DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
10:49

A Sky-on Johnny Herbert megtalálta Kimi Raikkönen privát medencéjét, amiben jeges fürdőt vehet az edzések után.

Beszámoló: Hamilton a második szabadedzésre felvette a kesztyűt

Mára ennyi volt élő közvetítésünk. Holnap a harmadik szabadedzés és időmérő eseményeivel újra jelentkezünk!

Befejeződött a második szabadedzés, íme az eredmény: 

A Haas kifejezetten gyengélkedik, Grosjean 17., Magnussen 19. helyen áll. George Russell a pároshoz hasonló kört tud felmutatni.

Az utolsó percekben a kerékvetőre hajtó Grosjean forgatta meg a Haast. A falakat szerencsésen elkerülte a csapat 2020-as pilótája.

A McLaren egy elképesztően látványos képpel örvendeztette meg a rajongókat a közösségi médián keresztül.

Hamiltont Gasly akadályozta. A brit rádiózásából kiderül, hogy a Toro Rossó-s épp a bokszutcából jött elő.

Ízelítő abból, milyen lassú a tempó az edzésnek ebben a szakaszában: a két Ferrari hét-nyolc másodperccel lassabban köröz az edzés legjobbjánál.

Az elmúlt percekben a pályán zajló akció elcsendesült, a versenyzők hosszabb etapjaikat róják. 60 perc elteltével így áll a második szabadedzés:

Magnussent pedig Perez szorította a falhoz: a dán be akart férkőzni a Racing Point mellé, Perez viszont ráhúzta a kormányt, így a Haas is megsúrolta a betont.

Lance Stroll az első, aki komolyan végigsúrolta a betonfalat.

1:38,773 Hamiltontól friss lágy abroncson. Vettel a leggyorsabb első szektor után visszavette, Magnussen tartotta fel a gyorskörön.

Verstappen nem hagyta sokáig az első pozícióban sütkérezni csapattársát, az első 1:38-as körrel átvette a vezetést.

Albon lecserélt első szárnyával száguld: 1:39,943-mal átvette a vezető pozíciót, 0,048 másodperccel előzte meg Hamiltont.

A második edzés állása 30 perc elteltével: Hamilton Mercedese mögé egy Red Bull és egy Ferrari zárkózott fel.

Alexander Albon elmérte a 10-es kanyart, nekikoccant az energiaelnyelő falnak, és elvesztette első szárnyát.

Megérkeztek a nagyok is, Hamilton 1:40,685-tel az első helyen, mögötte Perez és Bottas, akinek Mercedesét megszerelte a csapat két órával ezelőtti balesetét követően.

10 versenyzőnek van mért köre, szokatlan módon George Russell áll az első helyen 1:43-as idővel.

Időközben elindult az óra, kezdetét vette a 90 perces második szabadedzés.

Pénzbüntetést szabtak ki a Mercedesre 5000 euró értékben, miután a csapat technikai szabálytalanságot követett el. A Lewis Hamilton autója számára előkészített üzemanyag az FIA szenzorának mérése szerint 11 Celsius fokkal hidegebb volt, mint a külső hőmérséklet. Az ítéletnek volt precedense, Ausztriában az Alfa Romeóra hasonló szabálytalanság miatt ugyanekkora bírságot szabtak ki.

Leereszkedett a kockás zászló, hamarosan pedig a sötétség is a pálya fölé.

A hajrában az élen már nem történt átrendeződés, többen csak rajtgyakorlatokra jöttek ki. Verstappen révén tehát a Red Bull a leggyorsabb egyelőre, mögötte a Ferrarival Vettel és a Mercedesszel Hamilton. 

Köszönjük a figyelmet, tartsatok velünk a 14:30-kor startoló második edzésen is.

Na, Raikkönen visszatért is az utolsó pár percre, és gyorsan elmonzdult a tabella utolsó helyéről, meghagyva azt Russell Williamsének. 

Raikkönen az utolsó helyre csúszott távollétében, és Leclerc is már csak a 18. Ez jelzi, hogy általánosságban javulnak a köridők a teljes mezőnyben. Verstappen továbbra is vezet 1:40,2-vel, amikor már csak pár perc van hátra.

Sainz és Hamilton már megint egymásra találtak a pályán. Ezúttal a spanyol van hátrébb, és rádiózik: "Látjátok Hamiltont? Vigyétek el az útból."

Bottast a garázsba menet sikerült elcsípnie pár szóra a Sky-nak. A finn annyit mondott, hogy egészségileg jól van, talán kicsit túlmelegedtek a gumijai a baleset előtt, de teljes mértékben az ő hibája.

A Ferrari megerősítette, hogy váltóhiba után nyomoz Leclerc autójában. 

Norris tett egy kitekintést a bukótérben, de különösebb dráma nélkül visszatért az elfékezése után.

Az Alfa Romeónál a telemetriával vannak gondok - ennek köze lehet ahhoz, hogy Raikkönen már egy jó ideje nem járt a pályán.

A Ferrarinál közben úgy tűnik, minden lehetséges permutációt kipróbálnak az autón: Vettelére most az új padlólemez és a régi első szárny került fel. Így hajtott ki, hogy megnézzék, most akkor vajon mi történik.

Ismét zöld a pálya, 16 perce van a mezőnynek, hogy tevékenykedjen még.

Már csak 20 perc van hátra az első edzésből, és ennek egy része a leállás miatt nem is lesz hasznos idő.

Verstappen a piros zászló előtt még átvette a vezetést, övé tehát most a legjobb idő Vettel, Hamilton, Bottas és Albon előtt. 

A lelátóalagút kijáratánál volt túl gyors, és a Mercedes bal elejével belerongyolt a falba. 

Viszont most már egy másik piros dolgon van a fókusz, a zászlón! Valtteri Bottas a 19-es kanyar falában áll, az első felfüggesztésének annyi.

Ha váltót is kell cserélni, az nem lesz hatással Leclerc versenyére, hiszen pénteken még nem kell azt az egységet használniuk a csapatoknak, amelyekre a szigorú élettartamlimit vonatkozik. 

Közel volt a bokszutca, lassan bebicegett a monacói és meg is állt biztonságos helyen, de a csapatáig már nem gurult el. Eljöttek érte a szerelők. Úgy tűnik, mintha a negyedik fokozatban ragadt volna a Ferrari.

Oh, és Leclerc autója lelassult! 

Na most viszont elkészültek a Ferrarik, és Vettel jött is lágy gumikon egy valamivel komolyabb időt: 1:40,426-tal állt az élre, Verstappen pedig rögtön utána feljött a második helyre.

Kubica a 6. helyen, kereken 2 másodperces hátránnyal. Ez azért - sajnos - azt mutatja, hogy mennyire jelentéktelenek az eddig futott köridők.

A Mercedesek most a kemény keverékeken hajtottak ki - nem nagyon lesz erre szükségük a hétvége folyamán, gyorsan meg is szabadulnak tőle.

A két Ferrarin még mindig megy a szerelés, de Vettel egy Leclerc korábban már mentek egy közepes hosszúságú menetet, így a megtett körök számát illetően ott vannak a többiek szintjén, 10 körül.

Bottas most ezt egy tizeddel javította ezt meg és állt így az élre. A 3. Verstappen, a 4. Stroll ebben a pillanatban, az 5. Kvjat hátránya pedig már két másodperc feletti, szóval jó nagy a szórás a mezőnyben.

Hamilton 1:41,469-cel a kettős Mercedes-vezetés élén. Ez a kör még mindig nagyon messze van attól, amit ki lehet hozni az autókból, hiszen a tavalyi időmérőn 1:36,015-ös pályacsúcs született. 

A Ferrarinál padlólemezt cserélnek - tervezett módon, hasonlítgatják ugyanis az új fejlesztéseket a régiekkel.

De Hamilton a morgás után inkább átvette a vezetést, ez az állás fél óra után. A Ferrarik a kezdeti köreik óta nem javítottak, mindketten ugyanazt a közepes keverékű gumit nyüstölik még. 

EasyCapture1_7

"Sainz majdnem beletolt a falba" - ez volt Hamilton rádióüzenete az eset után.

Hamiltonnak kellett visszavennie a lelátóalagútban, hogy Sainz se húzza rá a McLarent. A brit mérgelődött egy kicsit, de ilyesmi előfordul még egy szabadedzésen is.

Jött azért most már pár kavarodás: Bottas 1:43,041-gyel átvette a vezetést, mögötte Verstappen, Hülkenberg és Leclerc.

Christian Horner beszélt a Sky-on, a jövő évre egyelőre ülés nélküli Nico Hülkenberg esetleges Red Bull-os esélyéről is megkérdezték őt. "Megvannak a saját fiatal versenyzőink, akik közül meríthetünk, így elég nehezen tudom elképzelni Nicót egy Red Bullban" - mondta nagyon diplomatikusan a csapatfőnök.

Na, most már szinte mindenki visszaállt a körözésbe, több mért idő is született már, de Leclerc 1:43,6-ja egyelőre érintetlen.

Ha Daniel Ricciardo sisakfestése nem lett volna már eddig is elég figyelemfelkeltő jelenség, ezen a hétvégén még csillog is.

A hőmérsékleti viszonyokkal botránkoztat meg a Ferrari. 30 fok feletti forróság ült ki Szingapúrra. Az indonéz erdőtüzek hatására a héten jósolt ködös, szmogos légkör azonban egyelőre nem tűnik vészes mértékűnek. 

Leclerc és Vettel pedig az élre is álltak, bár ennek az a prózai oka, hogy egyelőre csak ők ketten futottak mért időt.

A Ferrari ide hozott fejlesztése keltette fel a legtöbbek figyelmét: az elmúlt két futamot megnyerő olasz csapat új orrkúppal erősített a papíron autói számára nem annyira kedvező pályán.

A Toro Rossónál arra jutottak Kvjat első köre után, hogy leveszik a motorborítást Kvjat autójáról, és ügyködnek alatta valamit.

Perez is kihajtott az installációs körére, és már csak ketten adósak ezzel: Bottas és a Williamstől a szezon végén távozó Kubica.

Ezen a nehéz pályán senki nem könnyelműsködik azzal, hogy tesztpilótát ültessen be az első edzésre, így a megszokott 20 pilóta lesz akcióban, néhányan pedig már ki is hajtottak. Megérkezett Sergio Perez is, aki csütörtökön még elég rosszul érezte magát, de ma már bevethető állapotban ébredt.

Napos napot mindenkinek így délelőtt, amikor Szingapúrra hamarosan leereszkedik a sötétség. Ennek dacára az F1-es vándorcirkusz tagjai is csak nemrég keltek, hiszen ezen a különleges lebonyolítású hétvégén továbbra is az európai időzóna szerint élnek.