Steward
Balogh Tamás
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. május 28. csütörtök
F1

Miért szabályos a Mercedes új trükkje?

Elképesztő megoldással rukkolt elő a világbajnok istálló, ami elsőre abszolút szabálytalannak tűnik, alaposabban megnézve viszont úgy fest, hogy a csapat egyszerűen csak talált egy kiskaput.

Úgy tűnik, hogy egyelőre szabályosnak minősítik a Mercedes trükkös kormányát, a csapat szerint ők beszéltek erről az FIA-val és az alapján fejlesztették így az eszközt, Sebastian Vettel is úgy látja, hogy szabályos a dolog, csak nem biztos, hogy ténylegesen hasznos, egyedül dr. Helmut Marko fogalmazott úgy, hogy ez nem lehet legális, mert úgy viselkedik, mint egy aktív felfüggesztés.

Nos, a lényeg éppen az, hogy ez hivatalosan nem a felfüggesztés! Az valóban egyértelmű a szabályokban, hogy menet közben nem változhat az autó felfüggesztése, a Mercedes (és jelenleg az FIA) álláspontja viszont az, hogy ez nem aktív felfüggesztés, hanem egy új módja a kormányzásnak, a kormány működésével kapcsolatban pedig ezt így szó szerint semmi nem tiltja a szabályokban.

pet



A megkötés annyi, hogy csak két kereket lehet kormányozni, ez pedig teljesül, hiszen csak az első kettő összetartását módosítja az, ha a pilóta maga felé húzza a kormányt, így bár végeredményben a felfüggesztés helyzetét is változtatják, de mivel ezt a kormánnyal teszik, így a szabály szó szerinti értelmezését alapul véve szabályos a megoldás.

Egy dolognak kell még megfelelni, a kormányszervo elvileg semmi másra nme használható, csak arra, hogy csökkentse a kormányzáshoz kifejtett fizikai erőt. Viszont mivel az FIA jelenleg azt mondja, hogy ez rendben van, ennél alaposabb vizsgálatot csak akkor fognak elvégezni, ha valaki egy versenyhétvége során óvással él - kíváncsian várjuk, hogy vajon lesz-e csapat, amely ezt megteszi, vagy lesz-e olyan, amelyik kifejleszti a saját hasonló megoldását.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?