A rivaldafényen kívül állók között is vannak, akik javítanak: 1:20.863-as körével Kevin Magnussen szuperlággyal az ötödik.
Hát, ez tényleg eléggé antiklimax-befejezés volt, már a kockás zászló meglendülésekor is alig lézengett valaki a pályán. Vettel a teszt eddigi legjobb idejével végzett az élen, mi pedig hamarosan jövünk a nap összefoglalójával és a nyilatkozatokkal. Ne menjetek olyan túlságosan messzire.
Minden jel arra utal, hogy különösebb dráma nélkül ér véget a mai nap. A pályán lévők közül leggyorsabb autóval rendelkező Vettel és Massa ráadásul közepes keveréken hajtottak ki így a végén.
Tíz perc maradt hátra. A korábban megállt Palmer és a problémás autóval rendelkező Vandoorne kivételével mindenki megfordult a pályán az utóbbi időben. Még Ocon is, akinek iménti problémája ezek szerint nem okozott túl nagy fejtörést a mérnököknek.
Vettel újabb mérföldkövet ért el: 150. körének végén hajtott a bokszba legutóbb.
Ezt a képet most csak ide betesszük, mert egy ideje már nem volt, aztán így mégiscsak jobban néz ki a bejegyzésfolyam
Megfigyelők szerint nem csak a hangja volt furcsa a Force Indiának, hanem az 1-es kanyarban még lassú tempóban le is csúszott az ívről. Mindenesetre eljutott a kör végéig és behajtott a bokszba.
Úgy tűnik, gondok adódtak Ocon autójával.
Aki megfordul a pályán, az mostanság hosszabb menetekben gondolkodik, ezért nem láthatunk egyelőre javulást a köridőkben. Viszont hamarosan a Haas lehet a hetedik csapat 100 kör felett, és akkor már csak a Toro Rosso (most 89 kör), a Renault (53) és a McLaren (48) fog kilógni a sorból.
Azért a Mercedes sem hagyja tárva a kapuit a riválisok előtt. Amint Bottas legutóbb visszatért a bokszba, azonnal előkerültek az autó eltakarását szolgáló panelek, és még egy esernyő is - hasonló célzattal, és nem pedig azért, mert csapadékosra fordult volna az idő.
Bottas nemrég a közepes keverékeken futott egy hosszabb etapot. 11 köre alatt egy kivételtől eltekintve végig 1:23,5 és 1:24,1 között ért körbe.
Vettel szuperlágyakkal hajtott ki, ezzel akár még születhetnek rekordközeli idők, bár 1:19,024-es eddigi etalonját ultralágyakon futotta.
Kvjat valóban visszatért, nem lehetett olyan eget rengető probléma azzal a megállt Toro Rossóval.
Ha a csapatok holnap már nem variálnak, akkor ez az utolsó tesztnapja az Ausztrál Nagydíj előtt Vettelnek, Ricciardónak, Kvjatnak, Magnussennek, Oconnak és Vandoorne-nak. Szóval ha még valamit ki akarnak próbálni a pályán, akkor most kell megtenniük.
Az utolsó órába lépve ez a nagy helyzet a tabellán. Egy ideje nem történt rajta mozgolódás, de hátha a nap végeztével még odalépnek a gázra páran.
A mostanit megelőző piros zászlót okozó Kvjattal még vannak tervei a Toro Rossónak mára, hiszen Twitteren utalást tettek rá, hogy hamarosan visszatér a pályára.
Egyébként ha a napokban olyan szalagcímekbe botlanátok, hogy "Alonso bejelentette visszavonulását", ne hagyjátok magatokat megtéveszteni. A hír ugyan igaz, ám a spanyol labdarúgó Xabi Alonsóról van szó benne. Fernando Alonso viszont - egyelőre még - nem tett ilyen bejelentést.
Eltűnt a Renault az útból, folytatódhat a munka. Már csak alig több, mint egy óra van hátra a tesztnapból, ami egyesek számára már az utolsó a szezonnyitó előtt.
A leállás előtt Ricciardo is átlépte a 100 kört a Red Bull-lal. Ma már hat csapatnak sikerült ez, többnek, mint idén eddig bármelyik napon.
A brit a 10-es kanyarnál parkolt le, a pálya vonalától távol. Ahol a képen áll, az a 2004 óta az F1-ben nem használt régi íve a kanyarnak.
Újabb piros zászló, a mai negyedik. Ezúttal a Renault állt meg Jolyon Palmer alatt, aki mai 52. körében járt.
Vettel befejezte versenyszimulációját, a körhalmozás során pedig a nap eddigi legaktívabb csapatának járó elismerés is átszállt a Ferrarira: 128-nál járnak.
Bejelentés a McLarentől, videós megerősítéssel: elhagyjuk a garázst néhány mért körre.
Leaving the garage for a set of timed laps. #F1Testing pic.twitter.com/ofgBMgrqpd
— McLaren (@McLarenF1) March 9, 2017
Az Autosportnál kiszámolták, hogy Vettel legutóbb a lágy gumikon futott hosszú etapja során 17 kör alatt 1:23,9-es átlagot futott, míg Ricciardo a közepeseken 16 kör alatt 1:26,1-et.
Hallatlan, de a Mercedes ma csak az ötödik csapatként jutott el 100 körig a Sauber, a Williams, a Ferrari és a Force India után. Egyre több autó képes megbízhatóan körözni, ráadásul néhány rivális is felismerte, hogy a versenyzők feladatainak megosztása a délelőtti és a délutáni etap során előnyökkel járhat a megtett kilométerek tekintetében.
Massa javít, de marad a tabella legalján. Egyértelmű, hogy a Williamsnél ma nem az egykörös tempó optimalizálásán van a hangsúly, hiszen délelőtt Stroll is úgy tett meg 85 kört, hogy 1:24,8 volt a legjobbja.
Közben negyedik csapatként a Force India is eljutott mai 100. köréig. A francia jelenleg a harmadik helyen áll a csapat idei messze legjobb idejével, 1:20,1-gyel.
Vandoorne két kör után a bokszba hajtott. Remélhetőleg nem fognak ismét órák eltelni, mire ismét felbukkan a McLaren, hiszen ma is még csupán 35 körnél járnak.
Visszatért a pályára Vandoorne, mostanra sikerült megjavítani az ebédszünet előtt megkotlott McLarent. Az autót zöld fluoreszkáló festékkel vértezték fel, de alapvetően rossz hír, hogy egy csapat még a tesztek utolsó előtti napján is ilyen kezdeti aero-méréseket kénytelen végezni, amin a riválisok már rég túl vannak.
Vettel következetes köröket fut közepes keverékeken zajló hosszabb etapján, fokozatosan lépdelt le 1:24 elejéről 1:23 végére.
Hatórányi körözés elteltével így fest a helyzet az utolsó előtti tesztnapon.
Vettel és Magnussen azonnal kihajtottak, hogy folytassák a munkát. A német egyből el is jutott mai 100. köréig, a dán pedig javított 1:20,5-re az ultralágyakon.
Aránytalanul nagy autókonvojt vonzott magához a leállt STR12-es, de persze fő a biztonság!
A Toro Rosso elszállítása rutinmunka volt, folytatódhat a körözés.
Ismerős hátulról? Bizony, ő Nico Hülkenberg, aki - lévén vezetési dolga ma nem akad - kiment a pálya szélére, hogy onnan vegye szemügyre a Renault riválisait.
Vettel és Ricciardo bánhatják leginkább a leállást, akik versenyszimulációjuk kellős közepén jártak.
Ironikus, hogy a faenzai csapat csak pár perccel a leállás előtt posztolta ezt a bokszkiállásról készült lassított felvételt. Ha kamerázták volna a műszaki hibát is, most lenne egy olyan videójuk, amit nem kell mesterségesen lassítani.
Don't worry Franz, also @Dany_Kvyat is very very busy this afternoon
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) March 9, 2017
Just a Stop & Kiss and then back on track#F1Testing pic.twitter.com/LAyv6sHdWL
A Toro Rosso az 5-ös kanyarban állt meg, helyszíni megfigyelők váltóhibára gyanakodnak.
Piros zászló! Úgy tűnik, Kvjat a ludas.
Jelenleg a tabella alsóbb régióiban tanyázóktól érkeznek javítások: Magnussen ultralágyakon ugrott fel az 5. helyre, és folyamatosan gyorsul a munkát csak nemrég kezdő Massa és Bottas is.
Vettel utolérte a pályán Ricciardót. Igen, most még a fotósok számára is érdekes olyan képeket lőni, amelyeken két autó is szerepel, de remélhetőleg az Ausztrál Nagydíjtól kezdve már ez lesz a megszokott látvány.
Ferrari has caught up with the Red Bull@ on track.... here they are entering the chicane #skyf1 pic.twitter.com/gUlRpVA3RJ
— Rachel Brookes (@RachelBrookesTV) March 9, 2017
Kissé szokatlan helyről érkezett a nap első 100 körig jutó csapata a Sauber képében, de a Williams is perceken belül követte őket ebben a stafétát átvevő Massával. Érdekes, hogy a harmadik pilótacserés csapat, a rendre legaktívabb Mercedes ma még csak összeadva 71 körnél jár.
Az ebédszünet óta eltelt egy órában sok érdemi esemény nem történt. Szokásos táblázatunkat azért megmutatjuk – lényegében annyi történt, hogy Bottas, Wehrlein és Massa neve felkerült rá.
Vettel szemlátomást versenyszimulációt kezdett, ám már az elején beragadt Danyiil Kvjat mögé. Hol vannak a kék zászlók?
Művészi kompozíció a Williams jóvoltából.
TURN PHONE SIDEWAYS! @MassaFelipe19 heads out for his first stint. #Williams40 #F1Testing pic.twitter.com/TxMEbjoXwf
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 2017. március 9.
Jó hír a McLarentől, hogy ezúttal nem lesz szükség motorcserére (ami a negyedik lenne a tesztidőszakban). Rossz hír, hogy nem tudjuk, mikor térnek vissza a pályára. Vandoorne csapatruházatban üldögél a csapat vendéglátóegységében.
A tervek szerint a Williams, Mercedes és Sauber mellett egy másik csapatnál, a Renault-nál is váltás történt volna az ebédszünetben. Jolyon Palmer azonban, aki csak 31 kört vezetett délelőtt, változatlanul a kormány mögött marad – igaz, egyelőre még nem hagyta el a bokszot.
Wehrlein első etapján két tizedre megközelítette csapattársát, Ericssont. Ő és Bottas máris a 12. (utolsó előtti) helyre tolták a délelőtt leglassabbját, Lance Strollt.
Az Ericssont váltó Pascal Wehrlein is követte Massáék példáját.
Lunch break is over - @PWehrlein is ready for the afternoon session #F1Testing #C36 @Circuitcat_eng pic.twitter.com/QX095224aM
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) 2017. március 9.
Emlékeztek Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója napokban tett nyilatkozatára? Arról beszélt, hogy „hamis hírek” terjednek csapatáról, arról, hogy a teljesítmény elmaradásában nem csupán a Honda-motor, hanem a McLaren-karosszéria is ludas. A szakértő Gary Anderson, korábbi F1-es tervező is azok közé tartozott, akik a „hamis” hírt gerjesztették. Az Autosport lap hasábjain Anderson hangsúlyozta: kiáll amellett, hogy az általa megfigyelt vezethetőségi problémák nem a motorerő leadására, hanem a karosszéria egyensúlyára és a versenyző magabiztosságára vezethetők vissza.
Torlódás most sincsen a pályán – Felipe Massa és Valtteri Bottas kezdte meg első köreit, akik délelőtt nem vezettek.
Az izgalmak közepette pillantsatok rá Sergio Marchionne friss nyilatkozatára, aki Ferrari-elnökként egy fontos tanulságot már megtanult.
Kvjat 1:25-1:26-os köröket teljesít, Esteban Ocon személyében pedig társaságot is kapott.
Tíz perc elteltével Danyiil Kvjat Toro Rossóját röffentették be, az orosz pedig a csöndet megtörve kihajtott.
A barcelonai pálya fotója kiválóan lefesti a jelenlegi helyzetet: üres az egyenes, senki sehol.
14 órakor újraindult a teszt, de az autók eddig nem mozdultak ki a bokszból.
Grafika a legjobb szektoridőkről – innen is látható, Vettel mennyire visszavett az utolsó szektorban: ha az ő részidejét Hamiltonéval helyettesítenénk, négy tizeddel gyorsabb kört kapnánk.
Sebastian Vettel is nyilatkozott – a Ferrari a második teszten sem engedi sokszor versenyzőit a sajtó közelébe, ez az első alkalom a héten, hogy valamelyikük megszólalt.
„Nagyon boldog vagyok az autóban ülve, de ezek még mindig a kezdeti napok. Itt nem igazán számít, mit olvasol ki egyetlen köridőből. Ennél többet kell figyelembe venni, ebben a tekintetben pedig még sok teendő vár a Ferrarira” – egyértelműsítette, mekkora jelentőséget tulajdonít a teszt hozzá fűződő eddigi legjobbjához.
Az ebédszünet alatt több fontos hír is érkezett, az egyik a McLaren háza tájáról. A Honda szóvivője elismerte, Vandoorne mindkét leállását elektromos meghibásodás okozta, ennek pontos oka azonban még nem ismert.
A csapatok és versenyzők most szusszannak kicsit, többen (a Mercedes, Williams, Renault és Sauber pilótái) helyet cserélnek, aztán, ahogy megszoktuk, 14 órakor folytatódik a teszt.
A 2015-ös pole-pozíciót érő időhöz képest 5,657 másodperces gyorsulás történt – mint a tél folyamán annyiszor elismételtük már, a cél 5 másodperc különbség volt a szóban forgó köridőhöz képest.
Mutatjuk is a köridők táblázatát 13 órakor. Amiről lemaradtunk, az az, hogy Lewis Hamilton surranópályán 0,328-ra megközelítette Vettelt ultralágyon. Ez másodpercekkel Vandoorne leállása előtt történt.
Képi bizonyíték arról, hogy nem mi találtuk ki. Minden valószínűség szerint a piros zászló az első négy óra végét is jelentette.
Ezt NEM hisszük el! Vandoorne autója újra leállt a pályán, most a 10-es kanyarban.
Kvjat a negyedik helyen két tizedet javított legjobb körén, ennek apropóján mutatunk egy videót a Toro Rossótól.
.@Dany_Kvyat
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 2017. március 9.
It's getting warmer here @Circuitcat_eng
18 pic.twitter.com/TBYN2cknHm
Nohát, Vandoorne lágy gumin már ki is gurult a bokszból. Ez valamilyen triviális probléma lehetett a McLarentől, máskülönben órákig is eltartana a kivizsgálás.
Rátaláltunk egy videóra Vandoorne megállásáról. A McLaren nem túl egészséges hangot adott ki az utolsó métereken…
Las averías en @McLarenF1 @HondaRacingF1 no cesan #TestF1 pic.twitter.com/iU4Eq35R7G
— Luengos ®EnCurva.com (@Luengos1970) 2017. március 9.
Utolsó szektora Vettelénél is gyorsabb volt: a Mercedesben is bőven lehet még tartalék.
Csak említenünk kellett Hamilton látványtalan napját, szuperlágyon feljött a második helyre, 0,994 másodperccel Vettel mögé.
Danyiil Kvjat összedobott egy 1:20.7-es időt, és ezzel nyolcadikról a negyedik helyre ugrott fel. A Toro Rosso eddigi délelőttje problémás volt, az orosz még csak 30 körnél tart, végre egy pozitív megnyilvánulást is láthattunk a csapattól.
Vannak nála szorgalmasabbak is, a délelőtti körtáblázatot Ericsson (87) vezeti Stroll előtt (85).
Nem említettük, de Vettel természetesen ezt a tesztcsúcsot is ultralágyon teljesítette. 60 körrel a háta mögött tért vissza a bokszba.
Egy F1-es oldal folyamatosan számítgatja Vettel ideális köridejét a szektoridők alapján. Ezek szerint (ha Vettel minden eddigi legjobb szektorát ugyanabban a körben teljesítette volna) a Ferrari 1:18.781-es ideális időeredménynél tart.
Vettel ismét javított, 1:19.024 a teszt új legjobbja! Állítólag továbbra sem adott bele 100 %-ot…
Lewis Hamilton, aki délután Bottasnak adja át a W08-at, akárcsak tegnap, csendes napot teljesít, 1:20.6-os körével 1,4 másodperc hátrányban a harmadik.
Az Autosport szaklap meg van győződve róla, hogy Vettel továbbra sem mutatta meg oroszlánkörmeit. Az autót hallgatva úgy vélekednek, hogy az utolsó kanyarból való kigyorsításnál engedte el fel a gázt valamennyire.
És a másodikban és harmadikban is. 1:19.164 a teszt eddigi legjobbja. Egyetlen apró köpésnyire az 1:18-as régió.
Vettel ultralágyon hajtott ki a lámpák zöldre váltásakor, és már az első szektorban abszolút legjobb időt teljesített.
11 percig tartott a leállás. A bokszutca közelségének hála a McLaren hamar visszakapja az autót, de hogy mit kezdenek majd vele, az már más kérdés.
Valahogy így nézett ki a mozdulatlan McLaren-Honda néhány perce. Azóta már megkezdték a műszaki mentést.
Vandoorne épp elhagyta a bokszutcát, mikor a McLaren, nem számoljuk már, hányadszor a teszt folyamán, bemondta az unalmast.
És nem sokkal később ugyancsak a belga miatt előkerül a nap első piros zászlója. Az MCL32 a célegyenes végén parkolt le.
Vandoorne közben 1:21.348-as eredménnyel ismét megfutotta a McLaren eddigi legjobbját.
A ferraris következő nekifutásra 1:19.4-es kört tett meg, úgy, hogy az utolsó szektorban 0,7 másodpercet javított az előzőhöz képest. Lehet számolgatni az „ideális köridő”-t.
Ez 0,004-gyel (azaz négy ezredmásodperccel) marad el Bottas tegnapi szuperlágyas körétől, a tesztidőszak eddigi legjobbjától.
Vettel 1:19.314-re lassított a szuperlágy abroncsokon, a helyszínen levő újságírók azonban megfigyelték, hogy a célegyenesben szándékosan visszavett a tempótól. Ez kétségtelenül altatás, a Ferrari nem akarja felfedni valós gyorsaságát.
És most következik a nap első őrségváltása a Formulán, a teszt következő óráiban Strommer Benjamin közvetíti a tesztet!
Vandoorne legutóbbi körével a McLaren 2,3 másodpercre van a teszt eddigi legjobbjától. Ez is tekintélyes lemaradás, de legalább már nem reménytelen a helyzet...
És akkor menetrend szerint az állás egészkor:
Jönnek ám a köridők! Vandoorne ultralágyon 1:21,6-ot megy, Ocon szuperlágyon 1:20,5-öt és második, miközben Vettel két lila és egy gyengébb harmadik szektorral ismét 1:19,3-at teljesít!
Egy érdekes beszámoló a helyszínről: Dietrich Mateschitz és Helmut Marko a pálya szélén állnak és szelfiznek a rajongókkal... Ez már az új F1, kérem szépen!
Vandoorne ismét a pályán: a McLaren az első 1:21-es időre, az élmezőny az első 1:18-as időre vár...
De gyorsan tegyük hozzá, hogy ez még a tavalyi, lágyon futott pole-időt sem éri el!
Szuperlágyon 1:22,009-et megy Vandoorne - a McLaren-Honda eddigi legjobb köre a tesztszezonban!
Egy hűtőkör után 1:19,4-nél áll meg az óra - Vettel rákapcsolt, ultralágyakon és teljesen feltekert autóval veszélyben lehet az 1:18,3-as 2008-as pályacsúcs!
Hoppá, Vettel fut egy 1:19,3-at a lágyakon, ezzel megközelíti a teszt eddigi legjobb idejét!
Stroll túl van már egy versenytávon, miközben egyetlen valamirevaló kört sem futott. A Williams nem erősítette meg, de alighanem versenyszimulációt teljesít a kanadai.
Hopp, ez érdekes... A McLaren-Honda lefújta a délutánra tervezett sajtótájékoztatóját - vajon köze van ennek Fernando Alonso megjegyzéseihez?
Eléggé átalakut a tabella, amíg "odavoltunk", nézzük, mi most az állás.
Elnézést kell kérnünk a leállásért, a hiba a szervereink oldalán történt, mostanra sikerült elhárítani - bízzunk benne, hogy ez volt a tesztszezon egyetlen komolyabb műszaki hibája a részünkről.
És ha már a múltidézésnél tartottunk, reggeli cikkünkben felidéztük az épp ma 14 évvel ezelőtti idénynyitót. Egy ilyen változatos versennyel most is kiegyeznénk, nem?
Hamilton és Stroll már a 30. körük felé tartanak, a McLaren pedig ismét a pályán Vandoorne-nal.
Egy kis múltidézés: ma 20 éve kezdődött meg az 1997-es világbajnokság, a mezőnyben négy újonccal: Ralf Schumacher és Jarno Trulli futamgyőzelmekig jutott, Riccardo Rosset és Vincenzo Sospiri viszont abban az évben még csak futamindulásig sem (sőt, az olasz később sem), mivel csapatuk, a Lola az első, sikertelen kvalifikációval záruló futam után megszűnt.
Mivel Magnussen megfutotta a 10. körét, ismét a McLaren került a napi lista aljára.
Gyors a Red Bull! Ricciardo 1:21,6-ot megy közepeseken, ő az első, aki egy másodpercen belülre kerül Hamilton szuperlágyas idejéhez képest!
És akkor megjön Ricciardo is: első mért köre 1:22,3, ezzel máris feljön harmadiknak!
Végre Magnussennek is van köre, a Haas az első órát gyakorlatilag kihagyta. Már csak a Red Bullnál nincs minden rendben, ők két installációs körnél járnak egyelőre.
És ha már a megtett távoknál tartunk, íme az első hat nap összesített körtáblázata. Az azért szembetűnő, hogy a Renault-motoros autók csak a McLarent előzik meg...
1. | Mercedes | 842 |
2. | Ferrari | 690 |
3. | Sauber | 556 |
4. | Haas | 520 |
5. | Force India | 520 |
6. | Williams | 503 |
7. | Red Bull | 485 |
8. | Renault | 405 |
9. | Toro Rosso | 359 |
10. | McLaren | 334 |
Újabb mérföldkő: a Mercedes túl a 4000 kilométeren a tesztszezonban - rajtuk kívül a hármat is csak a Ferrari érte el.
Az állás 60 perc elteltével: Stroll tette meg a legtöbb kört, Vandoorne a negyedik leggyorsabb!
"Aeroegységeket tesztelünk" - írja büszkén a Honda. Legalább addig sem a motorról van szó.
#F1Testing update: Testing front and rear #aero components on the #MCL32 this morning. pic.twitter.com/VoB7lqo9Vk
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 9, 2017
Stroll szorgalmasan köröz, az első óra végére 20 kör fölé juthat.
Miután lágyon futott egy 1:21,6-ot, Vettel immár feltette a közepeset - a keveréket, melyen a Ferrari a teszt mintegy 80-90 százalékát tölti...
Stroll már a nyolcadik körét futja - van is mit pótolnia a kanadainak, a múlt héten nem sok jutott neki.
Stroll 1:27-tel íratkozik fel a köridőlistára. Ilyen hidegben persze ez a normális, nem a Hamilton-féle 1:20 közepe.
Hamilton már 15 körnél tart - senki más nem ment többet 5-nél sem. A kilométereket veszett módon falja a Mercedes.
Nagyon konzisztens köröket fut a brit, most épp két ezredet tett rá az előzőre.
Tovább folynak a Codemasters új F1-es játékának előkészületei, ezúttal Carlos Sainz volt az "áldozat":
Aaaaaaaand action! #F1Testing @carlosainz pic.twitter.com/JZk48fRgnF
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) March 9, 2017
Hamilton pár századot ismét javít, miközben Vettel egy 1:22,9-es körrel kezd.
Hamilton ismét a pályán, de jön Vettel is - örvendetesen nagy az aktivitás az első órában!
Vandoorne rögtön két kört is ment, Hamilton pedig hétnél jár - most mindketten a bokszban, egyedül épp Palmer a pályán.
Időközben ráfutottunk erre Twitteren...
Mercedes: Nando, tudunk beszélni?
Alonso: Nem érek rá, tesztelek.
Mercedes: 2018-ról lenne szó.
Merc: Hey Nando, can we talk?
— F1Writers™ (@f1writers) March 8, 2017
Alo: Not now, it's testing.
Merc: We wanna talk about 2018.
Alo: pic.twitter.com/zyY06oqsfY
by @FakeGhostPirate
1:20,686 - Hamilton már csak 1,3 másodpercre a teszt eddigi legjobbjától a jéghideg pályán!
Na, örvendezzünk, Vandoorne is a pályára gurult - simán kezdődik a reggel, legalábbis egyelőre úgy tűnik, hiszen 13 perc alatt mindenki kiment legalább egy installációs körre.
Hoppácska, máris egy versenyképes idő, ilyen korán nem szoktak ilyesmit csinálni: Hamilton 1:21,011-et fut szuperlágyon!
1:28,4-gyel Hamiltoné a nap első mért ideje. Csak a rend kedvéért jegyezzük meg.
A hetedik te magad légy, gondolja Magnussen, és kihajt a pályára. De már elhagyta a bokszot Hamilton és Ericsson is. És melyik autó az egyetlen, amelyik nem, na melyik...?
A Toro Rosso és Kvjat jön ki hatodiknak, a többiek mind visszatértek a bokszba 1, illetve 2 installációs kör után.
Sőt, Ricciardo is kint: a mezőny fele az első három percben kint járt a pályán, ez már dicséretes.
Stroll is megteszi első körét a Williamsszel.
Palmer, Vettel és Ocon máris a pályán - pedig a franciáknak nem volt egyszerű éjszakája Barcelonában (khm, hat-egy, khm...)
ZÖLD-ZÖLD-ZÖLD, indul a 7. tesztnap!
A levegő hőmérséklete 10, az aszfalté 9 volt pár perccel ezelőtt. Nem épp ideális.
A csapattagok amúgy nagyon jól elvannak egymás vállbaveregetésével: miközben a fél mezőny a Williamst dicsérte, Horner Hamiltont, Lauda pedig a Ferrarit emelte ki favoritnak - igaz, utóbbival Valtteri Bottas nem értett egyet.
Délelőtt a követező pilóták ülnek autóba: Hamilton, Ricciardo, Vettel, Ocon, Stroll, Vandoorne, Kvjat, Magnussen, Palmer és Ericsson. Az előzetes tervek szerint, melyek - mint tudjuk - azért változhatnak, Bottas, Massa, Hülkenberg és Wehrlein délutánra átveszik az autót csapattársaiktól.
Vidám hajnalt mindenkinek, kezdődik az élő közvetítés a hetedik barcelonai tesztnapról!