DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. november 14. péntek
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj

Mire mennek a McLarenek a mezőny sűrűjéből rajtolva? Mire lesz képes Carlos Sainz és Liam Lawson az élmezőnyben? Hamarosan mindenre választ kapunk – következik a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj!

Köszöntünk minden kedves olvasót az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj élő szöveges közvetítésén! 35 perc múlva elrajtol a mezőny Bakuban.

Őrült időmérőn vagyunk túl, nem kevesebb, mint 6 piros zászló tarkította a tegnapi kvalifikációt, s többek között Charles Leclerc és a bajnoki éllovas Oscar Piastri is a falban végezte.

A kaotikus időmérő felforgatott rajtrácsot eredményezett: Verstappen pole-ban (ez talán annyira nem meglepő), mögötte Sainz a Williamsben és Lawson a Racing Bullsban. A McLarenek a hetedik és a kilencedik helyről rajtolhatnak. A teljes rajtrács itt megtekinthető.

Az időmérőn balesetet szenvedők közül mindenki megúszta az autók újjáépítését rajtbüntetés nélkül, a kvalifikációról diszkvalifikált Esteban Ocon viszont a mezőny hátuljára került - bár túl sok pozíciót így sem veszített gyengén sikerült időmérőjét követően.

Az időjárást illetően: esőt nem jósolnak mára, kellemes 21 fok van Bakuban, viszont az erős szél megnehezítheti a versenyzők dolgát.

Aki biztosan örül annak, hogy még bőven van időnk a rajtig, az Isack Hadjar, aki furcsa hibát tapasztalt a gázpedálján a kivezető körön. A Racing Bulls szerelői jelenleg azon dolgoznak, hogy elhárítsák a hidraulikus hibát, és a francia el tudjon rajtolni.

Ne felejtsük el, hogy a McLaren akár már ma bebiztosíthatja a konstruktőri bajnoki címet: ehhez legalább 346 pontos előnnyel kell rendelkezniük a verseny után a második csapathoz képest. Ez pontosabban azt jelenti, hogy 9 ponttal kell többet szerezniük ma, mint a Ferrari párosa, illetve a Mercedes nem szerezhet 12 vagy több ponttal többet, mint a britek, a Red Bull pedig 33 vagy több ponttal. Indulhat a számolgatás!

Közben Hadjar autóján befejezték a munkát, a francia készen áll a rajtra!

Eközben Budapesten:

Viszont most már fókuszáljunk Bakura, hamarosan kezdődik a felvezető kör!

A mezőny nagy része a közepes keverékű gumikra szavazott, Verstappen viszont a keményeken rajtol, illetve Russell és Tsunoda is. 

A nagy kérdés az, hogy Verstappennek milyen gyorsan sikerül felmelegítenie a fehér oldalfalú abroncsokat - esetleg Sainz vagy Lawson az élre állhat egy jó rajttal?

ÉS RAJT!

Piastri szörnyen rajtol, visszaesik a mezőny végére!!

Verstappen tartja a vezetést, mögötte Sainz, Lawson és Antonelli.

Ez most egy remek lehetőség Norrisnak, mondjuk ő is veszített egy pozíciót...

HOPPÁ! PIASTRI ISMÉT A FALBAN! Ebből biztonsági autó lesz!

Mekkora fordulat ismét a világbajnoki küzdelemben!!!

Hozzá sem értek a bajnoki éllovashoz, saját hibájából esett ki! Mekkora meglepetés!

A visszajátszásból kiderül, hogy Piastri kiugrott a rajtnál, utána pedig nem volt képes elindulni a többiekkel. Ezután pedig érkezett a hiba. Szörnyű hétvége az ausztráltól...

Andrea Stella fogja a fejét ezt látva:

A középmezőnyben is volt egy nagyobb koccanás, Ocon kihajtott a bokszba, de immár ismét a pályán. Egy Stake-kel ért össze.

A Ferrarik most a kilencedik-tizedik helyen, előttük Norris, akit Hadjarnak sikerült megelőznie. Vajon ki tudja használni Norris riválisának kiesését?

Úgy tűnik, Alonso reagált az előle rajtoló Piastri kiugrására, vizsgálják a rajtját a versenybírák.

A kör végén pedig már újra is indul a verseny.

Verstappen simán marad az élen az újraindítás után, közben hatalmas csaták a top tízben. Norris immár Leclerc mögött a 9. helyen.

Hadjar mintha kissé lelassult volna az egyenesben, Leclerc és Norris is elmennek mellette.

Közben Alonso megkapja az 5 másodperces időbüntetést a rajt miatt.

Norris újraindítása borzalmasan sikerült, eléggé elaludt a brit. A Mercedesek is keményen összecsaptak az első kanyarban.

Verstappen előnye 1.4 másodperc az élen, Lawson és Antonelli is jól tartják magukat a top négyben.

Norris nagyon szorongatja Leclerc-t a hetedik helyért, Hamilton feljön a kilencedik helyre. 

Russell próbál meg elmenni Tsunoda mellett, de a japán keményen védekezik, s marad az ötödik helyen. Jól megy eddig a Red Bull-os!

Verstappen lassan, de biztosan növeli az előnyét, amely már 2.1 másodperc. Ne feledjük, az ő gumijai tovább fogják bírni, mint a többieké, hiszen a holland a keményeken van.

Miközben Russell elmegy Tsunoda mellett, Norris még mindig Leclerc mögött van beragadva.

Bearmannek jelentik a csapatrádión, hogy 20 percen belül eső érkezhet a pályára.

Verstappen immár 3.4 másodperccel vezet, Sainz is simán tartja a második helyet, Lawsonra azonban lassan megérkezik Antonelli.

Úgy néz ki, Norris egyelőre nem tudja kihasználni ezt a hatalmas lehetőséget: a brit nem tud közeledni Leclerc-re, aki beragadt Tsunoda mögé. 

Lawson és a két Mercedes egy kupacban, izgalmas csata alakulhat ki a dobogó legalsó fokáért.

Nagyon úgy tűnik, hogy Russell elvárná a csapattól, hogy kérjék meg Antonellit, engedje el őt. Így Lawson nyomába eredhetne. 

Közben Hamilton fékezi el magát és majdnem a falban köt ki, de megússza.

Albon és Colapinto érnek össze, az argentin megforog, de folytatni tudja. 

Albon meg akarta találni a nem létező lyukat az Alpine mellett...

Közben tekintsünk vissza a futam eddigi egyetlen lényeges pillanatára:

 

Antonelli az első az élmezőnyből, aki kimegy kereket cserélni, mostantól a keményeken köröz az olasz. A 12. helyen tér vissza a pályára.

Vizsgálják Albon és Colapinto esetét, ebből valószínűleg büntetés lesz a williamsesnek.

És már meg is van az eredmény: Albon 10 másodperces büntetést kap.

Leclerc is kijön kereket cserélni, a ferraris Antonelli mögé jön vissza a keményeken. Norris így megpróbálhat elmenni Tsunoda után.

Lawson is új gumikat kap, kissé meginog a bokszkijáratnál, így Antonelli elmehet mellette... 

... de az új-zélandi nem hagyja magát! Lawson marad a Mercedes előtt, remek futama van a Racing Bulls-pilótának.

De Antonelli mégis elmegy Lawson mellett, viszont ez a csata még nincs lefutva.

Verstappen már eléggé unatkozhat az élen, hét másodpercre elhúzott Sainz előtt. Norris nem tud közeledni Tsunodára.

Ez aztán a VIP kilátás - mondjuk nem hiszem, hogy Piastri kifejezetten örül neki...

 

Antonelli a leggyorsabb körrel a neve mellett elkezdte visszaküzdeni magát a bokszkiállása után, eddig nagyon stabilan versenyez az olasz.

Sainz a mögötte közeledő Russell miatt aggódik, a dobogós eredmény viszont egyelőre elég biztosnak tűnik a spanyol számára.

A Williams kihívja Sainzot kerékcserére, aki a hatodik helyen tér vissza a pályára.

Norris egyébként még mindig tartja magát a közepeseken a negyedik helyen, rajta kívül még Hadjar van ezen a keveréken a top tízből a hetedik helyen.

Hadjar is kiáll a keményekért, már csak Norris nyúzza a közepeseket a top tízben.

Norris egyébként nem megy rossz köridőket a közepeseken, Leclerc környékén jöhet vissza a pályára egy bokszkiállás esetén.

Tsunodának szól a csapat, hogy gyorsítson, mivel Norris picit közeledett.

Ha így maradna az állás, Norris 19 pontra zárkózna Piastrihoz képest, de ne feledjük, hogy a brit még nem ment ki a kerékcseréjére.

Eközben Verstappen már 14 másodperccel vezet. Mögötte Russell, Tsunoda, Norris és Hamilton kivárnak a kerékcserével, utánuk már a friss abroncsokon közeledik Sainz, Antonelli és a többiek.

Készülődnek a McLaren garázsában, Norris megy ki a friss gumikért. A kiállás idén sokadjára elég gyengére sikeredik, csupán a nyolcadik helyre, Leclerc-ék mögé jön csak vissza a pályára.

Igazán felejthető a McLaren hétvégéje az egész csapat részéről.

Eközben Tsunoda szerelői remek kerékcserét produkálnak, a japán Lawsonék környékén, pontosan az új-zélandi mögé tud besorolni.

Russell is letudja a kerékcserét, és Sainz elé jön vissza! Szép munkát végeztek a Mercedesnél! Így a top három jelenleg: Verstappen, Russell, Sainz.

Norris eközben Leclerc-t szorongatja a hetedik helyért, de egyelőre nem tud támadni.

Verstappen természetesen simán visszaáll az élre immár a friss abroncsokon. Már érezheti a győzelem ízét.

Norrisnak sikerül elmennie Leclerc mellett, most Tsunodát cserkészheti be a mclarenes.

Lawsont Tsunoda támadja, akire megérkezik Norris - izgalmas csata lesz még itt az ötödik helyért!

Verstappen és Russell pozíciója elég biztosnak tűnik, Antonelli viszont még talán megpróbálhatja megfogni Sainzot a harmadik helyért.

Tsunoda ijesztgeti Lawsont az első kanyarban, de nem tud támadni, Norris pedig már a nyakukban. 

Visszatérve Piastri kiugrására a rajtnál: azzal, hogy az ausztrál kiesett a futamból, nem kell attól tartania, hogy tovább kell vinnie egy 5 másodperces büntetést Szingapúrba, amelyet a szabálysértésért kapott volna (és amit egyébként Alonso ugyanezért meg is kapott ma).

Egy tavaly elfogadott szabály miatt ússza meg ezáltal az ausztrál a büntetést.

Csupán néhány kör van hátra, de Norris továbbra sem tud előzni, ráadásul Hamilton is megérkezik rá.

Norris ideje egyre csak fogy, jelen állás szerint 25 pontra csökkenne a hátránya Piastrival szemben az összetettben.

Visszatérve a harmadik helyre: Antonelli DRS-távolságon kívül, így nagyjából kijelenthetjük, hogy Sainz hamarosan megszerzi első williamses dobogós eredményét!

Norris most van a legközelebb Tsunodához!

De nem tud elmenni mellette!

Eközben Verstappen már a célban, a holland nyeri az Azerbajdzsáni Nagydíjat! Nagyon sima diadal a Red Bull-osnak!

Russell szintén remek futamot futott, a második helyre hozza be a Mercedest, Sainz pedig a dobogóra juttatja a Williamst!!!

Íme, a futam végeredménye:

Norris végül csupán hat pontot tud hozni a kieső Piastrin, a Ferrarik is beleszürkültek a mezőnybe. Velük ellentétben viszont Lawson és Tsunoda kifejezetten elégedettek lehetnek.

Köszönjük szépen a figyelmet, olvassátok ezentúl is a Formula.hu-t a legfrissebb nyilatkozatokért és hírekért!