DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
10:29

Napos napot mindenkinek így délelőtt, amikor Szingapúrra hamarosan leereszkedik a sötétség. Ennek dacára az F1-es vándorcirkusz tagjai is csak nemrég keltek, hiszen ezen a különleges lebonyolítású hétvégén továbbra is az európai időzóna szerint élnek.

Beszámoló: Hamilton a második szabadedzésre felvette a kesztyűt

Mára ennyi volt élő közvetítésünk. Holnap a harmadik szabadedzés és időmérő eseményeivel újra jelentkezünk!

Befejeződött a második szabadedzés, íme az eredmény: 

A Haas kifejezetten gyengélkedik, Grosjean 17., Magnussen 19. helyen áll. George Russell a pároshoz hasonló kört tud felmutatni.

Az utolsó percekben a kerékvetőre hajtó Grosjean forgatta meg a Haast. A falakat szerencsésen elkerülte a csapat 2020-as pilótája.

A McLaren egy elképesztően látványos képpel örvendeztette meg a rajongókat a közösségi médián keresztül.

Hamiltont Gasly akadályozta. A brit rádiózásából kiderül, hogy a Toro Rossó-s épp a bokszutcából jött elő.

Ízelítő abból, milyen lassú a tempó az edzésnek ebben a szakaszában: a két Ferrari hét-nyolc másodperccel lassabban köröz az edzés legjobbjánál.

Az elmúlt percekben a pályán zajló akció elcsendesült, a versenyzők hosszabb etapjaikat róják. 60 perc elteltével így áll a második szabadedzés:

Magnussent pedig Perez szorította a falhoz: a dán be akart férkőzni a Racing Point mellé, Perez viszont ráhúzta a kormányt, így a Haas is megsúrolta a betont.

Lance Stroll az első, aki komolyan végigsúrolta a betonfalat.

1:38,773 Hamiltontól friss lágy abroncson. Vettel a leggyorsabb első szektor után visszavette, Magnussen tartotta fel a gyorskörön.

Verstappen nem hagyta sokáig az első pozícióban sütkérezni csapattársát, az első 1:38-as körrel átvette a vezetést.

Albon lecserélt első szárnyával száguld: 1:39,943-mal átvette a vezető pozíciót, 0,048 másodperccel előzte meg Hamiltont.

A második edzés állása 30 perc elteltével: Hamilton Mercedese mögé egy Red Bull és egy Ferrari zárkózott fel.

Alexander Albon elmérte a 10-es kanyart, nekikoccant az energiaelnyelő falnak, és elvesztette első szárnyát.

Megérkeztek a nagyok is, Hamilton 1:40,685-tel az első helyen, mögötte Perez és Bottas, akinek Mercedesét megszerelte a csapat két órával ezelőtti balesetét követően.

10 versenyzőnek van mért köre, szokatlan módon George Russell áll az első helyen 1:43-as idővel.

Időközben elindult az óra, kezdetét vette a 90 perces második szabadedzés.

Pénzbüntetést szabtak ki a Mercedesre 5000 euró értékben, miután a csapat technikai szabálytalanságot követett el. A Lewis Hamilton autója számára előkészített üzemanyag az FIA szenzorának mérése szerint 11 Celsius fokkal hidegebb volt, mint a külső hőmérséklet. Az ítéletnek volt precedense, Ausztriában az Alfa Romeóra hasonló szabálytalanság miatt ugyanekkora bírságot szabtak ki.

Leereszkedett a kockás zászló, hamarosan pedig a sötétség is a pálya fölé.

A hajrában az élen már nem történt átrendeződés, többen csak rajtgyakorlatokra jöttek ki. Verstappen révén tehát a Red Bull a leggyorsabb egyelőre, mögötte a Ferrarival Vettel és a Mercedesszel Hamilton. 

Köszönjük a figyelmet, tartsatok velünk a 14:30-kor startoló második edzésen is.

Na, Raikkönen visszatért is az utolsó pár percre, és gyorsan elmonzdult a tabella utolsó helyéről, meghagyva azt Russell Williamsének. 

Raikkönen az utolsó helyre csúszott távollétében, és Leclerc is már csak a 18. Ez jelzi, hogy általánosságban javulnak a köridők a teljes mezőnyben. Verstappen továbbra is vezet 1:40,2-vel, amikor már csak pár perc van hátra.

Sainz és Hamilton már megint egymásra találtak a pályán. Ezúttal a spanyol van hátrébb, és rádiózik: "Látjátok Hamiltont? Vigyétek el az útból."

Bottast a garázsba menet sikerült elcsípnie pár szóra a Sky-nak. A finn annyit mondott, hogy egészségileg jól van, talán kicsit túlmelegedtek a gumijai a baleset előtt, de teljes mértékben az ő hibája.

A Ferrari megerősítette, hogy váltóhiba után nyomoz Leclerc autójában. 

Norris tett egy kitekintést a bukótérben, de különösebb dráma nélkül visszatért az elfékezése után.

Az Alfa Romeónál a telemetriával vannak gondok - ennek köze lehet ahhoz, hogy Raikkönen már egy jó ideje nem járt a pályán.

A Ferrarinál közben úgy tűnik, minden lehetséges permutációt kipróbálnak az autón: Vettelére most az új padlólemez és a régi első szárny került fel. Így hajtott ki, hogy megnézzék, most akkor vajon mi történik.

Ismét zöld a pálya, 16 perce van a mezőnynek, hogy tevékenykedjen még.

Már csak 20 perc van hátra az első edzésből, és ennek egy része a leállás miatt nem is lesz hasznos idő.

Verstappen a piros zászló előtt még átvette a vezetést, övé tehát most a legjobb idő Vettel, Hamilton, Bottas és Albon előtt. 

A lelátóalagút kijáratánál volt túl gyors, és a Mercedes bal elejével belerongyolt a falba. 

Viszont most már egy másik piros dolgon van a fókusz, a zászlón! Valtteri Bottas a 19-es kanyar falában áll, az első felfüggesztésének annyi.

Ha váltót is kell cserélni, az nem lesz hatással Leclerc versenyére, hiszen pénteken még nem kell azt az egységet használniuk a csapatoknak, amelyekre a szigorú élettartamlimit vonatkozik. 

Közel volt a bokszutca, lassan bebicegett a monacói és meg is állt biztonságos helyen, de a csapatáig már nem gurult el. Eljöttek érte a szerelők. Úgy tűnik, mintha a negyedik fokozatban ragadt volna a Ferrari.

Oh, és Leclerc autója lelassult! 

Na most viszont elkészültek a Ferrarik, és Vettel jött is lágy gumikon egy valamivel komolyabb időt: 1:40,426-tal állt az élre, Verstappen pedig rögtön utána feljött a második helyre.

Kubica a 6. helyen, kereken 2 másodperces hátránnyal. Ez azért - sajnos - azt mutatja, hogy mennyire jelentéktelenek az eddig futott köridők.

A Mercedesek most a kemény keverékeken hajtottak ki - nem nagyon lesz erre szükségük a hétvége folyamán, gyorsan meg is szabadulnak tőle.

A két Ferrarin még mindig megy a szerelés, de Vettel egy Leclerc korábban már mentek egy közepes hosszúságú menetet, így a megtett körök számát illetően ott vannak a többiek szintjén, 10 körül.

Bottas most ezt egy tizeddel javította ezt meg és állt így az élre. A 3. Verstappen, a 4. Stroll ebben a pillanatban, az 5. Kvjat hátránya pedig már két másodperc feletti, szóval jó nagy a szórás a mezőnyben.

Hamilton 1:41,469-cel a kettős Mercedes-vezetés élén. Ez a kör még mindig nagyon messze van attól, amit ki lehet hozni az autókból, hiszen a tavalyi időmérőn 1:36,015-ös pályacsúcs született. 

A Ferrarinál padlólemezt cserélnek - tervezett módon, hasonlítgatják ugyanis az új fejlesztéseket a régiekkel.

De Hamilton a morgás után inkább átvette a vezetést, ez az állás fél óra után. A Ferrarik a kezdeti köreik óta nem javítottak, mindketten ugyanazt a közepes keverékű gumit nyüstölik még. 

EasyCapture1_7

"Sainz majdnem beletolt a falba" - ez volt Hamilton rádióüzenete az eset után.

Hamiltonnak kellett visszavennie a lelátóalagútban, hogy Sainz se húzza rá a McLarent. A brit mérgelődött egy kicsit, de ilyesmi előfordul még egy szabadedzésen is.

Jött azért most már pár kavarodás: Bottas 1:43,041-gyel átvette a vezetést, mögötte Verstappen, Hülkenberg és Leclerc.

Christian Horner beszélt a Sky-on, a jövő évre egyelőre ülés nélküli Nico Hülkenberg esetleges Red Bull-os esélyéről is megkérdezték őt. "Megvannak a saját fiatal versenyzőink, akik közül meríthetünk, így elég nehezen tudom elképzelni Nicót egy Red Bullban" - mondta nagyon diplomatikusan a csapatfőnök.

Na, most már szinte mindenki visszaállt a körözésbe, több mért idő is született már, de Leclerc 1:43,6-ja egyelőre érintetlen.

A Sky-on Johnny Herbert megtalálta Kimi Raikkönen privát medencéjét, amiben jeges fürdőt vehet az edzések után.

Ha Daniel Ricciardo sisakfestése nem lett volna már eddig is elég figyelemfelkeltő jelenség, ezen a hétvégén még csillog is.

A hőmérsékleti viszonyokkal botránkoztat meg a Ferrari. 30 fok feletti forróság ült ki Szingapúrra. Az indonéz erdőtüzek hatására a héten jósolt ködös, szmogos légkör azonban egyelőre nem tűnik vészes mértékűnek. 

Leclerc és Vettel pedig az élre is álltak, bár ennek az a prózai oka, hogy egyelőre csak ők ketten futottak mért időt.

A Ferrari ide hozott fejlesztése keltette fel a legtöbbek figyelmét: az elmúlt két futamot megnyerő olasz csapat új orrkúppal erősített a papíron autói számára nem annyira kedvező pályán.

A Toro Rossónál arra jutottak Kvjat első köre után, hogy leveszik a motorborítást Kvjat autójáról, és ügyködnek alatta valamit.

Perez is kihajtott az installációs körére, és már csak ketten adósak ezzel: Bottas és a Williamstől a szezon végén távozó Kubica.

Ezen a nehéz pályán senki nem könnyelműsködik azzal, hogy tesztpilótát ültessen be az első edzésre, így a megszokott 20 pilóta lesz akcióban, néhányan pedig már ki is hajtottak. Megérkezett Sergio Perez is, aki csütörtökön még elég rosszul érezte magát, de ma már bevethető állapotban ébredt.