DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
15:14

A visszajátszásokból látszott, mennyire beragadt Verstappen a rajtnál. Perez ellenben simán jött el, Leclerc azonban nem hagyja elmenni, másodpercen belül a mexikóihoz képest. Hamilton közben a gumik tapadására (vagyis annak hiányára) panaszkodott.

Ez volt tehát az egyórás késéssel indult és az időlimit miatt leintett Szingapúri Nagydíj - hogy marad is-e Perez a győztes, néhány órán belül kiderül. Tartsatok velünk a nap további részében is, hiszen jövünk majd a legfrissebb hírekkel és értékelésekkel - egy hét múlva pedig a Japán Nagydíjjal folytatódik a szezon!

Végül két körrel lett rövidebb a táv a tervezett 61 körnél - itt a teljes végeredmény:

Norris-Ricciardo negyedik-ötödik helyen a McLarennel, majd jött Stroll, Verstappen pedig a hetedik - ezzel természetesen nincs még meg a címvédés, sőt bukott is az előnyéből. Vettel, Hamilton és Gasly még a top 10-ben.

Közben pedig Perezt leintik: idei második győzelmét aratja a Red Bull-os - amennyiben nem büntetik majd az SC-s vizsgálat után! Leclerc hét és fél szekundumra tőle a második helyen, Sainz még a dobogón!

Verstappen megelőzte Vettelt a hetedik helyért.

Perez megkezdte az utolsó kört Szingapúrban.

Lepörgött a kétórás időlimit, úgyhogy a mostani és még egy kör van hátra. Perez pedig közben már több mint hat másodperccel leszakította Leclerc-t.

Hamilton támadta Vettelt, de végül a brit rontott - ezt pedig kihasználta Verstappen, már nyolcadik.

Leclerc már 4,3 másodpercre leszakadt Pereztől az első két helyen.

Teljesen együtt a Vettel-Hamilton-Verstappen vonat a hetedik-nyolcadik-kilencedik helyeken.

Perez már több mint három másodperccel vezet. Verstappen közben utolérte Hamiltont a nyolcadik helyen.

Russell a mezőny végéről újra kerékcserén. Összesen amúgy 14-en még versenyben szűk tíz perccel a vége előtt.

Leclerc-rel közlik, hogy mindenképpen maradjon öt másodpercen belül Perezhez képest, mert a mexikói akár büntetést is kaphat. Perezt a vizsgálatról tájékoztatják, nem igazán érti, miért.

Verstappen elment Gasly mellett is, kilencedik helyen áll már. Perez előnye pedig két másodperc fölé kúszott Leclerc előtt.

Perez biztonsági autós esetleges kihágását a futam után fogják majd vizsgálni - szóval ha nyer, akkor sem biztos, hogy nyer...

Másfél másodperc körül billeg Perez és Leclerc távolsága. Verstappen pedig megelőzte Bottast, így már újra a pontszerzők között a vb-éllovas.

A monacói a rontás miatt ki is csúszott a DRS-nyitást jelentő egy másodperces távolságból, ez pedig kulcsfontosságú lehet ebben a csatában.

És most Leclerc fékezi el! A képen még Perez egyik hibája:

Leclerc közel, közel, de még nem elég közel - folyamatosan űzi-hajtja Perezt. 18 és fél perc még a futamból.

Perez ugyanott ront megint, de még mindig vezet. Verstappen közben megelőzi Magnussent, feljön a 11. helyre.

Perez fékezi el magát, de befordul, marad Leclerc előtt - de nagyon közel a ferraris!

Leclerc Perezt hajtja, némi meglepetésre pedig Norris is másodperc közelében Sainzhoz képest a harmadik-negyedik helyen. Hamilton az Astonokat igyekszik levadászni, Verstappen egyelőre csak a 12. helyen.

Ennyire szoros a helyzet az élen:

A versenyirányítás jelzi: mostantól lehet használni a DRS-t!

Perez a motor vezethetőségére panaszkodik. Volt is egy-két megcsúszása a mexikóinak, Leclerc másodpercen belül mögötte.

Perez, Leclerc, Sainz, Norris, Ricciardo, Stroll, Vettel, Hamilton, Gasly, Bottas az első tíz - nagy futama lehet ez a McLarennek és az Aston Martinnak.

Leclerc pedig közben teljesen Perez nyakán, hét tizedmásodperc a különbség közöttük.

Verstappen a bokszban, lágyakat kapott most már a vb-éllovas. Russell pedig jobb hátsó defekttel kocog, miután összeértek Schumacherrel - eléggé felpörgött ez a futam, na! Főleg, ha hozzátesszük, hogy Perezt biztonsági autós kihágás miatt vizsgálják!

"Ki kell jönnöm a bokszba" - jelenti Verstappen. Elég rendesen elfékezte azokat a gumikat a holland...

Zöld jelzés ismét, a versenyzők az egyenesben melegítik még a gumikat, annyira visszahűltek. Verstappen bevetődik Norris mellé, de kiszáguld a bukótérbe, és ezzel visszaesett a nyolcadik helyre!

Véget ér közben mindjárt az SC-fázis, Perez, Leclerc, Sainz, Norris, Verstappen, Ricciardo az élboly sorrendje, az ausztrál egyedüliként lágy abroncsokon.

Közben a Formula.hu Albon menedzserétől megtudta: fékhiba okozta a brit-thai kiesését eredményező hibát még korábban.

Átváltott közben a körszámláló percszámlálóra: 37 perc még a kétórás időlimit miatti leintésig.

Norris majdnem hibázott az SC mögött, épp csak elkerüli a falat. Perez pedig integet a biztonsági autónak, hogy növelje a tempót, mert nagyon visszahűlnek a slick gumik.

Tökéletesen jött ez ki Norrisnak, a negyedik helyre jön vissza, Sainztól sem volt messze. Perez, Leclerc, Sainz, Norris, Verstappen, Ricciardo, Stroll, Vettel, Hamilton, Gasly a top 10 - Ricciardo és a két Aston a nagy nyertes.

Tsunoda a falban - és ő Hamiltonnal ellentétben nem tud kitolatni, jön a safety car!

Jött Perez és Sainz is, valamint Verstappen is, akitől azt kérték, hogy ellentétesen cselekedjen, mint Norris. Perez pedig visszaáll az élre.

Lassú volt a csere Leclerc-nél - és hívják Perezt az élről!

És Leclerc is jön a másodikról a közepes slickekért! Meg aztán Hamilton is orrkúpcserével kombinálva. Na vajon mennyire tudja gyorsan megmelegíteni Leclerc az abroncsokat? És mit reagál Perez?

De azért sérült kicsit, a mögötte haladó Verstappen jelenti is a rádión egyből, hogy szórja a szikrákat a lekonyuló szárny. Gasly pedig mögülük kiállt slickekért - ő az első a top 10-ből, aki ezt bevállalja!

Hamilton belecsúszott a falba! De folytatni tudja a brit, pont Norris és Verstappen közé ékelődött be. Minimális sérüléssel megúszhatta ránézésre a Mercedes szárnya.

Leclerc közeledik vissza Perezre, három másodpercen belülre került a mexikóihoz képest. Verstappen pedig próbálja már letolni szinte Norrist, de előzési kísérlet továbbra sincs.

Zöld jelzés, Hamilton nagyon rajta volt Sainzon, de nincs előzés, ahogy Norris és Verstappen között sem. Perez és Leclerc között közben négy másodpercre nőtt a különbség az élen.

A visszajátszáson látszik, hogy szép kis füstöt okádott Ocon Alpine-ja a leállás előtt.

Ismét virtuális biztonsági autó "a pályán".

Ocon a falnál! Technikai hibát jelent a francia - mindkét Alpine kiesik Szingapúrban!

Vége a VSC-nek - kicsit majdnem korán, épp csak ki tudták szedni a sportbírók a szárnyat... Mindenesetre folytatódik a verseny: a 27. körben Perez, Leclerc, Sainz, Hamilton, Norris, Verstappen a sorrend.

Ismét VSC-fázis a Williams-darabka miatt. Albon a bokszban, új orrkúpot és közepes slick abroncsokat kap - hogy aztán végül mégse folytassa a versenyt. Megvan a negyedik kiesőnk is mára.

Albon a falban! Ki tudott tolatni és folytatja a williamses, de ott marad az első szárnya - egyelőre csak sárga zászló...

Verstappen szabadon megfutja a leggyorsabb kört, Russellnél viszont egyelőre nem működik a közepes slick.

Vége a VCS-fázisnak, Perez vezet Leclerc előtt, Sainzra pedig felért Hamilton. Norrisra Verstappen kezdett el közelíteni így, hogy megszabadult Alonsótól. Az alpine-os a harmadik kieső ma.

Tsunodának is volt némi problémája, így kicsúszott a pontszerzők közül. Russell pedig kijött a bokszba a 15. helyről slick gumikért: közepes keverékű abroncs a Mercedesen!

Alonso kiáll a hatodik helyről, a spanyol szerint a motorja adta meg magát. Nem végződött jól a 350. nagydíja a kétszeres világbajnoknak... És virtuális biztonsági autó!

Alonso érdeklődött a csapatnál, hogy látnak-e kialakuló száraz nyomvonalat. A spanyol szerint is még eléggé messze a slickre váltás.

Perez két másodperc fölé tornázta a fórját Leclerc-rel szemben, Sainz előnye másfél szekundum Hamilton előtt, Norris a senki földjén, Verstappen pedig továbbra is beragadva Alonso mögött - ez a helyzet az élbolyban a táv harmadához érve.

Verstappen nem ért egyet Sainzcal: a holland szerint még eléggé vizes a pálya.

Nagyon nehéz az előzés, Russell is beragadva a 16. helyen. Sainz szerint viszont már nincs messze a slickre váltás.

Két másodpercet közelíti már Perez előnye Leclerc előtt, a harmadik Sainznak pedig az imént már arról beszéltek rádión, hogy keresse a nedves foltokat, mert túlmelegednek az intermediate abroncsai.

Vizsgálták a felügyelők ugyan Magnussen és Verstappen első körös csörtéjét, de végül nincs szükség szankcióra a stewardok szerint.

Perez és Leclerc között egy-másfél másodperc a differencia, Hamilton viszont némileg közelebb Sainzhoz: úgy fest, a Mercedesen is kezdenek bemelegedni az abroncsok. Előzési kísérlet viszont egyelőre sehol az élbolyban.

Hiába van közel Verstappen Alonsóhoz, állóháború látszik kialakulni a hatodik helyért.

Perez és Leclerc között egy másodperc körül billeg a távolság, Verstappen pedig már Alonso nyakán.

Megvan Verstappen következő áldozata, Gasly nem is nagyon kakaskodott ellene, így már hetedik a vb-éllovas.

Kijött a safety car, folytatódik a futam - Verstappen pedig egyből kihasználta a helyzetet és megelőzte Vettelt!

Tizedik körben járunk az SC mögött, de mindjárt ki is áll a biztonsági autó. Perez, Leclerc, Sainz, Hamilton, Norris, Alonso, Gasly, Vettel, Verstappen, Tsunoda sorrendben folytatódhat rövidesen a futam.

A másik Alfa is akcióban volt a biztonsági autó előtt: Russell előzte, de hozzáért Bottas szárnyához, a Mercedes pedig kiszáguldott a bukótérbe.

Zhou után Latifi is kiesik a versenyből, számára a bokszban ért véget a futam a kontakt után. Az SC pedig összegyűjti a mezőnyt.

Zhou támadta külső íven Latifit, aki mintha nem látta volna az Alfa Romeót, így majdnem a falra passzírozta - összeérés lett a vége... És akkor jön a biztonsági autó!

Sárga zászló, Zhou és Latifi érhetett össze: a kínai félreállt, a kanadai biceg visszafelé a bokszba.

Fekete-narancs zászlót kap Magnussen, idén már sokadik alkalommal. Megsérült az első szárnya még a Verstappennel vívott csatában.

Leclerc kicsit kívül most az egy másodperces határon Perezhez képest, miközben Verstappen megakadni látszik Vettelen.

Apránként a bokszból rajtoló Russell is lépdel előre: Latifit előzve a 17. helyen a Mercedesszel.

Verstappen alig négy kör alatt már 20 másodperc fölötti hátrányban Perezzel szemben.

Perez és Leclerc körönként egy másodperccel lóg el a Sainz vezette üldözőktől.

Verstappen ismét előz, Tsunoda mellett megy el, már a kilencedik.

Perez az élen, Leclerc, Sainz, Hamilton, Norris, Alonso a további sorrend. Verstappen a 10. helyen, megelőzte Magnussent és Strollt.

Verstappen számára rosszul indul a futam, visszacsúszik a 12. pozícióba. Hátrébb Albon forgott bele majdnem a falba.

RAJT! Perez átveszi a vezetést Leclerc-től, Sainz pedig némi leszorítás után a harmadik helyet Hamiltontól!

Azért még elég rendesen felverik a vizet néhány helyen az autók, de nem mindenhol - trükkös rajt lehet ez, lássuk!

És 65 perccel a tervezett időpont után elindult a felvezető kör Szingapúrban. 61 kör múlva kiderül, ki nyeri az idei szezon 17. versenyét.

Eldőlt a gumikérdés: a teljes mezőny az intermediate gumikon, ha hinni lehet a Live Timingnak!

Öt perc a rajtig, most már senki ne menjen sehova!

Szokatlan kihágás és büntetés: George Russell túl gyorsan hajtott a bokszutcában a kivezető körök során. Az eleve onnan is rajtoló brit miatt 100 euró mínusszal zárja a napot a Mercedes.

A McLarennél interek kandikálnak ki a gumimelegítő paplanok alól... Még negyed óra a rajtig, szól a himnusz Szingapúrban.

Itt az ideje akkor áttekinteni a rajtrácsot: a pole-t Leclerc szerezte meg tegnap egy igen izgalmas időmérő után, mellőle Perez indulhat, majd Hamilton és Sainz. Verstappen a nyolcadik helyről indul, Russell pedig a bokszból - ITT a teljes rajtsorrend.

Vajon milyen gumikon fognak rajtolni? Perez az imént azt jelentette a rádión, hogy még túl vizes a pálya az interekhez - viszont a rajtig még van 25 perc...

És ha már Verstappen: matematikailag akár már ma bebiztosíthatja második vb-címét a holland. Ehhez azonban a Red Bull-osnak nyernie kellene a nyolcadik rajthelyről, miközben Charles Leclerc és Sergio Perez is alig szerez pontot - az összes forgatókönyv itt nyálazható át.

Képen is a hiba, miközben bezárt a bokszutca.

Visszatért természetesen a pályára Verstappen, Hamiltonnak pedig már jelentették is rádión az esetet.

Verstappen a bukótérben! Blokkolt a bal első kereke az egyik féktávon - intermediate gumikon jelenleg a címvédő.

Van néhány perce a pilótáknak, így többen is kipróbálják az átmeneti abroncsokat is.

A célegyenes jónak tűnt, de azért a felvételek alapján látszik, hogy rengeteg vizet vernek fel az autók. Leclerc egyébként a kevés kivétel egyike, aki intermediate gumikon jött ki elsőre.

Kinyitott a bokszutca, a mezőny jelentős része a full esős gumikon - és még mondják, hogy a mai F1-ben nem is használják őket...!

A versenyzők már az autóban, két percen belül nyit a bokszutca:

És ha már mémek: ugye SENKI sem gondolta, hogy megússzuk mindezt Bottas pucér hátsó fertálya nélkül?!

Hirtelen túl sok szabadideje lett a csapatok Twitter-felelőseinek, hát mi másra használnák, mint mémgyártásra:

A jó hír, hogy ez a procedúra már elkezdődött:

Ahogy az várható volt, a közösségi médiában már meg is kezdődött a háborgás azon, hogy ha már most alkalmasak a körülmények, miért nem rajtoltatják el rövidesen a futamot. A válasz a kettővel korábbi bejegyzésben: mert a szabályok szerint végig kell futni a teljes rajtprocedúrát. Más kérdés, hogy lehetővé kellene tenni annak meggyorsítását...

Na, hát rajt tényleg még egy óra múlva, addig aki szeretné, IDE KATTINTVA elolvashatja, mi a véleménye Verstappennek és Hamiltonnak a Red Bull állítólagos költséglimit-túllépési ügyéről.

Az egyórás csúszás oka az, hogy ezúttal elsőre sem csak a rajt késett, hanem a teljes procedúra, amit nyilván teljes egészében végig kell futni.

És akkor itt az új menetrend: helyi idő szerint 20:05-kor indul a rajtprocedúra, 20:25-kor nyit a bokszutca, a felvezető kör pedig 21:05-kor indul - azaz magyar idő szerint 15:05-kor, egy óra késéssel startolhat a futam!

Seprűkkel igyekeznek takarítani (=vízmentesíteni) a pályát. Néhány tudósítás szerint amúgy már-már elállt az eső Szingapúrban.

Az eső amúgy talán minimálisan alábbhagyott (hangsúly a minimálisan és talán szavakon), de mint az a képeken is látható, a pálya egyes részein áll a víz:

A safety car köröz jelenleg a pályán, ami finoman fogalmazva is vizes. A versenyirányítás pedig kiadta a frissítést: 19:55-kor jön a következő jelentés.

És már megindult a mókázás a csapatok részéről!

Ha lesz ma futam, akkor ez lesz Fernando Alonso 350. versenye az F1-ben, amivel utolérte a rekordtartó Kimi Raikkönent - össze is állt a mezőny egy csoportképre:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés

Úgy tűnik amúgy, hogy ez egy ilyen nap: a MotoGP Thaiföldi Nagydíja is majdnem egy óra csúszással rajtolt el - de az legalább elrajtolt, és jól át is rajzolta a vb-tabella állását.

Mi a jó hír a mostani helyzetben? Hogy attól nem kell tartanunk, hogy besötétedik - hiszen ez már megtörtént!

Nagyjából egészkor volt az az információ, hogy helyi idő szerint 19:30-kor adják ki a következő hírt. Nos, ez a következő hír az, hogy 19:45-kor jön a következő hír.

Mondjuk igaz, ami igaz, kicsit degradáló a körülményekre nézve, ha szimplán azt mondjuk, hogy esik... (Bár tény, hogy nálunk Zalában is hegynek nevezik a dombokat, szóval...)

Nagy szeretettel köszöntjük az olvasókat! Kezdjük időjárás-jelentéssel: esik az eső Szingapúrban, úgyhogy csúszik a rajtprocedúra. Hideg élelmet, kényelmes kanapét bekészíteni!