Az Aston, Williams, Ferrari és Alpine autójára jelentős méretű áramlásmérő ketrecek kerültek az első kihajtásnál – Oconról mutatunk is egy videót.
Accessories on point this morning. Metallics are big right now.
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 24, 2022
(They’re called aero rakes and are mounted with sensors to measure air flow. )#F1Testing pic.twitter.com/gBSFpbVz9e
Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, elkészült összefoglalónk is - holnap folytatjuk!
Mint látható, a Ferrari volt nemcsak a leggyorsabb, hanem a legszorgalmasabb is ma, Sainz és Leclerc együtt majdnem elérték a 150 kört, épp csak megelőzve Gaslyt az AlphaTauriban.
Mazepin javított még a legeslegvégén, így nyolcadik lett - íme, a teljes végeredmény:
1. Leclerc, Ferrari, 1m19.689s, C3 - 78 laps
2. Gasly, AlphaTauri, 1m19.918s, C4 - 146
3. Ricciardo, McLaren, 1m20.288s, C4 - 126
4. Russell, Mercedes, 1m20.537s, C3 - 65
5. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71
6. Vettel, Aston Martin, 1m20.784s, C3 - 73
7. Perez, Red Bull, 1m21.430s, C3 - 78
8. Mazepin, Haas, 1m21.512s, C3 - 41
9. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47
10. Zhou, Alfa Romeo, 1m21.885s, C3 - 71
11. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 61
12. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55
13. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66
14. Ocon, Alpine, 1m22.164s, C3 - 124
15. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21
16. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40
Éééés itt a vége a második barcelonai tesztnapnak, úgyhogy az imént feltett kérdésre a válasz a nem: maradt Leclerc az élen.
Leclerc, Gasly, Ricciardo a top 3 az utolsó öt percre fordulva - vajon lesz még egy kései változás?
Na, az eddigi legjobb videó az autókat szemlátomást egyelőre a legjobb kínzó jelenségről, amit "pattogásnak" lehet talán a leginkább fordítani. Látványos, ahogy Leclerc Ferrarija fel-le "ugrál" az egyenesben. Nem véletlen, hogy épp Mattia Binotto, a Scuderia főnöke nyilatkozta azt ma, hogy a legtöbb istállónál alighanem alábecsülték ezt a jelenséget.
Bumpy road to the top for Charles Leclerc!#F1 pic.twitter.com/Z6a5e6d3bo
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
Zhou is folyamatosan lépdel előre, már nyolcadik a kínai újonc az Alfa Romeóval, ráadásul több mint 60 kört teljesített a délután folyamán.
Leclerc 1:19,689-re javít, továbbra is a C3-as gumikon - ez még nagyságrendileg egy tizeddel elmarad Norris szerdai etalonjától.
Gasly a mai nap során másodikként töri át az 1:20-as határt: 1:19,918-nál állítja meg a stoppert, bő egy tizedre Leclerc-től.
Russell is javít, méghozzá 1:20,5-re, ezzel feljön a negyedik pozícióba a Mercedesszel.
Gasly jön fel közben a második helyre, 1:20,030-nál jár, viszont az eggyel lágyabb C4-es keveréken, mint amivel Leclerc vezet.
A hűtőkopoltyús és az azt nélkülöző Mercedes egymás mellett, vagyis pontosabban alatt:
Keeping cool@MercedesAMGF1's new cooling gills making their debut in the afternoon in Barcelona#F1 pic.twitter.com/IvANbVA4cg
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
Más is gyorsult az utóbbi percekben, nemcsak Leclerc, mutatjuk a leintés előtt egy órával az állást:
1. Leclerc, Ferrari, 1m19.804s, C3 - 50 laps
2. Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 113
3. Gasly, AlphaTauri, 1m20.542s, C3 - 119
4. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71
5. Vettel, Aston Martin, 1m20.784s, C3 - 55
6. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47
7. Russell, Mercedes, 1m21.734s, C2 - 43
8. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 51
9. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55
10. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66
11. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21
12. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 52
13. Mazepin, Haas, 1m22.429s, C3 - 24
14. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40
15. Zhou, Alfa Romeo, 1m22.888s, C2 - 54
16. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 112
Változás az élen, hosszú órák után: Leclerc 1:19,804-es kört repesztett a C3-as keverékű gumikkal felszerelt Ferrarival!
Vettel tör előre: a negyedik helyre ugrott fel a német az Aston Martinnal.
Nem esett ki vészesen sok idő Mazepinnek a leállása ellenére sem, az orosz már újra a pályán a Haasszal.
Egy kis mozgóképes kontent Barcelonából:
laps for @PierreGASLY!
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 24, 2022
putting in a shift today pic.twitter.com/qgMgDHxoG6
A körszámokat illetően "egyéniben és csapatban is" Ocon és az Alpine áll a legjobban, már 110-nél járnak, de már átlépte a bűvös százas határt Gasly is az AlphaTaurival, míg a Ferrari épp most érte el azt Sainz és Leclerc révén.
Az állás két órával a csütörtöki felvonás vége előtt:
1. Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 89 laps
2. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71
3. Gasly, AlphaTauri, 1m20.764s, C3 - 99
4. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47
5. Leclerc, Ferrari, 1m21.764s, C3 - 29
6. Russell, Mercedes, 1m21.890s, C2 - 30
7. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 39
8. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55
9. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66
10. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21
11. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 38
12. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40
13. Vettel, Aston Martin, 1m22.840s, C2 - 39
14. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 107
15. Zhou, Alfa Romeo, 1m23.808s, C3 - 36
16. Mazepin, Haas, 1m25.538s, C2 - 9
Russell is gyorsul a Mercedesszel, feljön épp Leclerc mögé a C2-es abroncsokon.
Leclerc nem is pazarolja az időt, feljön ötödik pozícióba a Ferrarival, 1:21,764-es köridővel.
Újraindult a körözés, a Haas közlése szerint pedig sérült üzemanyagpumpa okozta Mazepin leállását.
Piros zászló, ma a második! Nyikita Mazepin alatt állt meg a Haas.
Nikita is in the car this afternoon but he's had to stop out on track after nine laps.
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 24, 2022
The session is Red Flagged#HaasF1 pic.twitter.com/tz75oSr4B2
Az AMuS helyszíni tudósítója szúrta ki, hogy új hűtőkopoltyúk jelentek meg Russell Mercedesén délután:
Mercedes running new cooling gills this afternoon.#AMuS #F1 pic.twitter.com/8VnyLyqFOL
— Tobi Grüner (@tgruener) February 24, 2022
Közben a csapatvezetők sajtótájékoztatón arról is szó esett, hogy még csütörtök este összeülnek megtárgyalni az orosz helyzetet - részletek ITT.
Így állunk délután 15 órakor:
1. Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 70 laps
2. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71
3. Gasly, AlphaTauri, 1m20.764s, C3 - 83
4. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47
5. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 15
6. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55
7. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66
8. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21
9. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 38
10. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40
11. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 76
12. Leclerc, Ferrari, 1m23.565s, C3 - 8
13. Russell, Mercedes, 1m24.023s, C2 - 10
14. Zhou, Alfa Romeo, 1m24.942s, C3 - 17
15. Vettel, Aston Martin, 1m24.459s, C2 - 19
Vettel eddig a legszorgalmasabb délután, de cserébe az eredménylistán meg az utolsó pozíciót foglalja el.
Guanyu Zhou az álcafestéses Alfa Romeóban az első F1-es köreinek egyike során:
Latifi iparkodik, már az ötödik, ezzel ott van a csapattárs Albon mögött.
Zhou is teljesítette első mért körét F1-es pilótaként: 1:25,9-es idővel iratkozott fel az eredményjelzőre.
Autóban már Latifi, Russell és Zhou is, közülük előbbi egyből felugrik a hetedik pozícióba egy 1:22,0-s körrel.
Vettel az első délutáni pályára hajtó:
Into the light! #SV5 heads out for this afternoon's session. pic.twitter.com/R64W49JtTq
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 24, 2022
Csak egy személyes megjegyzés, amíg nem pörögnek fel az események Barcelonában: hiányoznak azok az idők, amikor egy sportoldal élő tudósításában sportról lehetett írni, nem pedig orvostudományi, ideológiai és/vagy világpolitika kérdésekről és eseményekről...
Nem kapkodnak persze a csapatok, vélhetően még az utolsó falatokat nyelik le az ebédből. Addig is van időnk szót ejteni arról, hogy idő közben tartottak néhány versenyzővel egy sajtótájékoztatót, amelyen az orosz-ukrán helyzet is szóba került: Vettel konkrétan kijelentette, hogy ő akkor sem utazna el az Orosz Nagydíjra, ha mégis megtartanák idén, de például Verstappen is ellenzi az ottani futam megtartását. Erről itt írtunk részletesen.
Folytatódik a második tesztnap, mi is visszajöttünk. Van néhány változás az autókban: Hamiltont például Russell váltja a Mercedesben, Sainzt Leclerc a Ferrariban, Strollt Vettel az Aston Martinban, Albont Latifi a Williamsben, Schumachert Mazepin a Haasban, és ami talán a legfontosabb, hogy Bottast Zhou az Alfa Romeóban, így a kínai először gurulhat pályára Barcelonában.
Most mi is elvonulunk ebédszünetre, 14:00-tól pedig folytatjuk élő közvetítésünket.
A mai tesztnap fele letelt, jöhet az ebédszünet. Ricciardo azért a végére elvette Sainz örömét.
- Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 61 laps
- Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 67
- Gasly, AlphaTauri, 1m20.764s, C3 - 56
- Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 43
- Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 54
- Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 61
- Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 17
- Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 38
- Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40
- Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 63
Na, és megint a McLaren: Ricciardo gyorsan az élre is áll! A tavaly a harmadik helyért csatázó két csapat egyelőre az élen üti-végja egymást. Bottas pedig végre-valahára kigördül a bokszból, és fut is egy hetedik időt.
Közben az előbbi kérdésünkre a válasz igen, még egy gyors átmozgatás belefér mindenkinek az ebéd előtt. A Red Bull, a Mercedes és a még mindig a bokszban szenvedő Alfa Romeo kivételével ki is megy mindenki.
Érdekes információt kapunk közben: a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner mégsem vesz részt ma a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján, de senki nem is megy helyette a Haastól. Ne felejtsük el, hogy a csapatnak orosz főszponzora van...
Perez visszatért a bokszutcába, az autóját pedig egy óriási zsákba bugyolálták a Red Bull emberei. Negyed óra van még a délelőtti feléből a napnak, kérdés, lesz-e újraindítás.
Perez kiszállt, néhány Red Bull-mérnök pedig megindult a 13-as kanyar felé, hogy minél gyorsabban eltüntessék a pályáról és a riválisok kíváncsi szeme elől az autót.
Itt a teszt első piros zászlója: Perez alatt megállt a Red Bull a 13-as kanyarban.
Némi versenyt is látunk itt közben, Gasly és Perez vágtáztak végig fej fej mellett a célegyenesben. Végül az AlphaTauri pilótája a belső íven pozíciót fogott.
Újabb óra telt el, az állás némileg változott, de Sainzot senki nem mozdíthatja el az élről.
- Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 54 laps
- Gasly, AlphaTauri, 1m21.466s, C3 - 37
- Albon, Williams, 1m21.657s, C3 - 25
- Ricciardo, McLaren, 1m21.698s, C2 - 51
- Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 46
- Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 53
- Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 34
- Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 37
- Bottas, Alfa Romeo, 1m22.858s, C3 - 12
- Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 47
Schumacher fut is egy igencsak gyors kört, és lejjeb löki Perezt az ötödik helyről. Közben a Sky riportere, Craig Slater bemutatja, hogyan is kell elképzelni azt a bizonyos bukdácsoló mozgást.
What is 'porpoising'?
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 24, 2022
Craig Slater explains and very enthusiastically demonstrates the issue that is causing several teams trouble on the straights in Barcelona pic.twitter.com/huJ2OAKWzZ
Nem tartott sokáig a csend: Hamilton-Schumacher-Ocon sorrendben jönnek is vissza versenyzők. Utóbbi kettő már 40 körnél is többet tett meg, a hétszeres világbajnok egyelőre 27-nél jár.
Közel másfél óra van még az ebédszünetig, de a pálya már most elcsendesedett. Ricciardo egy ideig körözött még magányában, aztán utolsóként ő is visszatért a bokszba.
Sainz tovább faragja a legjobb időt, 1:20.564 jelenleg a leggyorsabb kör. Közben Perez is futott egy, a korábbinál jobb időt, így most az ötödik helyen áll, ráfordulva a hosszabb etapokra. Már mindenki 20 kör fölött jár, kivéve Bottast, aki csak 12 kört tudott megtenni eddig, és most is a bokszban üldögél.
Miközben zajlik a teszt, az F1 vezetősége rövid nyilatkozatot adott ki az Orosz Nagydíjjal kapcsolatban, amely a csütörtöki, Ukrajna elleni orosz támadás után kérdésessé vált: „Figyelemmel követjük az eseményeket, de jelen pillanatban még nem tudjuk kommentálni, mi lesz a szeptemberre tervezett versennyel."
A maga több mint 30 körével Mick Schumacher már nagyobb távot teljesített, mint a Haas a teljes tegnapi napon – úgy néz ki, a csapatnak sikerült megoldást találnia kezdeti problémáira.
Két óra elteltével változatlanul Sainz vezet, mögé Gasly zárkózott fel a második helyre. Az elmúlt egy órában mindenki teljesítette első mért körét, a forgalom élénk: a többség már 20 kör felett jár.
1. Sainz, Ferrari, 1m20.890s, C3 - 34 laps
2. Gasly, AlphaTauri, 1m21.466s, C3 - 33
3. Albon, Williams, 1m21.657s, C3 - 25
4. Ricciardo, McLaren, 1m21.923s, C2 - 34
5. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 16
6. Stroll, Aston Martin, 1m22.620s, C2 - 31
7. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.858s, C3 - 12
8. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 32
9. Perez, Red Bull, 1m23.320s, C2 - 19
10. Schumacher, Haas, 1m23.499s, C2 - 30
A korábban említett bukdácsolásról egy érdekes megfigyelés, szintén az Autosport jóvoltából: az Alpine-nál egyáltalán nem figyelhető meg a jelenség. Valószínűleg a nagyon szilárd beállítás miatt, amely következtében Ocon folyamatosan elfékezi a bal elsőt.
Sainz 1:20,890-re faragta a legjobb kört. Most már Pereznek is van ideje, ami a hetedik helyre elegendő.
Albon a második helyre ugrott a Williamsszel és Bottas is feliratkozott a köridőlistára. Egyedül Pereznek nincs mért köre, aki négy kört tett meg eddig a Red Bull-lal.
A Ferrari teljesítette szerdán a legtöbb kört 153-mal, és Sainz most is Sztahanovként dolgozik, elsőként lépte át a 20 kört.
Így állunk egy óra elteltével idők és körök tekintetében – ismét egy Ferrari az első pozícióban.
1. Sainz, Ferrari, 1m21.010, C3 - 15 laps
2. Ricciardo, McLaren, 1m22,575s, C2 - 11
3. Stroll, Aston Martin, 1m22.620s, C2 - 11
4. Schumacher, Haas, 1m24.107s, C2 - 7
5. Ocon, Alpine, 1m24.231s, C2 - 17
6. Gasly, AlphaTauri, 1m27.651s, C4 - 16
7. Hamilton, Mercedes, 1m28.799s, C3 - 3
8. Albon, Williams, 1m48.444s, C4 - 11
9. Perez, Red Bull, no time - 4
10. Bottas, Alfa Romeo, no time - 2
Most már nyolc: Daniel Ricciardo is felkerült arra a bizonyos listára, méghozzá a második helyre, Schumacher pedig a negyedik pozícióba lépett a tegnap problémás napot teljesítő Haasszal.
Sainz, a tegnapi harmadik leggyorsabb már 1:21,010-nél tart – Stroll, Ocon és Hamilton vannak még mögötte. Hat versenyző áll jelenleg mért körrel.
Két francia, Ocon és Gasly lépi át először a tíz kört, miközben Stroll az élre áll az Aston Martinnal (1:23,407).
Az Autosport lap szakírójának beszámolója szerint az új F1-es autók egyik jellemzője a bukdácsoló mozgás, ami akkor figyelhető meg, mikor a szívóhatás megközelíti a maximumot. A legfeltűnőbben Lewis Hamilton autóján jelentkezik, már 400 méterrel az egyes kanyar előtt a célegyenesben.
Így méricskélnek a nagyok: a különböző csapatok ketrecei.
It's an aero rake kinda day!
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
These help measure the airflow #F1 pic.twitter.com/GFBOgTBUYq
Az első gyorskörök alapján 1:24,459-cel Ocon vezet, akit Hamilton és Gasly követ. Sainz, valamint Albon azok, akik rendelkeznek még köridővel.
Ricciardo volt az első, aki kigurult a pályára, egy olyan versenyző, aki az első nap még csak néző volt. 10 Celsius-fok a levegő ebben a reggeli órában Barcelonában.
Kilenc órakor zöldre váltott a bokszutcai lámpa, innentől négy órán át szabad a körözés a barcelonai pályán az ebédszünetig.
A szerdai nyitónap többségét Charles Leclerc és a Ferrari vezette, de végül Lando Norris és a McLaren volt a leggyorsabb, 1:19,568-os körrel.
Az egyik kedvenc fotónk a tegnapi napról – ide kattintva megtaláljátok galériánkat egy bőséges válogatással.
A mai nap először vezet Perez, Ricciardo, Gasly, Ocon és Zhou – tízből hat csapat megfelezi a napot a két pilóta közt. A csütörtöki felállás:
9-13 | 14-18 | |
Mercedes | Lewis Hamilton | George Russell |
Red Bull | Sergio Perez | Sergio Perez |
Ferrari | Carlos Sainz | Charles Leclerc |
McLaren | Daniel Ricciardo | Daniel Ricciardo |
Alpine | Esteban Ocon | Esteban Ocon |
AlphaTauri | Pierre Gasly | Pierre Gasly |
Aston Martin | Lance Stroll | Sebastian Vettel |
Williams | Alexander Albon | Nicholas Latifi |
Alfa Romeo | Valtteri Bottas | Guanyu Zhou |
Haas | Mick Schumacher | Nyikita Mazepin |
Ismét itt vagyunk! Bár a barcelonai tesztről nincs hivatalos közvetítés és időmérés, a Formula.hu élő közvetítése a helyszínen levő lapok és a csapatok hírfolyamából szemezgetve igyekszik kitölteni az űrt – 9 órától 18 óráig sok információt és fotót találhattok ebben a folyamatosan frissülő cikkben.