Még fél óra ebédig, nem úgy tűnik, hogy bárki is veszélyeztetné Bottas idejét.
Itt olvasható a mai nap összefoglalója. Jövő hét szerdán folytatódik a gyakorlás, tartsatok velünk akkor is! Köszönjük a figyelmet.
Az eheti teszt pillanatokon belül véget ér, mindjárt jelentkezünk egy összefoglaló cikkel a mai eseményekről.
Az Alfa Romeo az utolsó percekben is új elemeket tesztel, az autó orrát áramlásjelző folyadékkal borították be, mielőtt a pályára engedték Giovinazzit.
Latifi autójába bekerült egy új erőforrás, így a kanadai az utolsó egy órára vissza tudott térni a pályára. Van mit bepótolnia, mindössze 52 körnél tart. Ma ők és a Haas a sereghajtók alig félszáz megtett körrel.
"Thanks everybody, great job!"
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 21, 2020
Engine change complete and @NicholasLatifi is back out for the final hour #F1Testing #WeAreWilliams pic.twitter.com/VawEQoOMRN
Nocsak, Ricciardo öltözködik. Minden jel arra mutat, hogy az RS20 menetképes. Eközben Giovinazzi vezeti a ma megtett legtöbb kör listáját, jelenleg 138-nál jár.
Az autó visszaért a bokszutcába, a pálya így ismét szabad. 64 perc maradt az eheti gyakorlásból.
Hol vannak már azok az idők, amikor a motorok lángcsóvákat eregetve, motorborítást átszakítva lehelték ki lelküket. A Renault látványtalanul, mindössze némi kerregés kíséretében adta be a kulcsot.
Ricciardo Renault-ja megállt a pálya szélén. A sebességváltó működött, de nagyon csúnya hangja volt az autónak. A kilences kanyar előtt parkolt le, jöhet az autómentő.
Korábban Hamilton kiengedték a második legpuhább gumikon, így vártunk tőle egy újabb leggyorsabb kört, ám két egyéni legjobb első szektor után mindkétszer visszavett.
Nem véletlen a nagy kihagyás az előző bejegyzéshez képest, a pályán némileg leültek az események. Ezt Ricciardo megnyilvánulása is tükrözi, aki a rádióban rákérdezett a csapatra, "milyen a hangulat" odabent. Az ausztrál jelenleg egy hosszú etapot teljesít a kemény gumikon.
Az állás 16 órakor:
Két órával az első barcelonai teszt befejezése előtt Mercedes 1-2 a sorrend, az autót délután átvevő Hamilton kilenc tizedmásodpercre van csapattársától. Ezen kívül azonban egészen a nyolcadik helyig nincs változás a délelőtthöz képest. Egy csapat, a Haas már most csomagol: Magnussen nem fog visszatérni kicsúszása után.
Hamilton tovább faragta az idejét és ezúttal C3 abroncson egy másodperccel megközelítette Bottast. 1:16,642 a brit körideje, a héten csak a Mercedes járt 1:17 alatt.
„Csaló” – olvasható egy fiatal rajongó tábláján egy Mercedes-embléma alatt. Készítője a híreket uraló DAS ügyében foglalt egyértelmű állást.
A Haas már most befejezte a tesztet: a csapat megerősítette, hogy Kevin Magnussen egy órája történt kicsúszása után már nem fognak visszatérni a pályára. A csapat csupán 52 kört teljesített ma, és tegnapi napjuk is incidens miatt rövidült.
Egy kis referencia: 2019-ben nyolc tesztnap legjobb köre 1:16,221 volt Vetteltől, most három nap alatt Bottas :1:15,732-ig jutott. A látványos idők pedig mindig a második tesztre maradnak.
Hamilton csupán 11 ezred különbséggel, de Ocon elé kúszott. Az összkép ismerős számunkra hétfőről: a Mercedes az első és második helyen.
És megvan a nap első 100 körös versenyzője, Antonio Giovinazzi. A következőre sokáig kell várnunk, ha lesz olyan egyáltalán: a rajta kívül délután és délelőtt is vezető Vettel 54, Stroll 52, Latifi 44 körnél jár csak. Azért ne feledjük, hogy Hamilton tegnap csak a délelőtt alatt 100-ig jutott, és nem kizárt, hogy most is ilyen ambíciói vannak…
Az iménti táblázat máris semmis, Hamilton Ocon és Stroll közé feltört a harmadik helyre, 1,600 másodperc lemaradással. Gasly közben a kilencedik pozícióba lépett elő.
A délutáni műszak összekuszálta az eredménylistát, amely az eddigi 10 helyett 16 névből áll, bár az első hat helyen még nincs változás. Ennélfogva megmutatjuk az állást 15 órakor:
Bő negyedóra után újra szabad a pálya, amit a legtöbb csapat ki is használ. Hamilton első gyorskörével a nyolcadik helyre iratkozott fel, ez 2,466 másodperccel lassabb Bottas vezető eredményénél.
Egészen pontosan ez történt:
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) February 21, 2020
Problems for K-Mag - the Haas driver goes into the barriers at Turn 7 #F1Testing pic.twitter.com/E5E4HAvbKo
A csapatrádió alapján nem ez történt: Magnussen defektet jelentett.
A helyszíni beszámoló szerint Magnussen a 7-es kanyar kijáratán vesztette el az irányítást, a kavicságyba csúszott, és már lassulva a falnak ütközött. Jelentős kár nincs, valószínűleg a hideg abroncs okozhatta a problémát.
Nem lesz, mert itt a nap harmadik megszakítása. Magnussen már 4. körében megállt a 8-as kanyarban.
A mára munkába álló Hamilton kijött a pályára, mégpedig a puha C4-es gumin. Ebből látványos köridő is kisülhet.
Kezd kialakulni a forgalom a pályán. Kigurult a bokszból a Ferrari is, ami remek hír: 11 óra magasságában Sebastian Vettel alatt megállt az SF1000, mikor hirtelen elszállt a hajtás. Az elmúlt három órában kicserélték a motort, így az első teszthét utolsó délutánját még hasznosítani tudják.
Az első tíz percben még csendes a pálya, csak Giovinazzi kezdte meg a körözés folytatását.
Ebédszünet után folytatódik a harmadik tesztnap! A következő csapatoknál látunk pilótacserét: Mercedes (Hamilton), Red Bull (Albon), McLaren (Norris), Renault (Ricciardo), Alpha Tauri (Gasly) és Haas (Magnussen).
És ennyi volt a délelőtt. Bottas hatalmasat ment eddig, leiskolázta a mezőnyt az egykörös tempó tekintetében, de a megtett köröket nézve is jól áll. Egy darabig Verstappen és a Red Bull is tartotta a lépést, aztán a holland nem tette fel a lágyabb gumikat, így lemaradt, Oconnak, Strollnak és Kvjatnak viszont voltak villanásai, ők mind megelőzték Verstappent.
A McLaren egy teljesen új első szárnyat próbált ki, a Haasnál pedig kisebb műszaki gond ellenére elégedettek - a nap vesztese eddig a Ferrari, Vettel alatt megállt az autó, motort kell cserélnie a csapatnak, így órákat vesztettek, de állításuk szerint délután megint ott lesznek a pályán. Latifi Williamse is megállt, ők sem lehetnek teljesen elégedettek.
Egyelőre tehát Bottas dominál a teszthét eddigi messze legjobb körével, 14:00-kor folytatjuk!
Ohh...
FEEL THE SPEED#F1 #F1Testing pic.twitter.com/grCtMmrJr0
— Formula 1 (@F1) February 21, 2020
A Ferrari tesztje egyébként tényleg elég pocsék eddig, már az első két nap alatt is több mint száz körrel kevesebbet tettek meg, mint a Mercedes, ami óriási szám, most pedig megint órák esnek ki a technikai hiba miatt - igaz, az utóbbi években meg jól ment nekik februárban, aztán...
A Haasnál bizakodnak, Günther Steiner csapatfőnök szerint egyelőre sokkal jobb az autó egyensúlya a pilóták visszajelzése szerint, mint tavaly.
Közben Daniel Ricciardo elárulta, hogy délután egy komplett versenyszimulációt tervez, amikor átveszi az autót Ocontól.
Ocon feljön közben a második helyre, de ő is 1,3 másodpercre van Bottastól, nagy a Mercedes előnye.
Piros zászló, Latifi alatt megállt a Williams!
1:15,7! Odacsapott a Mercedes és Bottas!
Egy óra van az ebédszünetig, így állunk:
Bottas közben már 1:16,4-nél jár az élen...
Mit találnak még ki a Mercedesnél?
Ocon egyébként már a 60 kört közelíti, míg Grosjean alig lépte túl a 20-at, ők állnak a vonatkozó lista két végén.
Kvjat most nem hibázott, összerakott egy jó kört és fel is ugrott a második helyre, Stroll pedig a harmadikra, Verstappen már csak ötödik, bár a többiek már lágyabb gumikeverékeket használtak.
A Ferrarinál motort cserélnek: bejelentették, hogy az erőforrás hibásodott meg Vettel autójában, de majd csak Maranellóban vizsgálják ki az okát, most beépítik az új motort és délután ismét a pályán lesznek.
Videón Vettel megállása:
That's one ill SF1000
— Formula 1 (@F1) February 21, 2020
A slight hiccup for Ferrari and Sebastian Vettel on Day Three of #F1Testing#F1 pic.twitter.com/RZTHVrtSiK
Bottas tovább gyorsul közben, egyre biztatóbb a Mercedes, közben Kvjat lesodródik a pályáról, de elkerüli a gumifalat.
Egyébként Bottas ideje most már a teszthét eddigi legjobb idejének számít, mert gyorsabb volt valamivel Hamilton hétfői körénél.
Közben Bottas újra az élen! Akkor összegezzük, hogy mi is történt az első két órában ma: hol Verstappen, hol Bottas állt az élen, egymásnak adták az első helyet, de a holland egy kicsit meggyűrte a Red Bull padlólemezét, így egy időre a bokszba kellett mennie. Most éppen Bottas vezet már 1:16-os idővel, de jót ment Lance Stroll, illetve a Renault-val Esteban Ocon is.
A többiekkel nagy dolgok nem történtek, Sainznak volt egy elfékezése, Latifinek kellett kicsit gépészkedni, illetve Grosjean panaszkodott valami technikai hibára, de azt hamar megoldotta a csapat. A Ferrarinál viszont van baj: Vettel most sem volt gyors, ráadásul meg is állt alatta az autó valami technikai hiba miatt, ezzel piros zászlót okoztak, egyelőre nem tudni, hogy pontosan mi történt.
Így állunk most:
Most sikerült eltakarítani a Ferrarit, zöld jelzés!
Vettel ki is szállt:
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) February 21, 2020
Sebastian Vettel is out of his Ferrari SF1000 after it comes to a halt in Barcelona #F1 #F1Testing pic.twitter.com/3BcTidphpf
Vettel megállt a pályán! A 12-es kanyarból kifelé elment az erő a Ferrariból, mindenféle lámpa kialudt a kormányán, majd megállt az autó. Piros zászló!
Hoppá, közben úgy néz ki, hogy a Mercedes nagy fegyvere már csak idén lesz szabályos: https://formula.hu/f1/2020/02/21/2021-ben-mar-tiltott-lesz-a-mercedes-trukkje
Bármi is volt a Haas gondja, megoldották, mert Grosjean visszatért a pályára.
Egyébként a kisebb hiba előtt Verstappen átvette a vezetést, Lance Stroll pedig közben feljött a második helyre.
1. Max Verstappen, Red Bull, 1:17.636
2. Lance Stroll, Racing Point, +0.355
3. Valtteri Bottas, Mercedes, +0.356
4. Esteban Ocon, Renault, +0.717
5. Carlos Sainz, McLaren, +0.773
6. Sebastian Vettel, Ferrari, +1.344
7. Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, +2.603
8. Romain Grosjean, Haas, +4.600
9. Daniil Kvyat, AlphaTauri, +18.590
10. Nicholas Latifi, Williams, No time
Jolyon Palmer közben azt mondja, hogy szerinte a Mercedes megoldása leginkább arra jó, hogy úgy termeljen hőt az első gumikba, hogy közben a hátsókhoz nem "nyúl."
Ennél egyszerűbben nem lehet megmutatni a DAS működését:
Want to take a look at the fundamentals of how DAS works - but in GIF form?
— The Race (@wearetherace) February 21, 2020
Silly question, of course you do pic.twitter.com/rNHvpav78B
Verstappen kicsit meggyalázta a Red Bull hátulját, túl keményen ment át egy kerékvetőn és leért az autó alja. Most visszament a bokszba, a csapat kárfelmérést végez.
Így állunk egy óra elteltével:
Bottas át is veszi a vezetést, 1:17,992 az új idő.
Na, most már Bottasnál is láthattuk a trükköt, az első kanyar előtti egyenesen húzta maga felé, majd tolta vissza a kormányt.
Grosjean panaszkodik a Haasra, valami nem tetszik neki, a csapat pedig vissza is rendeli a bokszba. Technikai hiba?
Vettel Ferrarijáról lekerültek az aerorácsok, mostantól "normális" köröket futhat.
Közben Verstappen ment egy erősebb kört, 1:18,032-vel jelenleg ő áll az élen.
Közben a McLaren változtat: felraktak egy teljesen új első szárnyat Carlos Sainz autójára, egészen másképp néz ki, mint az, amit eddig láttunk náluk a teszten.
Egyelőre Esteban Ocon futja a mért köröket, de ezek sem túl gyorsak, mindenesetre a Renault-nak nagy szüksége van a folyamatos munkára, az első két napon nekik azért voltak gondjaik, kimaradásaik.
Ted Kravitz, a Sky Sports tudósítója azt jelenti, hogy Sebastian Vettel frusztrált amiatt, hogy a Mercedes találta ki a nagy trükköt és nem a Ferrari.
Latifi alatt is megmozdult a Williams:
Quick reactions, @NicholasLatifi #F1 #F1Testing pic.twitter.com/M6SugjnEUB
— Formula 1 (@F1) February 21, 2020
Max Verstappen alatt kicsit megingott a Red Bull, de gond nélkül összeszedte - a reggeli hidegben egyelőre még nem ideális a tapadás.
Érdekes megoldás a bokszutcai kihajtásra a Renault-tól:
Morning start with a difference! Esteban’s first run features aero rakes on the #RS20, requiring a different exit from the garage. #RSspirit #F1Testing pic.twitter.com/OeSSyJLlru
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) February 21, 2020
A téma továbbra is a Mercedes megoldása, még mindig ettől hangos a paddock - most a hírek szerint mindenki arra vár, hogy minden biztonsági teszten átmegy-e az eszköz.
És jön a McLaren is:
Day three of #F1Testing is on. @Carlossainz55 now takes the wheel this morning, with @LandoNorris up this afternoon. #MCL35 pic.twitter.com/aybv7wIjQE
— McLaren (@McLarenF1) February 21, 2020
Elkezdődött, a Vettel-Verstappen-Bottas trió pedig azonnal ki is hajtott a pályára.
Amíg nem vált zöldre a lámpa, addig olvassátok el, hogy miért szabályos a Mercedes trükkje: https://formula.hu/f1/2020/02/21/miert-szabalyos-a-mercedes-uj-trukkje
Danyiil Kvjat már melegít:
Ready for Round 2, @Kvyatofficial? #AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/jl2Uyv3XFB
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 21, 2020
Itt pedig mutatjuk a mai pilótafelállást:
És hogy Bottas hogy kezdi a napot? Meg sem lepődünk...
Good morning #VB77 #F1Testing @F1 @MercedesAMGF1
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) February 21, 2020
@SebastianKawka pic.twitter.com/d4vg8dGH9g
Kell az erő a szerelőknek is, a Mercedes videója meghozza az étvágyat:
How to start your day right! Just eight hours of track time left on the clock in Test 1...
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 21, 2020
Let's go get 'em Team #DrivenByEachOther pic.twitter.com/orMcKK8iuJ
Jó reggelt kívánunk, folytatjuk élő szöveges közvetítésünket az F1-es tesztről - elérkeztünk az első hét utolsó napjához, kíváncsian várhatjuk, hogy ma is a megbízhatóságé lesz-e a főszerep.