DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 8. hétfő
13:02

A nagy kérdés az, hogy Verstappennek milyen gyorsan sikerül felmelegítenie a fehér oldalfalú abroncsokat - esetleg Sainz vagy Lawson az élre állhat egy jó rajttal?

Köszönjük szépen a figyelmet, olvassátok ezentúl is a Formula.hu-t a legfrissebb nyilatkozatokért és hírekért!

Norris végül csupán hat pontot tud hozni a kieső Piastrin, a Ferrarik is beleszürkültek a mezőnybe. Velük ellentétben viszont Lawson és Tsunoda kifejezetten elégedettek lehetnek.

Íme, a futam végeredménye:

Russell szintén remek futamot futott, a második helyre hozza be a Mercedest, Sainz pedig a dobogóra juttatja a Williamst!!!

Eközben Verstappen már a célban, a holland nyeri az Azerbajdzsáni Nagydíjat! Nagyon sima diadal a Red Bull-osnak!

De nem tud elmenni mellette!

Norris most van a legközelebb Tsunodához!

Visszatérve a harmadik helyre: Antonelli DRS-távolságon kívül, így nagyjából kijelenthetjük, hogy Sainz hamarosan megszerzi első williamses dobogós eredményét!

Norris ideje egyre csak fogy, jelen állás szerint 25 pontra csökkenne a hátránya Piastrival szemben az összetettben.

Csupán néhány kör van hátra, de Norris továbbra sem tud előzni, ráadásul Hamilton is megérkezik rá.

Egy tavaly elfogadott szabály miatt ússza meg ezáltal az ausztrál a büntetést.

Visszatérve Piastri kiugrására a rajtnál: azzal, hogy az ausztrál kiesett a futamból, nem kell attól tartania, hogy tovább kell vinnie egy 5 másodperces büntetést Szingapúrba, amelyet a szabálysértésért kapott volna (és amit egyébként Alonso ugyanezért meg is kapott ma).

Tsunoda ijesztgeti Lawsont az első kanyarban, de nem tud támadni, Norris pedig már a nyakukban. 

Verstappen és Russell pozíciója elég biztosnak tűnik, Antonelli viszont még talán megpróbálhatja megfogni Sainzot a harmadik helyért.

Lawsont Tsunoda támadja, akire megérkezik Norris - izgalmas csata lesz még itt az ötödik helyért!

Norrisnak sikerül elmennie Leclerc mellett, most Tsunodát cserkészheti be a mclarenes.

Verstappen természetesen simán visszaáll az élre immár a friss abroncsokon. Már érezheti a győzelem ízét.

Norris eközben Leclerc-t szorongatja a hetedik helyért, de egyelőre nem tud támadni.

Russell is letudja a kerékcserét, és Sainz elé jön vissza! Szép munkát végeztek a Mercedesnél! Így a top három jelenleg: Verstappen, Russell, Sainz.

Eközben Tsunoda szerelői remek kerékcserét produkálnak, a japán Lawsonék környékén, pontosan az új-zélandi mögé tud besorolni.

Igazán felejthető a McLaren hétvégéje az egész csapat részéről.

Készülődnek a McLaren garázsában, Norris megy ki a friss gumikért. A kiállás idén sokadjára elég gyengére sikeredik, csupán a nyolcadik helyre, Leclerc-ék mögé jön csak vissza a pályára.

Eközben Verstappen már 14 másodperccel vezet. Mögötte Russell, Tsunoda, Norris és Hamilton kivárnak a kerékcserével, utánuk már a friss abroncsokon közeledik Sainz, Antonelli és a többiek.

Ha így maradna az állás, Norris 19 pontra zárkózna Piastrihoz képest, de ne feledjük, hogy a brit még nem ment ki a kerékcseréjére.

Tsunodának szól a csapat, hogy gyorsítson, mivel Norris picit közeledett.

Norris egyébként nem megy rossz köridőket a közepeseken, Leclerc környékén jöhet vissza a pályára egy bokszkiállás esetén.

Hadjar is kiáll a keményekért, már csak Norris nyúzza a közepeseket a top tízben.

Norris egyébként még mindig tartja magát a közepeseken a negyedik helyen, rajta kívül még Hadjar van ezen a keveréken a top tízből a hetedik helyen.

A Williams kihívja Sainzot kerékcserére, aki a hatodik helyen tér vissza a pályára.

Sainz a mögötte közeledő Russell miatt aggódik, a dobogós eredmény viszont egyelőre elég biztosnak tűnik a spanyol számára.

Antonelli a leggyorsabb körrel a neve mellett elkezdte visszaküzdeni magát a bokszkiállása után, eddig nagyon stabilan versenyez az olasz.

Ez aztán a VIP kilátás - mondjuk nem hiszem, hogy Piastri kifejezetten örül neki...

 

Verstappen már eléggé unatkozhat az élen, hét másodpercre elhúzott Sainz előtt. Norris nem tud közeledni Tsunodára.

De Antonelli mégis elmegy Lawson mellett, viszont ez a csata még nincs lefutva.

... de az új-zélandi nem hagyja magát! Lawson marad a Mercedes előtt, remek futama van a Racing Bulls-pilótának.

Lawson is új gumikat kap, kissé meginog a bokszkijáratnál, így Antonelli elmehet mellette... 

Leclerc is kijön kereket cserélni, a ferraris Antonelli mögé jön vissza a keményeken. Norris így megpróbálhat elmenni Tsunoda után.

És már meg is van az eredmény: Albon 10 másodperces büntetést kap.

Vizsgálják Albon és Colapinto esetét, ebből valószínűleg büntetés lesz a williamsesnek.

Antonelli az első az élmezőnyből, aki kimegy kereket cserélni, mostantól a keményeken köröz az olasz. A 12. helyen tér vissza a pályára.

Közben tekintsünk vissza a futam eddigi egyetlen lényeges pillanatára:

 

Albon meg akarta találni a nem létező lyukat az Alpine mellett...

Albon és Colapinto érnek össze, az argentin megforog, de folytatni tudja. 

Közben Hamilton fékezi el magát és majdnem a falban köt ki, de megússza.

Nagyon úgy tűnik, hogy Russell elvárná a csapattól, hogy kérjék meg Antonellit, engedje el őt. Így Lawson nyomába eredhetne. 

Lawson és a két Mercedes egy kupacban, izgalmas csata alakulhat ki a dobogó legalsó fokáért.

Úgy néz ki, Norris egyelőre nem tudja kihasználni ezt a hatalmas lehetőséget: a brit nem tud közeledni Leclerc-re, aki beragadt Tsunoda mögé. 

Verstappen immár 3.4 másodperccel vezet, Sainz is simán tartja a második helyet, Lawsonra azonban lassan megérkezik Antonelli.

Bearmannek jelentik a csapatrádión, hogy 20 percen belül eső érkezhet a pályára.

Miközben Russell elmegy Tsunoda mellett, Norris még mindig Leclerc mögött van beragadva.

Verstappen lassan, de biztosan növeli az előnyét, amely már 2.1 másodperc. Ne feledjük, az ő gumijai tovább fogják bírni, mint a többieké, hiszen a holland a keményeken van.

Russell próbál meg elmenni Tsunoda mellett, de a japán keményen védekezik, s marad az ötödik helyen. Jól megy eddig a Red Bull-os!

Norris nagyon szorongatja Leclerc-t a hetedik helyért, Hamilton feljön a kilencedik helyre. 

Verstappen előnye 1.4 másodperc az élen, Lawson és Antonelli is jól tartják magukat a top négyben.

Norris újraindítása borzalmasan sikerült, eléggé elaludt a brit. A Mercedesek is keményen összecsaptak az első kanyarban.

Közben Alonso megkapja az 5 másodperces időbüntetést a rajt miatt.

Hadjar mintha kissé lelassult volna az egyenesben, Leclerc és Norris is elmennek mellette.

Verstappen simán marad az élen az újraindítás után, közben hatalmas csaták a top tízben. Norris immár Leclerc mögött a 9. helyen.

A kör végén pedig már újra is indul a verseny.

Úgy tűnik, Alonso reagált az előle rajtoló Piastri kiugrására, vizsgálják a rajtját a versenybírák.

A Ferrarik most a kilencedik-tizedik helyen, előttük Norris, akit Hadjarnak sikerült megelőznie. Vajon ki tudja használni Norris riválisának kiesését?

A középmezőnyben is volt egy nagyobb koccanás, Ocon kihajtott a bokszba, de immár ismét a pályán. Egy Stake-kel ért össze.

Andrea Stella fogja a fejét ezt látva:

A visszajátszásból kiderül, hogy Piastri kiugrott a rajtnál, utána pedig nem volt képes elindulni a többiekkel. Ezután pedig érkezett a hiba. Szörnyű hétvége az ausztráltól...

Hozzá sem értek a bajnoki éllovashoz, saját hibájából esett ki! Mekkora meglepetés!

Mekkora fordulat ismét a világbajnoki küzdelemben!!!

HOPPÁ! PIASTRI ISMÉT A FALBAN! Ebből biztonsági autó lesz!

Ez most egy remek lehetőség Norrisnak, mondjuk ő is veszített egy pozíciót...

Verstappen tartja a vezetést, mögötte Sainz, Lawson és Antonelli.

Piastri szörnyen rajtol, visszaesik a mezőny végére!!

ÉS RAJT!

A mezőny nagy része a közepes keverékű gumikra szavazott, Verstappen viszont a keményeken rajtol, illetve Russell és Tsunoda is. 

Viszont most már fókuszáljunk Bakura, hamarosan kezdődik a felvezető kör!

Eközben Budapesten:

Közben Hadjar autóján befejezték a munkát, a francia készen áll a rajtra!

Ne felejtsük el, hogy a McLaren akár már ma bebiztosíthatja a konstruktőri bajnoki címet: ehhez legalább 346 pontos előnnyel kell rendelkezniük a verseny után a második csapathoz képest. Ez pontosabban azt jelenti, hogy 9 ponttal kell többet szerezniük ma, mint a Ferrari párosa, illetve a Mercedes nem szerezhet 12 vagy több ponttal többet, mint a britek, a Red Bull pedig 33 vagy több ponttal. Indulhat a számolgatás!

Aki biztosan örül annak, hogy még bőven van időnk a rajtig, az Isack Hadjar, aki furcsa hibát tapasztalt a gázpedálján a kivezető körön. A Racing Bulls szerelői jelenleg azon dolgoznak, hogy elhárítsák a hidraulikus hibát, és a francia el tudjon rajtolni.

Az időjárást illetően: esőt nem jósolnak mára, kellemes 21 fok van Bakuban, viszont az erős szél megnehezítheti a versenyzők dolgát.

Az időmérőn balesetet szenvedők közül mindenki megúszta az autók újjáépítését rajtbüntetés nélkül, a kvalifikációról diszkvalifikált Esteban Ocon viszont a mezőny hátuljára került - bár túl sok pozíciót így sem veszített gyengén sikerült időmérőjét követően.

A kaotikus időmérő felforgatott rajtrácsot eredményezett: Verstappen pole-ban (ez talán annyira nem meglepő), mögötte Sainz a Williamsben és Lawson a Racing Bullsban. A McLarenek a hetedik és a kilencedik helyről rajtolhatnak. A teljes rajtrács itt megtekinthető.

Őrült időmérőn vagyunk túl, nem kevesebb, mint 6 piros zászló tarkította a tegnapi kvalifikációt, s többek között Charles Leclerc és a bajnoki éllovas Oscar Piastri is a falban végezte.

Köszöntünk minden kedves olvasót az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj élő szöveges közvetítésén! 35 perc múlva elrajtol a mezőny Bakuban.