Ezen a nehéz pályán senki nem könnyelműsködik azzal, hogy tesztpilótát ültessen be az első edzésre, így a megszokott 20 pilóta lesz akcióban, néhányan pedig már ki is hajtottak. Megérkezett Sergio Perez is, aki csütörtökön még elég rosszul érezte magát, de ma már bevethető állapotban ébredt.
Beszámoló: Hamilton a második szabadedzésre felvette a kesztyűt
Mára ennyi volt élő közvetítésünk. Holnap a harmadik szabadedzés és időmérő eseményeivel újra jelentkezünk!
Befejeződött a második szabadedzés, íme az eredmény:
A Haas kifejezetten gyengélkedik, Grosjean 17., Magnussen 19. helyen áll. George Russell a pároshoz hasonló kört tud felmutatni.
Az utolsó percekben a kerékvetőre hajtó Grosjean forgatta meg a Haast. A falakat szerencsésen elkerülte a csapat 2020-as pilótája.
A McLaren egy elképesztően látványos képpel örvendeztette meg a rajongókat a közösségi médián keresztül.
Hamiltont Gasly akadályozta. A brit rádiózásából kiderül, hogy a Toro Rossó-s épp a bokszutcából jött elő.
Ízelítő abból, milyen lassú a tempó az edzésnek ebben a szakaszában: a két Ferrari hét-nyolc másodperccel lassabban köröz az edzés legjobbjánál.
Az elmúlt percekben a pályán zajló akció elcsendesült, a versenyzők hosszabb etapjaikat róják. 60 perc elteltével így áll a második szabadedzés:
Magnussent pedig Perez szorította a falhoz: a dán be akart férkőzni a Racing Point mellé, Perez viszont ráhúzta a kormányt, így a Haas is megsúrolta a betont.
Lance Stroll az első, aki komolyan végigsúrolta a betonfalat.
1:38,773 Hamiltontól friss lágy abroncson. Vettel a leggyorsabb első szektor után visszavette, Magnussen tartotta fel a gyorskörön.
Verstappen nem hagyta sokáig az első pozícióban sütkérezni csapattársát, az első 1:38-as körrel átvette a vezetést.
Albon lecserélt első szárnyával száguld: 1:39,943-mal átvette a vezető pozíciót, 0,048 másodperccel előzte meg Hamiltont.
A második edzés állása 30 perc elteltével: Hamilton Mercedese mögé egy Red Bull és egy Ferrari zárkózott fel.
Alexander Albon elmérte a 10-es kanyart, nekikoccant az energiaelnyelő falnak, és elvesztette első szárnyát.
Megérkeztek a nagyok is, Hamilton 1:40,685-tel az első helyen, mögötte Perez és Bottas, akinek Mercedesét megszerelte a csapat két órával ezelőtti balesetét követően.
10 versenyzőnek van mért köre, szokatlan módon George Russell áll az első helyen 1:43-as idővel.
Időközben elindult az óra, kezdetét vette a 90 perces második szabadedzés.
Pénzbüntetést szabtak ki a Mercedesre 5000 euró értékben, miután a csapat technikai szabálytalanságot követett el. A Lewis Hamilton autója számára előkészített üzemanyag az FIA szenzorának mérése szerint 11 Celsius fokkal hidegebb volt, mint a külső hőmérséklet. Az ítéletnek volt precedense, Ausztriában az Alfa Romeóra hasonló szabálytalanság miatt ugyanekkora bírságot szabtak ki.
Leereszkedett a kockás zászló, hamarosan pedig a sötétség is a pálya fölé.
A hajrában az élen már nem történt átrendeződés, többen csak rajtgyakorlatokra jöttek ki. Verstappen révén tehát a Red Bull a leggyorsabb egyelőre, mögötte a Ferrarival Vettel és a Mercedesszel Hamilton.
Köszönjük a figyelmet, tartsatok velünk a 14:30-kor startoló második edzésen is.
Na, Raikkönen visszatért is az utolsó pár percre, és gyorsan elmonzdult a tabella utolsó helyéről, meghagyva azt Russell Williamsének.
Raikkönen az utolsó helyre csúszott távollétében, és Leclerc is már csak a 18. Ez jelzi, hogy általánosságban javulnak a köridők a teljes mezőnyben. Verstappen továbbra is vezet 1:40,2-vel, amikor már csak pár perc van hátra.
Sainz és Hamilton már megint egymásra találtak a pályán. Ezúttal a spanyol van hátrébb, és rádiózik: "Látjátok Hamiltont? Vigyétek el az útból."
Bottast a garázsba menet sikerült elcsípnie pár szóra a Sky-nak. A finn annyit mondott, hogy egészségileg jól van, talán kicsit túlmelegedtek a gumijai a baleset előtt, de teljes mértékben az ő hibája.
A Ferrari megerősítette, hogy váltóhiba után nyomoz Leclerc autójában.
Norris tett egy kitekintést a bukótérben, de különösebb dráma nélkül visszatért az elfékezése után.
Az Alfa Romeónál a telemetriával vannak gondok - ennek köze lehet ahhoz, hogy Raikkönen már egy jó ideje nem járt a pályán.
We have a technical issue with telemetry in the garage. We’re working to resolve it #SingaporeGP
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) September 20, 2019
A Ferrarinál közben úgy tűnik, minden lehetséges permutációt kipróbálnak az autón: Vettelére most az új padlólemez és a régi első szárny került fel. Így hajtott ki, hogy megnézzék, most akkor vajon mi történik.
Ismét zöld a pálya, 16 perce van a mezőnynek, hogy tevékenykedjen még.
Már csak 20 perc van hátra az első edzésből, és ennek egy része a leállás miatt nem is lesz hasznos idő.
Verstappen a piros zászló előtt még átvette a vezetést, övé tehát most a legjobb idő Vettel, Hamilton, Bottas és Albon előtt.
A lelátóalagút kijáratánál volt túl gyors, és a Mercedes bal elejével belerongyolt a falba.
Viszont most már egy másik piros dolgon van a fókusz, a zászlón! Valtteri Bottas a 19-es kanyar falában áll, az első felfüggesztésének annyi.
Ha váltót is kell cserélni, az nem lesz hatással Leclerc versenyére, hiszen pénteken még nem kell azt az egységet használniuk a csapatoknak, amelyekre a szigorú élettartamlimit vonatkozik.
Közel volt a bokszutca, lassan bebicegett a monacói és meg is állt biztonságos helyen, de a csapatáig már nem gurult el. Eljöttek érte a szerelők. Úgy tűnik, mintha a negyedik fokozatban ragadt volna a Ferrari.
Oh, és Leclerc autója lelassult!
Na most viszont elkészültek a Ferrarik, és Vettel jött is lágy gumikon egy valamivel komolyabb időt: 1:40,426-tal állt az élre, Verstappen pedig rögtön utána feljött a második helyre.
Kubica a 6. helyen, kereken 2 másodperces hátránnyal. Ez azért - sajnos - azt mutatja, hogy mennyire jelentéktelenek az eddig futott köridők.
A Mercedesek most a kemény keverékeken hajtottak ki - nem nagyon lesz erre szükségük a hétvége folyamán, gyorsan meg is szabadulnak tőle.
A két Ferrarin még mindig megy a szerelés, de Vettel egy Leclerc korábban már mentek egy közepes hosszúságú menetet, így a megtett körök számát illetően ott vannak a többiek szintjén, 10 körül.
Bottas most ezt egy tizeddel javította ezt meg és állt így az élre. A 3. Verstappen, a 4. Stroll ebben a pillanatban, az 5. Kvjat hátránya pedig már két másodperc feletti, szóval jó nagy a szórás a mezőnyben.
Hamilton 1:41,469-cel a kettős Mercedes-vezetés élén. Ez a kör még mindig nagyon messze van attól, amit ki lehet hozni az autókból, hiszen a tavalyi időmérőn 1:36,015-ös pályacsúcs született.
A Ferrarinál padlólemezt cserélnek - tervezett módon, hasonlítgatják ugyanis az új fejlesztéseket a régiekkel.
De Hamilton a morgás után inkább átvette a vezetést, ez az állás fél óra után. A Ferrarik a kezdeti köreik óta nem javítottak, mindketten ugyanazt a közepes keverékű gumit nyüstölik még.
"Sainz majdnem beletolt a falba" - ez volt Hamilton rádióüzenete az eset után.
Hamiltonnak kellett visszavennie a lelátóalagútban, hogy Sainz se húzza rá a McLarent. A brit mérgelődött egy kicsit, de ilyesmi előfordul még egy szabadedzésen is.
Jött azért most már pár kavarodás: Bottas 1:43,041-gyel átvette a vezetést, mögötte Verstappen, Hülkenberg és Leclerc.
Christian Horner beszélt a Sky-on, a jövő évre egyelőre ülés nélküli Nico Hülkenberg esetleges Red Bull-os esélyéről is megkérdezték őt. "Megvannak a saját fiatal versenyzőink, akik közül meríthetünk, így elég nehezen tudom elképzelni Nicót egy Red Bullban" - mondta nagyon diplomatikusan a csapatfőnök.
Na, most már szinte mindenki visszaállt a körözésbe, több mért idő is született már, de Leclerc 1:43,6-ja egyelőre érintetlen.
A Sky-on Johnny Herbert megtalálta Kimi Raikkönen privát medencéjét, amiben jeges fürdőt vehet az edzések után.
Ha Daniel Ricciardo sisakfestése nem lett volna már eddig is elég figyelemfelkeltő jelenség, ezen a hétvégén még csillog is.
Sparkling in Singapore
— Formula 1 (@F1) September 20, 2019
How are we feeling about @danielricciardo's fresh lid? #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/Aydp1WkGUe
A hőmérsékleti viszonyokkal botránkoztat meg a Ferrari. 30 fok feletti forróság ült ki Szingapúrra. Az indonéz erdőtüzek hatására a héten jósolt ködös, szmogos légkör azonban egyelőre nem tűnik vészes mértékűnek.
#FP1 starts
Track temp 39.6C
Leclerc és Vettel pedig az élre is álltak, bár ennek az a prózai oka, hogy egyelőre csak ők ketten futottak mért időt.
A Ferrari ide hozott fejlesztése keltette fel a legtöbbek figyelmét: az elmúlt két futamot megnyerő olasz csapat új orrkúppal erősített a papíron autói számára nem annyira kedvező pályán.
PART 1: A look around the Scuderia Ferrari SF90 (NEW NOSE) #AMuS #SingaporeGP pic.twitter.com/81LZWUSck2
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) September 19, 2019
A Toro Rossónál arra jutottak Kvjat első köre után, hogy leveszik a motorborítást Kvjat autójáról, és ügyködnek alatta valamit.
Perez is kihajtott az installációs körére, és már csak ketten adósak ezzel: Bottas és a Williamstől a szezon végén távozó Kubica.
Napos napot mindenkinek így délelőtt, amikor Szingapúrra hamarosan leereszkedik a sötétség. Ennek dacára az F1-es vándorcirkusz tagjai is csak nemrég keltek, hiszen ezen a különleges lebonyolítású hétvégén továbbra is az európai időzóna szerint élnek.