DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
16:03

Az állás két órával a csütörtöki felvonás vége előtt:

1. Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 89 laps

2. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71

3. Gasly, AlphaTauri, 1m20.764s, C3 - 99

4. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47

5. Leclerc, Ferrari, 1m21.764s, C3 - 29

6. Russell, Mercedes, 1m21.890s, C2 - 30

7. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 39

8. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55

9. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66

10. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21

11. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 38

12. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40

13. Vettel, Aston Martin, 1m22.840s, C2 - 39

14. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 107

15. Zhou, Alfa Romeo, 1m23.808s, C3 - 36

16. Mazepin, Haas, 1m25.538s, C2 - 9

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, elkészült összefoglalónk is - holnap folytatjuk!

Mint látható, a Ferrari volt nemcsak a leggyorsabb, hanem a legszorgalmasabb is ma, Sainz és Leclerc együtt majdnem elérték a 150 kört, épp csak megelőzve Gaslyt az AlphaTauriban.

Mazepin javított még a legeslegvégén, így nyolcadik lett - íme, a teljes végeredmény:

1. Leclerc, Ferrari, 1m19.689s, C3 - 78 laps

2. Gasly, AlphaTauri, 1m19.918s, C4 - 146

3. Ricciardo, McLaren, 1m20.288s, C4 - 126

4. Russell, Mercedes, 1m20.537s, C3 - 65

5. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71

6. Vettel, Aston Martin, 1m20.784s, C3 - 73

7. Perez, Red Bull, 1m21.430s, C3 - 78

8. Mazepin, Haas, 1m21.512s, C3 - 41

9. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47

10. Zhou, Alfa Romeo, 1m21.885s, C3 - 71

11. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 61

12. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55

13. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66

14. Ocon, Alpine, 1m22.164s, C3 - 124

15. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21

16. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40

Éééés itt a vége a második barcelonai tesztnapnak, úgyhogy az imént feltett kérdésre a válasz a nem: maradt Leclerc az élen.

Leclerc, Gasly, Ricciardo a top 3 az utolsó öt percre fordulva - vajon lesz még egy kései változás?

Na, az eddigi legjobb videó az autókat szemlátomást egyelőre a legjobb kínzó jelenségről, amit "pattogásnak" lehet talán a leginkább fordítani. Látványos, ahogy Leclerc Ferrarija fel-le "ugrál" az egyenesben. Nem véletlen, hogy épp Mattia Binotto, a Scuderia főnöke nyilatkozta azt ma, hogy a legtöbb istállónál alighanem alábecsülték ezt a jelenséget.

Zhou is folyamatosan lépdel előre, már nyolcadik a kínai újonc az Alfa Romeóval, ráadásul több mint 60 kört teljesített a délután folyamán.

Leclerc 1:19,689-re javít, továbbra is a C3-as gumikon - ez még nagyságrendileg egy tizeddel elmarad Norris szerdai etalonjától.

Gasly a mai nap során másodikként töri át az 1:20-as határt: 1:19,918-nál állítja meg a stoppert, bő egy tizedre Leclerc-től.

Russell is javít, méghozzá 1:20,5-re, ezzel feljön a negyedik pozícióba a Mercedesszel.

Gasly jön fel közben a második helyre, 1:20,030-nál jár, viszont az eggyel lágyabb C4-es keveréken, mint amivel Leclerc vezet.

A hűtőkopoltyús és az azt nélkülöző Mercedes egymás mellett, vagyis pontosabban alatt:

Más is gyorsult az utóbbi percekben, nemcsak Leclerc, mutatjuk a leintés előtt egy órával az állást:

1. Leclerc, Ferrari, 1m19.804s, C3 - 50 laps

2. Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 113

3. Gasly, AlphaTauri, 1m20.542s, C3 - 119

4. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71

5. Vettel, Aston Martin, 1m20.784s, C3 - 55

6. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47

7. Russell, Mercedes, 1m21.734s, C2 - 43

8. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 51

9. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55

10. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66

11. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21

12. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 52

13. Mazepin, Haas, 1m22.429s, C3 - 24

14. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40

15. Zhou, Alfa Romeo, 1m22.888s, C2 - 54

16. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 112

Változás az élen, hosszú órák után: Leclerc 1:19,804-es kört repesztett a C3-as keverékű gumikkal felszerelt Ferrarival!

Vettel tör előre: a negyedik helyre ugrott fel a német az Aston Martinnal.

Nem esett ki vészesen sok idő Mazepinnek a leállása ellenére sem, az orosz már újra a pályán a Haasszal.

Egy kis mozgóképes kontent Barcelonából:

A körszámokat illetően "egyéniben és csapatban is" Ocon és az Alpine áll a legjobban, már 110-nél járnak, de már átlépte a bűvös százas határt Gasly is az AlphaTaurival, míg a Ferrari épp most érte el azt Sainz és Leclerc révén.

Russell is gyorsul a Mercedesszel, feljön épp Leclerc mögé a C2-es abroncsokon.

Leclerc nem is pazarolja az időt, feljön ötödik pozícióba a Ferrarival, 1:21,764-es köridővel.

Újraindult a körözés, a Haas közlése szerint pedig sérült üzemanyagpumpa okozta Mazepin leállását.

Piros zászló, ma a második! Nyikita Mazepin alatt állt meg a Haas.

Az AMuS helyszíni tudósítója szúrta ki, hogy új hűtőkopoltyúk jelentek meg Russell Mercedesén délután:

Közben a csapatvezetők sajtótájékoztatón arról is szó esett, hogy még csütörtök este összeülnek megtárgyalni az orosz helyzetet - részletek ITT.

Így állunk délután 15 órakor:

1. Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 70 laps

2. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71

3. Gasly, AlphaTauri, 1m20.764s, C3 - 83

4. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47

5. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 15

6. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55

7. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66

8. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21

9. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 38

10. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40

11. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 76

12. Leclerc, Ferrari, 1m23.565s, C3 - 8

13. Russell, Mercedes, 1m24.023s, C2 - 10

14. Zhou, Alfa Romeo, 1m24.942s, C3 - 17

15. Vettel, Aston Martin, 1m24.459s, C2 - 19

Vettel eddig a legszorgalmasabb délután, de cserébe az eredménylistán meg az utolsó pozíciót foglalja el.

Guanyu Zhou az álcafestéses Alfa Romeóban az első F1-es köreinek egyike során:

Latifi iparkodik, már az ötödik, ezzel ott van a csapattárs Albon mögött.

Zhou is teljesítette első mért körét F1-es pilótaként: 1:25,9-es idővel iratkozott fel az eredményjelzőre.

Autóban már Latifi, Russell és Zhou is, közülük előbbi egyből felugrik a hetedik pozícióba egy 1:22,0-s körrel.

Vettel az első délutáni pályára hajtó:

Csak egy személyes megjegyzés, amíg nem pörögnek fel az események Barcelonában: hiányoznak azok az idők, amikor egy sportoldal élő tudósításában sportról lehetett írni, nem pedig orvostudományi, ideológiai és/vagy világpolitika kérdésekről és eseményekről...

Nem kapkodnak persze a csapatok, vélhetően még az utolsó falatokat nyelik le az ebédből. Addig is van időnk szót ejteni arról, hogy idő közben tartottak néhány versenyzővel egy sajtótájékoztatót, amelyen az orosz-ukrán helyzet is szóba került: Vettel konkrétan kijelentette, hogy ő akkor sem utazna el az Orosz Nagydíjra, ha mégis megtartanák idén, de például Verstappen is ellenzi az ottani futam megtartását. Erről itt írtunk részletesen.

Folytatódik a második tesztnap, mi is visszajöttünk. Van néhány változás az autókban: Hamiltont például Russell váltja a Mercedesben, Sainzt Leclerc a Ferrariban, Strollt Vettel az Aston Martinban, Albont Latifi a Williamsben, Schumachert Mazepin a Haasban, és ami talán a legfontosabb, hogy Bottast Zhou az Alfa Romeóban, így a kínai először gurulhat pályára Barcelonában.

Most mi is elvonulunk ebédszünetre, 14:00-tól pedig folytatjuk élő közvetítésünket.

A mai tesztnap fele letelt, jöhet az ebédszünet. Ricciardo azért a végére elvette Sainz örömét.

  1. Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 61 laps
  2. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 67
  3. Gasly, AlphaTauri, 1m20.764s, C3 - 56
  4. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 43
  5. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 54
  6. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 61
  7. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 17
  8. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 38
  9. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40
  10. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 63

Na, és megint a McLaren: Ricciardo gyorsan az élre is áll! A tavaly a harmadik helyért csatázó két csapat egyelőre az élen üti-végja egymást. Bottas pedig végre-valahára kigördül a bokszból, és fut is egy hetedik időt.

Közben az előbbi kérdésünkre a válasz igen, még egy gyors átmozgatás belefér mindenkinek az ebéd előtt. A Red Bull, a Mercedes és a még mindig a bokszban szenvedő Alfa Romeo kivételével ki is megy mindenki.

Érdekes információt kapunk közben: a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner mégsem vesz részt ma a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján, de senki nem is megy helyette a Haastól. Ne felejtsük el, hogy a csapatnak orosz főszponzora van...

Perez visszatért a bokszutcába, az autóját pedig egy óriási zsákba bugyolálták a Red Bull emberei. Negyed óra van még a délelőtti feléből a napnak, kérdés, lesz-e újraindítás.

Perez kiszállt, néhány Red Bull-mérnök pedig megindult a 13-as kanyar felé, hogy minél gyorsabban eltüntessék a pályáról és a riválisok kíváncsi szeme elől az autót.

Itt a teszt első piros zászlója: Perez alatt megállt a Red Bull a 13-as kanyarban.

Némi versenyt is látunk itt közben, Gasly és Perez vágtáztak végig fej fej mellett a célegyenesben. Végül az AlphaTauri pilótája a belső íven pozíciót fogott.

Újabb óra telt el, az állás némileg változott, de Sainzot senki nem mozdíthatja el az élről.

  1. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 54 laps
  2. Gasly, AlphaTauri, 1m21.466s, C3 - 37
  3. Albon, Williams, 1m21.657s, C3 - 25
  4. Ricciardo, McLaren, 1m21.698s, C2 - 51
  5. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 46
  6. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 53
  7. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 34
  8. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 37
  9. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.858s, C3 - 12
  10. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 47

Schumacher fut is egy igencsak gyors kört, és lejjeb löki Perezt az ötödik helyről. Közben a Sky riportere, Craig Slater bemutatja, hogyan is kell elképzelni azt a bizonyos bukdácsoló mozgást.

Nem tartott sokáig a csend: Hamilton-Schumacher-Ocon sorrendben jönnek is vissza versenyzők. Utóbbi kettő már 40 körnél is többet tett meg, a hétszeres világbajnok egyelőre 27-nél jár.

Közel másfél óra van még az ebédszünetig, de a pálya már most elcsendesedett. Ricciardo egy ideig körözött még magányában, aztán utolsóként ő is visszatért a bokszba.

Sainz tovább faragja a legjobb időt, 1:20.564 jelenleg a leggyorsabb kör. Közben Perez is futott egy, a korábbinál jobb időt, így most az ötödik helyen áll, ráfordulva a hosszabb etapokra. Már mindenki 20 kör fölött jár, kivéve Bottast, aki csak 12 kört tudott megtenni eddig, és most is a bokszban üldögél.

Miközben zajlik a teszt, az F1 vezetősége rövid nyilatkozatot adott ki az Orosz Nagydíjjal kapcsolatban, amely a csütörtöki, Ukrajna elleni orosz támadás után kérdésessé vált: „Figyelemmel követjük az eseményeket, de jelen pillanatban még nem tudjuk kommentálni, mi lesz a szeptemberre tervezett versennyel."

A maga több mint 30 körével Mick Schumacher már nagyobb távot teljesített, mint a Haas a teljes tegnapi napon – úgy néz ki, a csapatnak sikerült megoldást találnia kezdeti problémáira.

Két óra elteltével változatlanul Sainz vezet, mögé Gasly zárkózott fel a második helyre. Az elmúlt egy órában mindenki teljesítette első mért körét, a forgalom élénk: a többség már 20 kör felett jár.

1.      Sainz, Ferrari, 1m20.890s, C3 - 34 laps

2.      Gasly, AlphaTauri, 1m21.466s, C3 - 33

3.      Albon, Williams, 1m21.657s, C3 - 25

4.      Ricciardo, McLaren, 1m21.923s, C2 - 34

5.      Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 16

6.      Stroll, Aston Martin, 1m22.620s, C2 - 31

7.      Bottas, Alfa Romeo, 1m22.858s, C3 - 12

8.      Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 32

9.      Perez, Red Bull, 1m23.320s, C2 - 19

10.   Schumacher, Haas, 1m23.499s, C2  - 30

A korábban említett bukdácsolásról egy érdekes megfigyelés, szintén az Autosport jóvoltából: az Alpine-nál egyáltalán nem figyelhető meg a jelenség. Valószínűleg a nagyon szilárd beállítás miatt, amely következtében Ocon folyamatosan elfékezi a bal elsőt.

Sainz 1:20,890-re faragta a legjobb kört. Most már Pereznek is van ideje, ami a hetedik helyre elegendő.

Albon a második helyre ugrott a Williamsszel és Bottas is feliratkozott a köridőlistára. Egyedül Pereznek nincs mért köre, aki négy kört tett meg eddig a Red Bull-lal.

A Ferrari teljesítette szerdán a legtöbb kört 153-mal, és Sainz most is Sztahanovként dolgozik, elsőként lépte át a 20 kört.

Így állunk egy óra elteltével idők és körök tekintetében – ismét egy Ferrari az első pozícióban.

1.     Sainz, Ferrari, 1m21.010, C3 - 15 laps

2.     Ricciardo, McLaren, 1m22,575s, C2 - 11

3.     Stroll, Aston Martin, 1m22.620s, C2 - 11

4.     Schumacher, Haas, 1m24.107s, C2  - 7

5.     Ocon, Alpine, 1m24.231s, C2 - 17

6.     Gasly, AlphaTauri, 1m27.651s, C4 - 16

7.     Hamilton, Mercedes, 1m28.799s, C3 - 3

8.     Albon, Williams, 1m48.444s, C4 - 11

9.     Perez, Red Bull, no time - 4

10.  Bottas, Alfa Romeo, no time - 2

Most már nyolc: Daniel Ricciardo is felkerült arra a bizonyos listára, méghozzá a második helyre, Schumacher pedig a negyedik pozícióba lépett a tegnap problémás napot teljesítő Haasszal.

Sainz, a tegnapi harmadik leggyorsabb már 1:21,010-nél tart – Stroll, Ocon és Hamilton vannak még mögötte. Hat versenyző áll jelenleg mért körrel.

Két francia, Ocon és Gasly lépi át először a tíz kört, miközben Stroll az élre áll az Aston Martinnal (1:23,407).

Az Autosport lap szakírójának beszámolója szerint az új F1-es autók egyik jellemzője a bukdácsoló mozgás, ami akkor figyelhető meg, mikor a szívóhatás megközelíti a maximumot. A legfeltűnőbben Lewis Hamilton autóján jelentkezik, már 400 méterrel az egyes kanyar előtt a célegyenesben.

Így méricskélnek a nagyok: a különböző csapatok ketrecei.

Az első gyorskörök alapján 1:24,459-cel Ocon vezet, akit Hamilton és Gasly követ. Sainz, valamint Albon azok, akik rendelkeznek még köridővel.

Az Aston, Williams, Ferrari és Alpine autójára jelentős méretű áramlásmérő ketrecek kerültek az első kihajtásnál – Oconról mutatunk is egy videót.

Ricciardo volt az első, aki kigurult a pályára, egy olyan versenyző, aki az első nap még csak néző volt. 10 Celsius-fok a levegő ebben a reggeli órában Barcelonában.

Kilenc órakor zöldre váltott a bokszutcai lámpa, innentől négy órán át szabad a körözés a barcelonai pályán az ebédszünetig.

A szerdai nyitónap többségét Charles Leclerc és a Ferrari vezette, de végül Lando Norris és a McLaren volt a leggyorsabb, 1:19,568-os körrel.

Az egyik kedvenc fotónk a tegnapi napról – ide kattintva megtaláljátok galériánkat egy bőséges válogatással.

A mai nap először vezet Perez, Ricciardo, Gasly, Ocon és Zhou – tízből hat csapat megfelezi a napot a két pilóta közt. A csütörtöki felállás:

  9-13 14-18
Mercedes Lewis Hamilton George Russell
Red Bull Sergio Perez Sergio Perez
Ferrari Carlos Sainz Charles Leclerc
McLaren Daniel Ricciardo Daniel Ricciardo
Alpine Esteban Ocon Esteban Ocon
AlphaTauri Pierre Gasly Pierre Gasly
Aston Martin Lance Stroll Sebastian Vettel
Williams Alexander Albon Nicholas Latifi
Alfa Romeo Valtteri Bottas Guanyu Zhou
Haas Mick Schumacher Nyikita Mazepin

Ismét itt vagyunk! Bár a barcelonai tesztről nincs hivatalos közvetítés és időmérés, a Formula.hu élő közvetítése a helyszínen levő lapok és a csapatok hírfolyamából szemezgetve igyekszik kitölteni az űrt – 9 órától 18 óráig sok információt és fotót találhattok ebben a folyamatosan frissülő cikkben.