorcserére (ami a negyedik lenne a tesztidőszakban). Rossz hír, hogy nem tudjuk, mikor térnek vissza a pályára. Vandoorne csapatruházatban üldögél a csapat vendéglátóegységében.

A tervek szerint a Williams, Mercedes és Sauber mellett egy másik csapatnál, a Renault-nál is váltás történt volna az ebédszünetben. Jolyon Palmer azonban, aki csak 31 kört vezetett délelőtt, változatlanul a kormány mögött marad – igaz, egyelőre még nem hagyta el a bokszot.

Wehrlein első etapján két tizedre megközelítette csapattársát, Ericssont. Ő és Bottas máris a 12. (utolsó előtti) helyre tolták a délelőtt leglassabbját, Lance Strollt.

Az Ericssont váltó Pascal Wehrlein is követte Massáék példáját. 

Emlékeztek Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója napokban tett nyilatkozatára? Arról beszélt, hogy „hamis hírek” terjednek csapatáról, arról, hogy a teljesítmény elmaradásában nem csupán a Honda-motor, hanem a McLaren-karosszéria is ludas. A szakértő Gary Anderson, korábbi F1-es tervező is azok közé tartozott, akik a „hamis” hírt gerjesztették. Az Autosport lap hasábjain Anderson hangsúlyozta: kiáll amellett, hogy az általa megfigyelt vezethetőségi problémák nem a motorerő leadására, hanem a karosszéria egyensúlyára és a versenyző magabiztosságára vezethetők vissza. 

Torlódás most sincsen a pályán – Felipe Massa és Valtteri Bottas kezdte meg első köreit, akik délelőtt nem vezettek.

Az izgalmak közepette pillantsatok rá Sergio Marchionne friss nyilatkozatára, aki Ferrari-elnökként egy fontos tanulságot már megtanult.

Kvjat 1:25-1:26-os köröket teljesít, Esteban Ocon személyében pedig társaságot is kapott.

Tíz perc elteltével Danyiil Kvjat Toro Rossóját röffentették be, az orosz pedig a csöndet megtörve kihajtott.

A barcelonai pálya fotója kiválóan lefesti a jelenlegi helyzetet: üres az egyenes, senki sehol.

14 órakor újraindult a teszt, de az autók eddig nem mozdultak ki a bokszból.

Grafika a legjobb szektoridőkről – innen is látható, Vettel mennyire visszavett az utolsó szektorban: ha az ő részidejét Hamiltonéval helyettesítenénk, négy tizeddel gyorsabb kört kapnánk.

Sebastian Vettel is nyilatkozott – a Ferrari a második teszten sem engedi sokszor versenyzőit a sajtó közelébe, ez az első alkalom a héten, hogy valamelyikük megszólalt.

 

„Nagyon boldog vagyok az autóban ülve, de ezek még mindig a kezdeti napok. Itt nem igazán számít, mit olvasol ki egyetlen köridőből. Ennél többet kell figyelembe venni, ebben a tekintetben pedig még sok teendő vár a Ferrarira” – egyértelműsítette, mekkora jelentőséget tulajdonít a teszt hozzá fűződő eddigi legjobbjához.

Az ebédszünet alatt több fontos hír is érkezett, az egyik a McLaren háza tájáról. A Honda szóvivője elismerte, Vandoorne mindkét leállását elektromos meghibásodás okozta, ennek pontos oka azonban még nem ismert.

A csapatok és versenyzők most szusszannak kicsit, többen (a Mercedes, Williams, Renault és Sauber pilótái) helyet cserélnek, aztán, ahogy megszoktuk, 14 órakor folytatódik a teszt.

A 2015-ös pole-pozíciót érő időhöz képest 5,657 másodperces gyorsulás történt – mint a tél folyamán annyiszor elismételtük már, a cél 5 másodperc különbség volt a szóban forgó köridőhöz képest.

Mutatjuk is a köridők táblázatát 13 órakor. Amiről lemaradtunk, az az, hogy Lewis Hamilton surranópályán 0,328-ra megközelítette Vettelt ultralágyon. Ez másodpercekkel Vandoorne leállása előtt történt.

Képi bizonyíték arról, hogy nem mi találtuk ki. Minden valószínűség szerint a piros zászló az első négy óra végét is jelentette.

Ezt NEM hisszük el! Vandoorne autója újra leállt a pályán, most a 10-es kanyarban.

Kvjat a negyedik helyen két tizedet javított legjobb körén, ennek apropóján mutatunk egy videót a Toro Rossótól.

Nohát, Vandoorne lágy gumin már ki is gurult a bokszból. Ez valamilyen triviális probléma lehetett a McLarentől, máskülönben órákig is eltartana a kivizsgálás.

Rátaláltunk egy videóra Vandoorne megállásáról. A McLaren nem túl egészséges hangot adott ki az utolsó métereken… 

Utolsó szektora Vettelénél is gyorsabb volt: a Mercedesben is bőven lehet még tartalék.

Csak említenünk kellett Hamilton látványtalan napját, szuperlágyon feljött a második helyre, 0,994 másodperccel Vettel mögé.

Danyiil Kvjat összedobott egy 1:20.7-es időt, és ezzel nyolcadikról a negyedik helyre ugrott fel. A Toro Rosso eddigi délelőttje problémás volt, az orosz még csak 30 körnél tart, végre egy pozitív megnyilvánulást is láthattunk a csapattól.

Vannak nála szorgalmasabbak is, a délelőtti körtáblázatot Ericsson (87) vezeti Stroll előtt (85).

Nem említettük, de Vettel természetesen ezt a tesztcsúcsot is ultralágyon teljesítette. 60 körrel a háta mögött tért vissza a bokszba.

Egy F1-es oldal folyamatosan számítgatja Vettel ideális köridejét a szektoridők alapján. Ezek szerint (ha Vettel minden eddigi legjobb szektorát ugyanabban a körben teljesítette volna) a Ferrari 1:18.781-es ideális időeredménynél tart.

Vettel ismét javított, 1:19.024 a teszt új legjobbja! Állítólag továbbra sem adott bele 100 %-ot…

Lewis Hamilton, aki délután Bottasnak adja át a W08-at, akárcsak tegnap, csendes napot teljesít, 1:20.6-os körével 1,4 másodperc hátrányban a harmadik.

A rivaldafényen kívül állók között is vannak, akik javítanak: 1:20.863-as körével Kevin Magnussen szuperlággyal az ötödik.

Az Autosport szaklap meg van győződve róla, hogy Vettel továbbra sem mutatta meg oroszlánkörmeit. Az autót hallgatva úgy vélekednek, hogy az utolsó kanyarból való kigyorsításnál engedte el fel a gázt valamennyire.

És a másodikban és harmadikban is. 1:19.164 a teszt eddigi legjobbja. Egyetlen apró köpésnyire az 1:18-as régió.

Vettel ultralágyon hajtott ki a lámpák zöldre váltásakor, és már az első szektorban abszolút legjobb időt teljesített.

11 percig tartott a leállás. A bokszutca közelségének hála a McLaren hamar visszakapja az autót, de hogy mit kezdenek majd vele, az már más kérdés.

Valahogy így nézett ki a mozdulatlan McLaren-Honda néhány perce. Azóta már megkezdték a műszaki mentést.

 Vandoorne épp elhagyta a bokszutcát, mikor a McLaren, nem számoljuk már, hányadszor a teszt folyamán, bemondta az unalmast.

És nem sokkal később ugyancsak a belga miatt előkerül a nap első piros zászlója. Az MCL32 a célegyenes végén parkolt le.

Vandoorne közben 1:21.348-as eredménnyel ismét megfutotta a McLaren eddigi legjobbját.

A ferraris következő nekifutásra 1:19.4-es kört tett meg, úgy, hogy az utolsó szektorban 0,7 másodpercet javított az előzőhöz képest. Lehet számolgatni az „ideális köridő”-t. 

Ez 0,004-gyel (azaz négy ezredmásodperccel) marad el Bottas tegnapi szuperlágyas körétől, a tesztidőszak eddigi legjobbjától.

Vettel 1:19.314-re lassított a szuperlágy abroncsokon, a helyszínen levő újságírók azonban megfigyelték, hogy a célegyenesben szándékosan visszavett a tempótól. Ez kétségtelenül altatás, a Ferrari nem akarja felfedni valós gyorsaságát.

És most következik a nap első őrségváltása a Formulán, a teszt következő óráiban Strommer Benjamin közvetíti a tesztet!

Vandoorne legutóbbi körével a McLaren 2,3 másodpercre van a teszt eddigi legjobbjától. Ez is tekintélyes lemaradás, de legalább már nem reménytelen a helyzet...

És akkor menetrend szerint az állás egészkor:

Jönnek ám a köridők! Vandoorne ultralágyon 1:21,6-ot megy, Ocon szuperlágyon 1:20,5-öt és második, miközben Vettel két lila és egy gyengébb harmadik szektorral ismét 1:19,3-at teljesít!

Egy érdekes beszámoló a helyszínről: Dietrich Mateschitz és Helmut Marko a pálya szélén állnak és szelfiznek a rajongókkal... Ez már az új F1, kérem szépen!

Vandoorne ismét a pályán: a McLaren az első 1:21-es időre, az élmezőny az első 1:18-as időre vár...

De gyorsan tegyük hozzá, hogy ez még a tavalyi, lágyon futott pole-időt sem éri el!

Szuperlágyon 1:22,009-et megy Vandoorne - a McLaren-Honda eddigi legjobb köre a tesztszezonban!

Egy hűtőkör után 1:19,4-nél áll meg az óra - Vettel rákapcsolt, ultralágyakon és teljesen feltekert autóval veszélyben lehet az 1:18,3-as 2008-as pályacsúcs!

Hoppá, Vettel fut egy 1:19,3-at a lágyakon, ezzel megközelíti a teszt eddigi legjobb idejét!

Stroll túl van már egy versenytávon, miközben egyetlen valamirevaló kört sem futott. A Williams nem erősítette meg, de alighanem versenyszimulációt teljesít a kanadai.

Hopp, ez érdekes... A McLaren-Honda lefújta a délutánra tervezett sajtótájékoztatóját - vajon köze van ennek Fernando Alonso megjegyzéseihez?

Eléggé átalakut a tabella, amíg "odavoltunk", nézzük, mi most az állás.

Elnézést kell kérnünk a leállásért, a hiba a szervereink oldalán történt, mostanra sikerült elhárítani - bízzunk benne, hogy ez volt a tesztszezon egyetlen komolyabb műszaki hibája a részünkről.

Hamilton és Stroll már a 30. körük felé tartanak, a McLaren pedig ismét a pályán Vandoorne-nal.

Egy kis múltidézés: ma 20 éve kezdődött meg az 1997-es világbajnokság, a mezőnyben négy újonccal: Ralf Schumacher és Jarno Trulli futamgyőzelmekig jutott, Riccardo Rosset és Vincenzo Sospiri viszont abban az évben még csak futamindulásig sem (sőt, az olasz később sem), mivel csapatuk, a Lola az első, sikertelen kvalifikációval záruló futam után megszűnt.

Mivel Magnussen megfutotta a 10. körét, ismét a McLaren került a napi lista aljára. 

Gyors a Red Bull! Ricciardo 1:21,6-ot megy közepeseken, ő az első, aki egy másodpercen belülre kerül Hamilton szuperlágyas idejéhez képest!

És akkor megjön Ricciardo is: első mért köre 1:22,3, ezzel máris feljön harmadiknak!

Végre Magnussennek is van köre, a Haas az első órát gyakorlatilag kihagyta. Már csak a Red Bullnál nincs minden rendben, ők két installációs körnél járnak egyelőre.

És ha már a megtett távoknál tartunk, íme az első hat nap összesített körtáblázata. Az azért szembetűnő, hogy a Renault-motoros autók csak a McLarent előzik meg...

1. Mercedes 842
2. Ferrari 690
3. Sauber 556
4. Haas 520
5. Force India 520
6. Williams 503
7. Red Bull 485
8. Renault 405
9. Toro Rosso 359
10. McLaren 334

Újabb mérföldkő: a Mercedes túl a 4000 kilométeren a tesztszezonban - rajtuk kívül a hármat is csak a Ferrari érte el.

Az állás 60 perc elteltével: Stroll tette meg a legtöbb kört, Vandoorne a negyedik leggyorsabb!

"Aeroegységeket tesztelünk" - írja büszkén a Honda. Legalább addig sem a motorról van szó.

Stroll szorgalmasan köröz, az első óra végére 20 kör fölé juthat.

Miután lágyon futott egy 1:21,6-ot, Vettel immár feltette a közepeset - a keveréket, melyen a Ferrari a teszt mintegy 80-90 százalékát tölti...

Stroll már a nyolcadik körét futja - van is mit pótolnia a kanadainak, a múlt héten nem sok jutott neki.

Stroll 1:27-tel íratkozik fel a köridőlistára. Ilyen hidegben persze ez a normális, nem a Hamilton-féle 1:20 közepe.

Hamilton már 15 körnél tart - senki más nem ment többet 5-nél sem. A kilométereket veszett módon falja a Mercedes.

Nagyon konzisztens köröket fut a brit, most épp két ezredet tett rá az előzőre.

Tovább folynak a Codemasters új F1-es játékának előkészületei, ezúttal Carlos Sainz volt az "áldozat":

Hamilton pár századot ismét javít, miközben Vettel egy 1:22,9-es körrel kezd.

Hamilton ismét a pályán, de jön Vettel is - örvendetesen nagy az aktivitás az első órában!

Vandoorne rögtön két kört is ment, Hamilton pedig hétnél jár - most mindketten a bokszban, egyedül épp Palmer a pályán.

Időközben ráfutottunk erre Twitteren...

Mercedes: Nando, tudunk beszélni?
Alonso: Nem érek rá, tesztelek.
Mercedes: 2018-ról lenne szó.

1:20,686 - Hamilton már csak 1,3 másodpercre a teszt eddigi legjobbjától a jéghideg pályán!

Na, örvendezzünk, Vandoorne is a pályára gurult - simán kezdődik a reggel, legalábbis egyelőre úgy tűnik, hiszen 13 perc alatt mindenki kiment legalább egy installációs körre.

Hoppácska, máris egy versenyképes idő, ilyen korán nem szoktak ilyesmit csinálni: Hamilton 1:21,011-et fut szuperlágyon!

1:28,4-gyel Hamiltoné a nap első mért ideje. Csak a rend kedvéért jegyezzük meg.

A hetedik te magad légy, gondolja Magnussen, és kihajt a pályára. De már elhagyta a bokszot Hamilton és Ericsson is. És melyik autó az egyetlen, amelyik nem, na melyik...?

A Toro Rosso és Kvjat jön ki hatodiknak, a többiek mind visszatértek a bokszba 1, illetve 2 installációs kör után.

Sőt, Ricciardo is kint: a mezőny fele az első három percben kint járt a pályán, ez már dicséretes.

Stroll is megteszi első körét a Williamsszel.

Palmer, Vettel és Ocon máris a pályán - pedig a franciáknak nem volt egyszerű éjszakája Barcelonában (khm, hat-egy, khm...)

ZÖLD-ZÖLD-ZÖLD, indul a 7. tesztnap!

A levegő hőmérséklete 10, az aszfalté 9 volt pár perccel ezelőtt. Nem épp ideális.

A csapattagok amúgy nagyon jól elvannak egymás vállbaveregetésével: miközben a fél mezőny a Williamst dicsérte, Horner Hamiltont, Lauda pedig a Ferrarit emelte ki favoritnak - igaz, utóbbival Valtteri Bottas nem értett egyet.

Délelőtt a követező pilóták ülnek autóba: Hamilton, Ricciardo, Vettel, Ocon, Stroll, Vandoorne, Kvjat, Magnussen, Palmer és Ericsson. Az előzetes tervek szerint, melyek - mint tudjuk - azért változhatnak, Bottas, Massa, Hülkenberg és Wehrlein délutánra átveszik az autót csapattársaiktól.

Vidám hajnalt mindenkinek, kezdődik az élő közvetítés a hetedik barcelonai tesztnapról!